قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) | افت ۴۰ میلیونی هونگچی درآمد‌ها کجا دررفتند! قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) | کوییک ۴۹۰ میلیون تومان قیمت جدید شکر تولید داخل و وارداتی اعلام شد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) اعتراض صنایع به محدودیت ۹۰ درصدی برق در نامه به رئیس جمهور برق ۴۵۴ اداره و بانک پرمصرف در خراسان رضوی قطع شد عقب‌گرد بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) طلا در کانال ۶.۳ میلیون تومان در مشهد معامله می‌شود (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) قیمت امروز دلار، طلا، سکه و بیت کوین (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) | نرخ دلار چند؟ پیش‌بینی بازار خودرو در آخرین هفته اردیبهشت ۱۴۰۴ | نبود تقاضا هم ترمز بازار را نکشید شرایط پیش‌فروش ۴ محصول سایپا از روز (دوشنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) اعلام شد + جدول خودرو‌ها اعلام وضعیت اعتباری صادرکنندگان چک و احتمال برگشت آن به گیرنده خانه‌هایی در تهران گران‌تر از تگزاس، واشنگتن، شیکاگو و منهتن | قیمت متری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان! واردات یک نوع برنج هندی ممنوع شد قیمت هر کیلو شیرخام ۲۳ هزار تومان تعیین شد افزایش اکتشاف گوهرسنگ‌ها در خراسان رضوی | مانع‌زدایی از مسیر گوهرسنگ‌ها تأثیر اجرایی‌شدن تجارت آزاد ایران و اوراسیا بر صادرات خراسان رضوی | فرصت طلایی تجارت با اوراسیا قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) | ملون کیلویی ۱۰ هزار تومان یک میلیارد تومان وام خرید مسکن بگیرید؛ ۳ میلیارد تومان پس بدهید! قیمت طلای جهانی امروز (شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) اعلام شد | بازار طلای جهانی یخ زد تقابل سیگنال‌های خارجی و داخلی در بورس تهران | بررسی روند معاملات در هفته منتهی به ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ بزرگ‌ترین معدن مس، طلا و نقره جهان کشف شد درآمد مالیاتی دولت از حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان ۲ برابر اصناف است مذاکرات تا چه حد بر اقتصاد و تولید تأثیر گذاشته است؟| فعالان اقتصادی خراسان رضوی پاسخ می‌دهند وزیر صمت: در حال افزایش ظرفیت تولید برق در بخش صنعتی هستیم دروازه‌ای به جهان رنگارنگِ گردشگری | گزارش شهرآرانیوز از هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی مشهد+فیلم سامانه «خودنویس» انحصار مشاوران املاک در عقد قرارداد را شکست | سامانه‌ای کاملاً رایگان سقوط ۳۰ درصدی تولید صنایع در نخستین ماه ۱۴۰۴
سرخط خبرها

افزایش قیمت خودرو نباید شامل حواله‌دارانی که پیش از این ثبت‌نام کرده‌اند، شود

  • کد خبر: ۹۱۹۷۹
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
افزایش قیمت خودرو نباید شامل حواله‌دارانی که پیش از این ثبت‌نام کرده‌اند، شود
عضو کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: اعضای کمیسیون تاکید داشتند بهتر بود وزارتخانه از پیش با مجلس هماهنگ می‌کرد، خودروسازان و وزارت صمت باید با مردم گفتگو کرده و علت افزایش قیمت را به مردم توضیح می‌دادند. همچنین نمایندگان تاکید کردند که نباید این افزایش قیمت شامل حواله‌دارانی که پیش از این ثبت‌نام کرده‌اند شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الله فیروزی در مورد جلسه روز گذشته کمیسیون صنایع مجلس با وزیر صمت در مورد افزایش قیمت خودرو اظهار کرد: فضای کمیسیون در این جلسه یکنواخت نبود، به هرحال مشخص است که خودروسازان در حال زیان دهی هستند و سالانه ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند و باید برای آن راهکار پیدا کرد. در همین راستا مقرر شد بین کمیسیون صنایع مجلس و وزارت صمت کمیته‌ای تشکیل شود تا روی این موضوع یعنی کاهش هزینه‌های سربار خودرو کار کنند.

وی افزود: اعضای کمیسیون تاکید داشتند بهتر بود وزارتخانه از پیش با مجلس هماهنگ می‌کرد، خودروسازان و وزارت صمت باید با مردم گفتگو کرده و علت افزایش قیمت را به مردم توضیح می‌دادند. همچنین نمایندگان تاکید کردند که نباید این افزایش قیمت شامل حواله‌دارانی که پیش از این ثبت نام کرده‌اند شود. کمیسیون در مورد این شیوه افزایش قیمت گله‌مند بود و درخواست مجلس این بود که باید اقناع‌سازی شده و مردم در جریان قرار بگیرند.

فیروزی تصریح کرد: همچنین نمایندگان معتقد بودند که برای جلوگیری از زیان خودروسازان، باید هزینه‌های بالاسری کاهش پیدا کند. چرا باید این هزینه‌ها از جیب مردم خرج شود؟ اگر خودروسازان زیان می‌کنند باید بررسی کنند که دلیل آن چیست؟ آیا ارزان‌فروشی می‌کنند یا تعداد کارگران آن‌ها زیاد است؟ قرارداد‌های مواد اولیه و قطعات را بررسی کنند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: تاکید آقای وزیر این بود که با توجه به شرایط زیان‌ده بودن خودروسازها، بدون افزایش قیمت دیگر امکان ادامه حیات نداشتند. همچنین بررسی و رصد انجام شده توسط وزارتخانه نشان می‌دهد که این افزایش قیمت تاثیری روی حاشیه بازار نداشته است.

وی تصریح کرد: مباحث مختلفی در این جلسه مطرح شد، اما اینطور نبود که به نتیجه مشخصی برسیم چراکه مجلس نقش تعیین کننده در قیمت خودرو نداشته و تنها نقش نظارتی دارد که از همین باب نظارتی تاکید شد که خودروسازان باید هزینه‌های سرباز خود را کاهش دهند و از جیب مردم آن را جبران نکنند.

فیروزی ادامه داد: با افزایش قیمت مشکل خودروساز‌ها حل نمی‌شود و دوباره چند وقت آینده با افزایش قیمت مواد اولیه فاصله‌ای که روی آن تاکید دارند شکل می‌گیرد؛ بنابراین با افزایش قیمت مشکل حل نمی‌شود بلکه باید هزینه‌های سربار کم شود.

وی در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر حمله پیامکی به نمایندگان مجلس گفت: در چند روز اخیر که موضوع افزایش قیمت مطرح بود، یک عده مخالف گران شدن بودند و عده‌ای هم که سهام‌داران خرد خودروساز‌ها بودند می‌گفتند که هزینه زیان‌دهی خودروسازان را ما می‌دهیم و پیامک‌هایی در همین راستا به نمایندگان می‌دادند، اما به این شکل نبود که پیام تهدیدآمیزی داده باشند. کمیسیون هم تحت تاثیر هیچ یک از این نظرات نبوده است.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->