هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند خسارت ۹۰میلیارددلاری زلزلهٔ تایوان به صنعت تراشه‌سازی این کشور افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود
سرخط خبرها

ایلان ماسک: اگر مردم بچه‌های بیشتری به دنیا نیاورند، تمدن بشری از بین می‌رود

  • کد خبر: ۹۱۲۴۵
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
ایلان ماسک: اگر مردم بچه‌های بیشتری به دنیا نیاورند، تمدن بشری از بین می‌رود
ایلان ماسک، مدیرعامل «تسلا» و «اسپیس ایکس»، در اظهارنظری جدید از مردم خواسته است بچه‌های بیشتری به دنیا بیاورند تا تمدن بشری نابود نشود.

شهرآرانیوز - ایلان ماسک روز دوشنبه به وال استریت ژورنال گفته است: «به اندازه کافی انسان وجود ندارد. واضح‌تر از این نمی‌توانم بگویم: به اندازه کافی انسان وجود ندارد.»

این میلیاردر معروف گفته است که نرخ زاد و ولد به سرعت در حال کاهش است و این یکی از بزرگترین خطرات برای تمدن بشری است.

ماسک این اظهارات را در حالی بیان کرده است که تعداد زیادی از مردم تصمیم می‌گیرند بچه‌دار نشوند و نگرانی‌هایی مانند تغییرات آب‌و‌هوایی و نابرابری را برای دلیل تصمیمشان بیان می‌کنند.

مدیرعامل شرکت «تسلا» در ادامه گفته است: «بسیاری از انسان‌های خوب و باهوش فکر می‌کنند که تعداد افراد در جهان بسیار زیاد است و جمعیت در حال افزایش است. اما کاملا برعکس است. به داده‌ها نگاه کنید. اگر مردم فرزندان بیشتری نداشته باشند، تمدن از بین خواهد رفت. صحبت‌هایم را فراموش نکنید.»

وقتی از ماسک، که پدر شش فرزند است، پرسیدند آیا به همین دلیل این همه فرزند دارد؟ او در جواب گفته است: «تلاش می‌کنم الگوی خوبی باشم. باید آنچه را که توصیه می‌کنم تمرین کنم.»

تحلیلگران شرکت مورگان استنلی در یادداشتی که ماه ژوئیه منتشر کردند به سرمایه‌گذاران گفتند که «جنبش بچه‌دارنشدن به دلیل ترس از تغییرات آب و هوایی در حال رشد است و این موضوع نرخ باروری را سریع‌تر از هر زمانی به سمت نزولی‌شدن می‌برد.»

آن‌ها برای این استدلال به نظرسنجی‌ها، تحقیقات دانشگاهی و داده‌های گوگل اشاره کردند که نشان می‌دهد تغییرات آب و هوایی به‌طور مستقیم و غیرمستقیم باعث کاهش نرخ باروری شده است.

واضح است که اگر همه از بچه‌دارشدن دست بردارند، تمدن انسانی در نهایت منقرض خواهد شد. این دقیقا همان چیزی است که تولدستیزها یا آنتی‌ناتالیسم‌ها معتقدند باید اتفاق بیفتد، اما اکثر مردم این دیدگاه را ندارند. در واقع، بسیاری از مردم داشتن فرزند را یک حق اساسی بشر می‌دانند که می‌تواند شادی را برای خانواده‌ها به ارمغان بیاورد.

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->