علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

حداقل حقوق معلمان پس از اجرای رتبه‌بندی چقدر می‌شود؟

  • کد خبر: ۹۱۵۷۳
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
حداقل حقوق معلمان پس از اجرای رتبه‌بندی چقدر می‌شود؟
حداقل دریافتی معلمان ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خواهد شد. اگر پس از ضرب درصد ها، حقوق از ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار کمتر شد. همین ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار، حقوق فرد خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس لایحه رتبه بندی معلمان ۳۰ درصد فرهنگیان یعنی ۲۲۵ هزار نفر در رتبه آموزشیار معلم قرار می گیرند.همه فرهنگیان با رتبه های مقدماتی ، ارشد و خبره در رتبه آموزشیار معلم قرار می گیرند. میزان افزایش رتبه آموزشیار معلم ۱۰ درصد بود که کف حقوق از ۶۷۰۰ کمتر نخواهد بود. 

جزییات افزایش حقوق معلمان با رتبه های مختلف

بنابر اصلاحیه جدید لایحه رتبه بندی معلمان، فرهنگیان با حداقل ۸۰ درصد رتبه مربی پایه ۱ دانشگاه تهران همتراز می شوند. به عبارتی حداقل دریافتی معلمان ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خواهد شد. اگر پس از ضرب درصد ها، حقوق  از ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار کمتر شد. همین ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار، حقوق فرد خواهد بود.

در این میان حقوق کنونی هر معلم با توجه به اینکه در کدامیک از رتبه های پنجگانه جدید قرار بگیرد، در درصدهای مربوطه ضرب شده و مبلغ مورد نظر به حقوق فرد اضافه خواهد شد.

بر اساس رتبه بندی فرهنگیان اگر پس از ضرب درصد مورد نظر در حقوق،  مجموع حقوق قبلی و افزایش ناشی از رتبه بندی از ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کمتر باشد، ما به التفاوت آن تا این مبلغ تحت عنوان تفاوت تطبیق به حقوق ایشان اضافه شده و حقوق فرد همان ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خواهد شد.

تعداد معلمان قرار گرفته در رتبه های کنونی( رتبه های اداری )

۳۸۶ هزار نفر هم اکنون رتبه عالی هستند

۱۴۰ هزار نفر اکنون رتبه خبره هستند

۹۲هزار نفر اکنون رتبه  ارشد هستند

۶۰هزار نفر  اکنون رتبه  پایه هستند

۷۰هزار نفر اکنون رتبه مقدماتی هستند

رتبه ها و درصد های افزایش حقوق

از آنجا که در متن جدید لایحه تخصیص رتبه های پنجگانه طبق همترازی به نحوی خواهد بود که همواره در هر استان معلمان  به ترتیب زیر در رتبه ها قرار خواهند گرفت:

رتبه آموزشیار معلم     ۳۰ درصد همکاران

رتبه مربی معلم            ۳۰ درصد همکاران

رتبه استادیار معلم       ۲۰ درصد

رتبه دانشیار معلم         ۱۰ درصد

رتبه استاد معلم           ۱۰ درصد

بنابراین رتبه های جدید، تعداد مشمولان و درصد افزایش به شرح ذیل خواهد بود.

رتبه استاد معلم

فقط ده درصد معلمان می توانند در رتبه استاد معلم قرار بگیرند، یعنی ۷۵ هزار نفر!!! پس ۷۵ هزار نفر از معلمان رتبه عالی در رتبه استاد معلم قرار گرفته  و ۳۱۰ هزار نفر از معلمان رتبه عالی کنونی طبق لایحه رتبه بندی جدید به  رتبه های پایین تر می آیند.

میزان افزایش رتبه استاد معلم

 ۵ درصد علاوه بر رتبه قبلی ( مجموعا ۵۳ درصد) به کسانی که رتبه استاد معلم کسب کنند، افزوده می شود .

رتبه دانشیار معلم

تنها ۱۰ درصد معلمان می توانند در رتبه دانشیار معلم قرار بگیرند، بنابراین ۷۵ هزار نفر از معلمان رتبه عالی کنونی در رتبه دانشیار معلم قرار می گیرند و ۲۳۶ هزار نفر از همکاران رتبه عالی به رتبه های پایین تر می روند.

میزان افزایش رتبه دانشیار معلم

۱۰ درصد علاوه بر رتبه قبلی ( مجموعا ۴۷ درصد) به حقوق معلمانی که‌ در این رتبه قرار می‌گیرند افزوده می شود.

رتبه استادیار معلم

۲۰ درصد همکاران یعنی ۱۵۰ هزار نفر هم در این رتبه قرار می‌گیرند، بنابراین ۱۵۰ هزار نفر از همکاران رتبه عالی در رتبه استاد معلم قرار می گیرند و ۸۶ هزار نفر با رتبه عالی به رتبه ای  پایین تر می روند.

میزان افزایش رتبه استادیار معلم

 ۱۲درصد علاوه بر رتبه قبلی ( مجموعا ۳۷ درصد) به حقوق معلمانی که در رتبه استادیار معلم قرار بگیرند، افزوده می شود.

رتبه مربی معلم

۳۰ درصد همکاران یعنی ۲۲۵ هزار نفر در رتبه مربی معلم قرار می گیرند ( ۸۶ هزار نفر از همکاران رتبه عالی و همه  ۱۴۰ هزار نفر رتبه خبره در رتبه مربی معلم قرار می گیرند !!)

میزان افزایش ناشی از رتبه مربی معلم

۲۰ درصد، (۱۵ درصد علاوه بر رتبه قبلی, (مجموعا ۲۵ درصد... *)

رتبه آموزشیار معلم

۳۰ درصد همکاران یعنی ۲۲۵ هزار نفر هم در این رتبه قرار می گیرند ( همه همکاران با رتبه های مقدماتی ، ارشد و خبره در رتبه آموزشیار معلم قرار می گیرند )

میزان افزایش رتبه آموزشیار معلم

۱۰ درصد ( کف حقوق ۶۷۰۰ کمتر نخواهد بود )

ما در این بررسی فقط محدودیت تعداد مشمولان  را در نظر گرفتیم و قطعا محدودیت مدرک و .. نیر اعمال می شود.

در قسمت میزان افزایش رتبه مربی معلم در متن لابحه ، ۲۰ درصد افزایش منظور شده و مجموع افزایش ۲۵ درصد ذکر شده است،  در حالی که مجموع افزایش رتبه مربی و آموزشیار ۳۰ درصد می شود.

اینجا یا اشتباه در نگارش وجود داشته یا نیاز به توضیحات تکمیلی خواهد داشت.

ما تمام محاسبات را بر اساس مجموع ۲۵ درصد لحاظ کرده ایم.

این لایحه دارای ایرادات و اشکالات زیادی است و احتمالا حقوق رتبه های مقدماتی تا ارشد کنونی برابر و حدود ۶۷۰۰ شود.

افزایش برای همه رتبه های ناچیز بوده و به هیچ وجه همترازی با حداقل ۸۰ درصد حقوق و فوق العاده‌های هیات علمی و همترازی پایه به پایه را امکان‌پذیر نمی‌کند.

منبع: راهبردمعاصر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->