مپنا بدهی خود را تسویه کرد | سود سهام عدالت تا پایان سال ۱۴۰۳، پرداخت می‌شود ویدئو | رئیس بانک مرکزی: نرخ ارز در همین محدوده‌ها حفظ خواهد شد کشف انبار گوشت قرمز و مرغ خارج از شبکه توزیع در نیشابور نظر وزیر نفت در خصوص واردات بنزین سوپر آغاز پیش‌فروش بلیت قطار‌های مسافربری آذرماه از فردا (۲۴ آبان ۱۴۰۳) رشد ۶ درصدی هفتگی بورس | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۲۳ آبان ۱۴۰۳) واکسیناسیون بیش از ۱۹ میلیون دام سبک و سنگین در خراسان رضوی پروانه طبابت، پردرخواست‌ترین مجوز کسب‌وکار در خراسان رضوی کاهش قیمت ۱۰ هزار تومانی گوجه‌فرنگی درجه یک در مشهد (۲۳ آبان ۱۴۰۳) آغاز حراج سکه از ساعت ۱۲ امروز (۲۳ آبان ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در مشهد اوج گرفت (۲۳ آبان ۱۴۰۳) | رشد ۳ میلیون تومانی سکه پذیرش حدود ۴۰ شرکت مستقر در خراسان رضوی در بورس و فرابورس استارت افزایش قیمت خودرو‌های خارجی زده شد (۲۳ آبان ۱۴۰۳) وزیر راه: جلسه شورای عالی مسکن به‌زودی برگزار می‌شود قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۳ آبان ۱۴۰۳) | دلار وارد کانال ۶۸ هزار تومان شد رشد ۱ تا ۱۱ میلیونی قیمت خودرو‌های داخلی (۲۳ آبان ۱۴۰۳) | شاهین، یک‌میلیاردی شد قیمت ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۲۳ آبان ۱۴۰۳) | بیت‌کوین قیمت ۹۰ هزار دلاری را تجربه کرد تفاوت قیمت دام زنده در تهران و مشهد چقدر است؟ (۲۳ آبان ۱۴۰۳) قیمت دلار نیما از ۵۱ هزار تومان عبور کرد (۲۳ آبان ۱۴۰۳)  جزئیات واردات آیفون‌های مسافری اعلام شد برداشت محصول زعفران خراسان رضوی، امسال بیشتر از پارسال و کمتر از ظرفیت تولید خواهد بود سهام معدن طلای تفتان در بورس عرضه می‌شود با هم از خاموشی عبور کنیم خودروسازان از ابتدای سال ۱۴۰۳، حدود ۶ میلیارد دلار ارز گرفتند قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۲۳ آبان ۱۴۰۳) | موز را چند بخریم؟ «نسل زِد» هیچ‌وقت بازنشسته نمی‌شود | نسل جدید چه تأثیری بر بازار کار گذاشته است؟ صف‌آرایی مخالفان و موافقان عرضه خودرو در بورس مصرف گاز به نقطه خطر رسید قیمت بنزین سوپر وارداتی چقدر است؟ (۲۲ آبان ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افزایش قیمت خودرو نباید شامل حواله‌دارانی که پیش از این ثبت‌نام کرده‌اند، شود

  • کد خبر: ۹۱۹۷۹
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
افزایش قیمت خودرو نباید شامل حواله‌دارانی که پیش از این ثبت‌نام کرده‌اند، شود
عضو کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: اعضای کمیسیون تاکید داشتند بهتر بود وزارتخانه از پیش با مجلس هماهنگ می‌کرد، خودروسازان و وزارت صمت باید با مردم گفتگو کرده و علت افزایش قیمت را به مردم توضیح می‌دادند. همچنین نمایندگان تاکید کردند که نباید این افزایش قیمت شامل حواله‌دارانی که پیش از این ثبت‌نام کرده‌اند شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الله فیروزی در مورد جلسه روز گذشته کمیسیون صنایع مجلس با وزیر صمت در مورد افزایش قیمت خودرو اظهار کرد: فضای کمیسیون در این جلسه یکنواخت نبود، به هرحال مشخص است که خودروسازان در حال زیان دهی هستند و سالانه ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند و باید برای آن راهکار پیدا کرد. در همین راستا مقرر شد بین کمیسیون صنایع مجلس و وزارت صمت کمیته‌ای تشکیل شود تا روی این موضوع یعنی کاهش هزینه‌های سربار خودرو کار کنند.

وی افزود: اعضای کمیسیون تاکید داشتند بهتر بود وزارتخانه از پیش با مجلس هماهنگ می‌کرد، خودروسازان و وزارت صمت باید با مردم گفتگو کرده و علت افزایش قیمت را به مردم توضیح می‌دادند. همچنین نمایندگان تاکید کردند که نباید این افزایش قیمت شامل حواله‌دارانی که پیش از این ثبت نام کرده‌اند شود. کمیسیون در مورد این شیوه افزایش قیمت گله‌مند بود و درخواست مجلس این بود که باید اقناع‌سازی شده و مردم در جریان قرار بگیرند.

فیروزی تصریح کرد: همچنین نمایندگان معتقد بودند که برای جلوگیری از زیان خودروسازان، باید هزینه‌های بالاسری کاهش پیدا کند. چرا باید این هزینه‌ها از جیب مردم خرج شود؟ اگر خودروسازان زیان می‌کنند باید بررسی کنند که دلیل آن چیست؟ آیا ارزان‌فروشی می‌کنند یا تعداد کارگران آن‌ها زیاد است؟ قرارداد‌های مواد اولیه و قطعات را بررسی کنند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: تاکید آقای وزیر این بود که با توجه به شرایط زیان‌ده بودن خودروسازها، بدون افزایش قیمت دیگر امکان ادامه حیات نداشتند. همچنین بررسی و رصد انجام شده توسط وزارتخانه نشان می‌دهد که این افزایش قیمت تاثیری روی حاشیه بازار نداشته است.

وی تصریح کرد: مباحث مختلفی در این جلسه مطرح شد، اما اینطور نبود که به نتیجه مشخصی برسیم چراکه مجلس نقش تعیین کننده در قیمت خودرو نداشته و تنها نقش نظارتی دارد که از همین باب نظارتی تاکید شد که خودروسازان باید هزینه‌های سرباز خود را کاهش دهند و از جیب مردم آن را جبران نکنند.

فیروزی ادامه داد: با افزایش قیمت مشکل خودروساز‌ها حل نمی‌شود و دوباره چند وقت آینده با افزایش قیمت مواد اولیه فاصله‌ای که روی آن تاکید دارند شکل می‌گیرد؛ بنابراین با افزایش قیمت مشکل حل نمی‌شود بلکه باید هزینه‌های سربار کم شود.

وی در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر حمله پیامکی به نمایندگان مجلس گفت: در چند روز اخیر که موضوع افزایش قیمت مطرح بود، یک عده مخالف گران شدن بودند و عده‌ای هم که سهام‌داران خرد خودروساز‌ها بودند می‌گفتند که هزینه زیان‌دهی خودروسازان را ما می‌دهیم و پیامک‌هایی در همین راستا به نمایندگان می‌دادند، اما به این شکل نبود که پیام تهدیدآمیزی داده باشند. کمیسیون هم تحت تاثیر هیچ یک از این نظرات نبوده است.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->