رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها
وزیر دفاع:

تنها راه مقابله با تحریم‌های آمریکا افزایش قدرت دفاعی است

  • کد خبر: ۹۱۹۹
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
تنها راه مقابله با تحریم‌های آمریکا افزایش قدرت دفاعی است
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: تنها راه مقابله با تحریم‌های آمریکا افزایش و توسعه قدرت در تمام مولفه‌ها به ویژه قدرت دفاعی است.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در نشست تخصصی مقابله با تحریم‌های دفاعی با اشاره به خباثت‌های نظام سلطه علیه ایران اسلامی، گفت: دشمن امروز حیات ما را هدف گرفته است و فراتر از ضربه به ایران اسلامی در صدد حذف ما برآمده است.

وی با اشاره به نشست تخصصی مقابله با تحریم‌های دفاعی، اهمیت هم افزائی در این جلسه را بسیار حائز اهمیت برشمرد و افزود: نظام استکبار با تمامی ارکان و هم پیمانان خود از طریق بکاری گیری عناصر نفوذی در تلاش برای دستیابی به زیر ساخت‌ها و برنامه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و مخصوصا نظامی جمهوری اسلامی ایران است و بر این اساس دسترسی به اطلاعات در عرصه جنگ‌ها و تقابل‌ها از عناصر اصلی برتری در نبرد‌ها محسوب می‌شود.

وزیر دفاع با اشاره به بصیرت و روشنگری‌های مقام معظم رهبری در آگاه سازی مسئولان و مردم و همچنین وحدت کلمه در خصوص ایستادگی در برابر نظام سلطه، گفت: بحمدا... توطئه نظام استکباری به سرکردگی آمریکا علیه ایران اسلامی در آوردگاه‌های مختلف با شکست مواجه شده است، اما دشمن از هیچ فرصتی برای ضربه به کیان کشور دریغ نخواهد کرد.

امیر حاتمی با اشاره به تحریم‌های نظام استکباری علیه ایران اسلامی و راه کار‌های مقابله با این تحریم ها، اظهار داشت: این تحریم‌ها بنا به دلایل عمیق بنیادی کمرنگ نخواهد شد و تنها راه مقابله با تحریم‌های امریکا افزایش و توسعه قدرت در تمامی مولفه‌های موثر به ویژه قدرت دفاعی است.

وی تصریح کرد: برخی کشور‌ها بازیگر، برخی بازی ساز و برخی پیروی کننده محض هستند، امروز ایران اسلامی به واسطه قدرت منطقه‌ای تبدیل به یک بازی ساز منطقه‌ای شده است و این جز با مقاومت، اتکا به ظرفیت‌های درونی و توسعه قدرت دفاعی حاصل نشده است.

وزیر دفاع، توسعه کشور را در همه ابعاد، مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها و بخش‌های اقتصادی و سیاسی بایستی با هم افزائی و تشریک مساعی کشور را به سمت تعالی همه جانبه جمهوری اسلامی پیش ببرند.

امیر حاتمی با بیان اینکه پیشرفت و دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های همه جانبه و تنها بهره مندی از بخشی از ظرفیت‌های دانشگاهی اتفاق افتاده است، گفت: با شناسایی و از قوه به فعل در آوردن تمامی ظرفیت‌ها به ویژه سرمایه‌های انسانی متخصص و متعهد، می‌توان با جلوگیری از خام فروشی نفت کشور را به شکوفایی و بالندگی رساند.

در این مراسم، سردار رضا طلائی نیک معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع هدف از این نشست را انتقال تجارب و بررسی ظرفیت‌ها و امکانات در حوزه دفاعی کشور در مقابله با تحریم‌های دفاعی عنوان کرد و گفت: مجموعه دفاعی با کمک دستگاه‌های گوناگون مرتبط در جهت خنثی کردن فشار‌های تحریم موفقیت‌های بسیار بالایی را بدست آوردند.

وی گفت: با اینکه پیشینه تحریم‌های ایران در حوزه دفاعی طولانی‌تر بوده است، اما تجارب و ظرفیت باعث شده تا در حوزه دفاعی کمترین آسیب را ببینیم.

 

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->