نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

جنگ تمام‌عیار سپاهان و استقلال در ورزشگاه آزادی

  • کد خبر: ۹۱۹۹۵
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
جنگ تمام‌عیار سپاهان و استقلال در ورزشگاه آزادی
استقلال و سپاهان از ساعت‌۱۶ امروز در ورزشگاه آزادی به‌مصاف هم می‌روند.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۶ امروز با مسابقه ۲ تیم استقلال و سپاهان و به میزبانی ورزشگاه آزادی شروع خواهد شد. جدال بالانشینان جدول درحالی برگزار می‌شود که تیم پیروز در این بازی، دست‌کم تا فردا عنوان صدرنشین لیگ را به خودش اختصاص خواهد داد.

شاگردان فرهاد مجیدی اکنون با ۱۷امتیاز، رده چهارم جدول رقابت‌های لیگ برتر را از آنِ خود کرده‌اند و طلایی‌پوشان دیار زاینده‌رود نیز هم‌امتیاز با گل‌گهر سیرجان و آلومینیوم اراک با ۱۹‌امتیاز، بالا‌نشینان جدول محسوب می‌شوند. سپاهان با ۱۳ گل زده دومین خط حمله قدرتمند لیگ را در اختیار دارد و استقلال با ۲ گل خورده صاحب دومین خط دفاعی قدرتمند لیگ است. در استقلال وریا غفوری و آرش رضاوند دیدار امروز را به‌دلیل مصدومیت از دست داده‌اند و محمدرضا خلعتبری و رضا میرزایی نیز غایبان سپاهان برای این بازی مهم هستند.

جنگ در میانه میدان

به‌طور‌حتم باکس میانی زمین، بیشترین برخورد‌ها و جذابیت را در بازی امروز خواهد داشت؛ جایی‌که هافبک‌های سابق استقلال با پیراهن سپاهان در ورزشگاه آزادی به میدان خواهند رفت. مسعود ریگی و امید نورافکن بازیکنانی هستند که سابقه پوشیدن لباس استقلال را دارند. جدای از این‌ها حضور سروش رفیعی و فرشاد احمدزاده که پیش‌تر در تیم پرسپولیس بازی کرده‌اند نیز می‌تواند وزن خط میانی را به سود شاگردان نویدکیا سنگین کند. در تیم استقلال هم مهدی‌پور و زبیر نیک‌نفس باید بیشتر از همیشه دوندگی داشته باشند تا فرصت بازی‌سازی را به ستاره‌های سپاهان ندهند.

آمار بهتر نویدکیا مقابل مجیدی

مجیدی و نویدکیا که جزو مربیان تازه‌کار در چرخه لیگ برتر به حساب می‌آیند، تا‌کنون فقط یک‌بار مقابل هم در این وادی قرار گرفته‌اند؛ جایی‌که استقلال و سپاهان روز هشتم مرداد‌۱۴۰۰ در چارچوب هفته پایانی لیگ برتر به‌مصاف هم رفتند و شاگردان نویدکیا موفق شدند میزبان خود را شکست دهند. به‌این‌ترتیب بازی امروز به‌نوعی یک نبرد انتقامی به‌شمار می‌رود و مجیدی و شاگردانش به‌دنبال جبران شکست چند ماه پیششان مقابل شاگردان نویدکیا هستند. در عرصه بازی هم محرم عملکرد بهتری مقابل استقلال داشته و ۵ بار موفق به باز‌کردن دروازه این تیم شده بود. در سمت مقابل، فرهاد مجیدی موفق شده بود به‌عنوان بازیکن ۳ بار دروازه سپاهان را باز کند.

مجیدی: برای گل‌نخوردن تیم پاداش می‌دهم

فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال، در نشست خبری قبل از بازی تیمش مقابل سپاهان در هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر گفت: همیشه بازی‌های استقلال و سپاهان حساس و جذاب بوده است. من فکر می‌کنم شاهد یک بازی زیبا خواهیم بود. سپاهان تیم با‌کیفیتی است. ما برای پیروزی کار بسیار سختی داریم. من سعی کردم بعد از بازی با پیکان تمرکز تیمم را روی بازی مقابل سپاهان بگذارم.

