بازگشت وضعیت عادی پروازها به تمامی فرودگاه‌های کشور شهر اصفهان در امنیت و آرامش است + فیلم شبکه خبر: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) شبکه خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را تایید کرد + فیلم ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تعاملات مثبت از احتمال توافق میان ایران و آژانس خبر می‌دهد

  • کد خبر: ۹۱۷۰۳
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
تعاملات مثبت از احتمال توافق میان ایران و آژانس خبر می‌دهد
هم زمان با آغاز دور دوم مذاکرات جدید وین، تعاملات مثبت و سازنده‌ای میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «نور نیوز» خبرگزاری نزدیک به شورای عالی امنیت ملی در این باره نوشته است، این مهم از این نظر حائز اهمیت است که دیپلماسی فعال ایران و گفت وگوی مستمر و نزدیک با طرف‌های اروپایی، چین و روسیه، در کنار تعامل مثبت ایران با آژانس، وفق تعهدات پادمانی، ابهامات ایجاد شده از سوی صهیونیست‌ها درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران را از میان برده و جعلی بودن ادعا‌های مطرح شده را اثبات کرده است.

پیش از این، جعل اخبار هدفمند از سوی صهیونیست‌ها درباره اقدامات ایران برای غنی سازی ۹۰ درصد ضمن آنکه فضای غیرواقعی و مخدوشی را درباره فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران ایجاد کرد، اخبار مذاکرات وین را نیز تحت الشعاع خود قرار داد.

حجم گسترده اخبار منتشرشده در این زمینه که با هدف فشار به تیم مذاکره کننده ایرانی در وین و متهم سازی ایران به وقت کشی در مذاکرات برای پیشبرد برنامه‌های جدید هسته‌ای جعل و منتشر شد، بروز برخی نگرانی‌ها در مقامات سیاسی مرتبط با گفتگو‌های وین را نیز به دنبال داشت.

با این حال، طبق گزارش اخیر نورنیوز، با توجه به ناتمام ماندن گفتگو‌های ایران و آژانس درباره موضوعات جاری که در سفر اخیر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران، آغاز شده بود، تدابیر جدیدی برای پیگیری روند‌های ضروری ازسوی سازمان انرژی اتمی کشورمان آغاز شده که ضمن خنثی کردن اقدامات مغرضانه مشابه فضاسازی‌های اخیر، تکمیل کننده دیپلماسی فعال ایران در شرایط جدید است.

در همین راستا، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز روز گذشته اعلام کرد که آژانس به دنبال توافق با ایران برای نصب مجدد دوربین‌ها در تأسیسات کرج است. گروسی در این باره به «الجزیره» گفت: اطلاع نداشتن از آنچه در تأسیسات کرج روی می‌دهد، ما را از ارائه اطلاعات به مذاکره کنندگان در وین بازمی دارد. برخی از موضوعات مانند وجود مواد هسته‌ای در مکان‌های غیرمجاز نیاز به ارائه توضیحات از سوی تهران دارد.

ما باید وضعیت ایران را ارزیابی کنیم؛ زیرا برنامه هسته‌ای این کشور بسیار رشد کرده و سطح غنی سازی آن به ۶۰ درصد رسیده است. گروسی پیش از این، در مصاحبه‌ای با «یورونیوز» گفته بود که آژانس تا کنون نتوانسته است برای بار دوم از سایت کرج بازدید کند و تعویض برخی تجهیزات نظارتی در این سایت، ضروری است. وی تصریح کرده بود که بازرسی از سایت هسته‌ای کرج برای این نهاد «یک چالش» است.

ایران بر اساس مصوبه آذر سال گذشته مجلس، دسترسی بازرسان آژانس به تأسیسات هسته‌ای خود را محدود و از اسفند ۹۹ اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کرد. در چارچوب این اقدام، آژانس ماه هاست که اجازه دسترسی به اطلاعات دوربین‌های نظارتی در سایت‌های هسته‌ای ایران را ندارد. همچنین شهریور امسال با توجه به حمله خرابکارانه به تأسیسات کرج و تحقیقات جنایی در این مرکز در این زمینه، ایران مانع از تعویض کارت حافظه دوربین‌های مجتمع تسا در کرج شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->