پیش‌بینی بورس برای فردا (شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | جای بیشتری برای نزول وجود ندارد فرمول تبدیل رهن به اجاره‌خانه ۱۴۰۳ اعلام شد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بازار طلا با افت پلکانی به کف حمایت برگشت آغاز فروش فوق‌العاده محصول پرطرفدار کرمان موتور از فردا (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | متقاضیان چهار روز مهلت دارند واکنش وزیر کار به اعتراض درباره دستمزد کارگری وام ۳۰۰ میلیون ودیعه مسکن به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ | میزان باز پرداخت وام مستاجران چقدر است؟ اختصاص ۱۰ هزار سهمیه بیمه تامین اجتماعی به کارگران ساختمانی تغییر مسیر قیمتی سکه و طلا | بازار طلا از فردا (۲۲ اردیبهشت) بازگشایی می‌شود قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) نرخ طلا و سکه در بازار امروز (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دریافت صورت‌حساب الکترونیکی شرط معافیت از مالیات معاملات طلا و ارز وزیر کار به اعتراضات درباره دستمزد کارگری واکنش نشان داد فروش لباس تاناکورا ۲ واحد صنفی را در مشهد به پلمب کشاند ورود ۱۴ هواپیمای اورهال‌شده به ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) نات‌کوین به‌زودی لیست خواهد شد + جزئیات حافظه سازمانی؛ ثبت دانش پنهان جزئیات تازه درباره رقم و زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) با کمتر از ۲۰ میلیون تومان چه مدل موبایلی می‌توان خرید؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساندویچ پانل پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟ مبالغ ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومان برای رهن آپارتمان‌های منطقه سیدی مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) محمود سیادت: بهار سرمایه‌گذاری در افغانستان از راه رسیده است آیا بازار خودرو به آرامش رسیده است؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۳ در راه بورس ویدئو | چک صیادی را آنلاین نقد کنید
سرخط خبرها

کرایه تاکسی‌های اینترنتی گران نخواهد شد

  • کد خبر: ۹۱۴۹
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۹
کرایه تاکسی‌های اینترنتی گران نخواهد شد
پس از افزایش نرخ بنزین، تاکسی‌های اینترنتی درباره ثابت‌ماندن نرخ خدمات خود بیانیه دادند
وفایی| پس از ماه‌ها گمانه‌زنی، از بامداد دیروز، قیمت بنزین افزایش یافت و قرار شد که از این پس به‌صورت سهمیه‌بندی‌شده در‌اختیار مردم قرار بگیرد. طبق دستورالعمل جدید، هر خودرو سواری ماهیانه ۶۰‌لیتر بنزین سهمیه‌ای دریافت می‌کند که نرخ هر لیتر آن برابر با ۱۵۰۰‌تومان خواهد بود. پس از اتمام سهمیه نیز دارندگان انواع خودرو می‌توانند آن را به نرخ هر لیتر ۳۰۰۰‌تومان خریداری کنند.
البته در نرخ‌های جدید، فکری هم به حال رانندگان تاکسی شده و قرار است که ماهیانه ۴۰۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای در‌اختیار آن‌ها قرار بگیرد. از‌آنجا‌که وضعیت رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در هاله‌ای از ابهام بود، این نگرانی در مردم ایجاد شد که آیا باید منتظر افزایش قیمت کرایه در تاکسی‌های اینترنتی باشند یا خیر.

سهمیه بنزین مشروط به اینترنتی‌ها
از زمان آغازبه‌کار تاکسی‌های اینترنتی، همیشه چالش و رقابت بین آن‌ها و تاکسی‌های تلفنی برقرار بوده است. در این‌بین معمولا اینترنتی‌ها همیشه دست بالاتر را داشتند، اما با‌توجه‌به اینکه تاکسی‌های تلفنی از سهمیه مخصوص بنزین برخوردارند، افزایش نرخ بنزین می‌توانست آن‌ها را درموقعیت بهتری قرار دهد. باید قبول کرد که در سال‌های گذشته تاکسی‌های اینترنتی به بخش مهمی از سامانه حمل‌و‌نقل درون‌شهری تبدیل شده‌اند و خیلی از افراد حتی آن‌هایی که خودرو شخصی دارند، ترجیح می‌دهند که برای سفر‌های درون‌شهری از آن‌ها استفاده کنند. در کنار دسترسی راحت و سهولت کار با تاکسی‌های اینترنتی، قیمت‌های مناسب کرایه سفر‌های این سامانه را می‌توان مهم‌ترین علت اقبال مردم به آن‌ها دانست. در این میان تکانه‌هایی مانند افزایش ناگهانی قیمت بنزین می‌تواند بازار این کسب‌وکار‌ها و عده زیادی از رانندگانی که در این سرویس‌ها مشغول کار هستند را با مشکل روبه‌رو کند. در کنار این مسئله، بالا رفتن هزینه سفر با تاکسی‌های اینترنتی بخش زیادی از شهروندان را نیز به این نتیجه خواهد رساند که استفاده از خودرو شخصی خودشان برای سفر‌های درون‌شهری از نظر هزینه به صرفه‌تر خواهد بود. این مسئله در نهایت به افزایش بار ترافیک و آلودگی هوا هم دامن خواهد زد. تمام این موضوعات نشان‌دهنده این است که نمی‌توان در روند بالا رفتن قیمت بنزین، اثرات این تصمیم بر تاکسی‌های اینترنتی را نادیده گرفت. به همین دلیل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای مسافربر‌های بر‌پایه اینترنت، مشروط برآنکه نرخ‌های خود را از مقادیر مصوب به تشخیص وزارت کشور تغییر ندهند، اعتبار معادل سهمیه مصوب تعلق خواهد گرفت. پس از این بیانیه بود که ۲ شرکت اسنپ و تپ‌سی هم با انتشار بیانیه‌ای هرگونه افزایش نرخ کرایه خود به‌دلیل افزایش قیمت بنزین را تکذیب کردند.

ادامه فعالیت به روال سابق
تاکسی‌های اینترنتی اسنپ و تپ‌سی بامداد جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کردند با‌توجه‌به آغاز سهمیه‌بندی بنزین، به رانندگان تاکسی‌های اینترنتی سهمیه بنزین تعلق می‌گیرد. بر اساس اعلام این شرکت‌ها هزینه بنزین کاربران راننده فعال در تاکسی‌های اینترنتی بر‌اساس کارکرد ماهیانه، به قیمت دولتی محاسبه و ما‌به‌التفاوت آن به کارت بانکی آن‌ها واریز می‌شود. همچنین نرخ کرایه‌های تاکسی‌های اینترنتی هیچ‌گونه تغییری نخواهد کرد و کاربران راننده می‌توانند بدون نگرانی از افزایش قیمت بنزین مثل همیشه به فعالیت خود ادامه دهند.
حالا باید مدتی منتظر بمانیم و ببینیم آیا واقعا قیمت سفر‌ها در تاکسی‌های اینترنتی ثابت خواهد ماند یا آن‌ها هم مثل خیلی از کسب‌و‌کار‌های دیگر در کشور، با افزایش قیمت بنزین، قیمت خدمات خود را آهسته‌آهسته افزایش خواهند داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->