وی در ادامه افزود: در چند بازی اول، آن چیزی که مد‌نظر من بود، اعمال نشد؛ اما شما به‌عنوان‌مثال بازی مقابل صنعت‌نفت را ببینید که شرایط تغییر کرد. هواداران استقلال یک فوتبال هجومی می‌خواهند و مطمئن باشید در ادامه هم فوتبال هجومی خواهیم داشت. در فاز دفاعی هم چیزی که برای من اهمیت دارد، این است که تیم من گل نخورد. من برای گل‌نخوردن تیم پاداش مد‌نظر قرار دادم. تیمی قهرمان می‌شود که گل نخورد. من در جلسه فنی قبل از بازی مقابل پیکان از کوین یامگا، رودی ژستد، دانشگر و یزدانی خواستم بلند شوند و بازیکنان به آن‌ها نگاه کنند. من به بازیکنان گفتم حضور این بازیکنان قدبلند در یک تیم بسیار ارزشمند است. ما روی ضربات ایستگاهی تمرین کردیم و موفق شدیم در بازی مقابل پیکان هم به نتیجه مد‌نظر برسیم. او درباره شایعه جدایی گابریل پین گفت: لطفا به این اراجیف و روزنامه‌های دروغگو توجه نکنید. این مسائل برای من هیچ اهمیتی ندارد.

رقابت پابه‌پای استقلال و سپاهان

جالب است بدانید ۲ تیم در رقابت‌های جام منطقه‌ای، لیگ تخت‌جمشید، لیگ آزادگان، لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا در‌مجموع ۷۷ بار به‌مصاف هم رفته‌اند و سهم پیروزی هر ۲ تیم نیز ۲۹ بار بوده و ۱۹ دیدار نیز با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. البته در ۲۰ دوره لیگ برتر نیز آمار ۲ تیم به‌صورت مساوی است، چراکه استقلال و سپاهان در لیگ برتر ۴۲ بار برابر یکدیگر به میدان رفتند و ۲ تیم ۱۵ بار پیروز بودند تا ۱۲ بازی نیز مساوی تمام شود.

البته آمار استقلال در لیگ آزادگان به‌مراتب بهتر از حریف اصفهانی است و در ۱۶ دیدار این رقابت‌ها، آبی‌پوشان ۸ بار پیروز بودند، در‌حالی‌که زردپوشان اصفهانی ۴ بار برنده بودند. گرچه در رقابت‌های جام حذفی، سپاهان آمارش بهتر از استقلال است و در ۸ دیدار، ۶ بازی را با برتری مقابل آبی‌پوشان به پایان رسانده است. بهترین پیروزی استقلال مقابل سپاهان در همان اولین دیدار به ثبت رسید که با برتری ۴‌بر ۰ آبی‌پوشان همراه بود و بهترین برد سپاهان هم در ۱۷‌خرداد‌۱۳۸۱ در نیمه‌نهایی جام حذفی رقم خورد که زرد‌پوشان با نتیجه ۴‌بر۲ موفق به شکست آبی‌پوشان شدند.

نویدکیا: استقلال یکی از بهترین تیم‌های ایران است

سرمربی سپاهان دیروز در مقابل خبرنگاران قرار گرفت تا به سؤالات آن‌ها درباره آخرین وضعیت تیمش جواب بدهد. محرم نویدکیا در ابتدای نشست خبری پیش از بازی با استقلال گفت: همه می‌دانند یک بازی حساس و مهم برای هر ۲ تیم در پیش است. ما با یکی از بهترین تیم‌های ایران بازی داریم که ساختار خوبی دارد. بازی سختی داریم که باید تمام تلاش خود را برای موفقیت به کار بگیریم. استقلال به لحاظ تیمی و نوع بازی یکی از بهترین تیم‌های ایران و مدعی قهرمانی است. اگر ما فصل پیش استقلال را ۲ بار بردیم، دلیل نمی‌شود این فصل هم ببریم.

آبی‌ها وضعیت بهتری نسبت به سال قبل دارند. سرمربی سپاهان درباره تقابل مسعود ریگی با آبی‌پوشان پایتخت هم گفت: مسعود تمام تلاش خود را برای تیم کرده است. من در انتخاب بازیکنان علاوه بر اینکه مسائل فنی را مد‌نظر داشتم، بازیکنانی را انتخاب کردم که به درد تیم بخورند. ریگی دلش نمی‌خواست از استقلال جدا شود، اما به‌خاطر شرایطی که وجود داشت، به سپاهان پیوست. نویدکیا درباره نتیجه این بازی گفت: من پس از بازی مقابل صنعت‌نفت آبادان هم گفتم که من مشکلی با باخت ندارم و مشکل من با نتیجه تساوی است. من ترجیح می‌دهم ببازم، اما بازی مساوی نشود. من تا الان تیمم را به‌خاطر کسب نتیجه مساوی به میدان نفرستادم. من دلم می‌خواهد تیمم یک بازی هجومی داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->