تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳
سرخط خبرها

روایت محسن اسلام‌زاده از حمله معتادان به او در جریان تولید مستند جدیدش

  • کد خبر: ۹۱۸۶۶
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
روایت محسن اسلام‌زاده از حمله معتادان به او در جریان تولید مستند جدیدش
محسن اسلام‌زاده، کارگردان مستند «هیچ‌کس منتظرت نیست»، که روایتی از مرکز نگهداری زنان کارتن‌خواب در میدان شوش تهران است، از سختی‌های ساخت این مستند گفته است.

به گزارش شهرآرانیوز - محسن اسلام‌زاده، کارگردان مستند «هیچ‌کس منتظرت نیست»، که روایتی از مرکز نگهداری زنان کارتن‌خواب در میدان شوش تهران است، از سختی‌های ساخت این مستند گفته است.

روایت محسن اسلام‌زاده از حمله معتادان به او در جریان تولید مستند جدیدش

مستند «هیچ‌کس منتظرت نیست»، از تازه‌ترین محصولات مرکز مستند سوره، روایتی از مرکز نگهداری زنان کارتن خواب در میدان شوش تهران است و در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» حضور دارد. اسلام‌زاده درباره این اثر گفته به خبرگزاری مهر است: همزمان با تمرکز روی ساخت مجموعه مستندی با موضوع مسایل حاشیه شهر تهران جلساتی هم با مدیر یک موسسه برای تولید یک مستند سینمایی داشتم و برای ضبط تصاویری همراه با او به مناطق مختلف سر زدم. این همراهی هم به شناخت من از منطقه خلازیر کمک کرد و هم باعث می‌شد چالش‌ها را از نزدیک درک کنم.

این مستندساز درباره چالش‌های ورود به مرکز «نور سپید هدایت» برای ساخت مستند «هیچکس منتظرت نیست» گفته است:

این موسسه در حقیقت از زنان نگه‌داری می‌کند و خود این مسئله کار را برای ما سخت‌تر می‌کرد. چراکه فضا بسیار سنگین بود. در نهایت اولین جلسه ضبط ما در نوروز ۱۴۰۰ اتفاق افتاد و به سختی توانستیم با افرادی که در مرکز حاضر بودند، ارتباط برقرار کنیم. اما پس از چندین جلسه ضبط و همراهی و زندگی با پرسنل آنجا، باعث شد که ما کم‌کم حس کنیم که به خانواده بزرگ مرکز پیوستیم و جزوی از آن‌ها شدیم.

البته کار به این راحتی نبود و در طول ۳۰ جلسه ضبط اتفاقاتی افتاد که عده‌ای خارج از این مرکز که در حوالی پارک شوش بودند و برخی از آنها از بستگان معتادان، آشنایان آنها به خاطر خصومت شخصی یا به خاطر مخالفت با راه اندازی این مراکز در سطح شهر، به ما حمله کردند. بنابراین کار کردن در مراکز این چنینی ظرافت‌های خاص خودش را دارد، باید حساسیت‌ها درک شود و فیلمساز حد و حدود خودش را بداند. خدا را شاکرم که ما با احتیاط به اشخاص نزدیک شدیم و با احترام با آن‌ها برخورد کردیم تا ثابت کنیم که برای کمک آمده‌ایم و نشان دهیم که برای این مسایل می‌توان راهکاری را نشان داد، به همین دلیل آنها هم ما را پذیرفتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->