ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش پشت پرده سفر پنهانی روسای شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی به قاهره رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته است سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی ۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه اسرائیل طی ۲۰۰ روز بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد القسام: زمان برای آزادی اسرای صهیونیست رو به پایان است + فیلم روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
سرخط خبرها

سخنگوی دولت: از نقد منصفانه استقبال می‌کنیم

  • کد خبر: ۹۲۱۲۲
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
سخنگوی دولت: از نقد منصفانه استقبال می‌کنیم
سخنگوی دولت با بیان اینکه تورم خط قرمز دولت است، گفت: دولت قصد کلنگ زنی پروژه جدید را ندارد و همه اقدامات دولت، در جهت تکمیل پروژه‌های قبلی است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علی بهادری جهرمی در دومین نشست خبری خود درباره توصیه به منتقدان دولت، گفت: دولت از نقد منصفانه و دلسوزانه به ویژه که از سمت مردم و اصحاب رسانه و برای حل مشکلات مطرح شود، استقبال می‌کند و همه این نقد‌ها را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: اگر برنامه‌ای برای اصلاح امور به ویژه موارد ضروری وجود داشته باشد، دولت هرگز در برابر آن مقاومت نخواهد کرد یا اگر در برنامه‌ها اشتباهی وجود داشته باشد، آن را اصلاح خواهد کرد.

سخنگوی دولت گفت:، اما باید تفکیکی بین بانیان و حامیان وضع موجود با بدنه اجتماعی نخبگان، اصحاب رسانه و مردم ایجاد شود و بانیان و حامیان وضع فعلی باید پاسخ گوی عملکـــردشان در به وجود آمـــدن این وضع باشند.

بهادری جهرمی تصریح کرد: امروز زمان پاسخ گویی بانیان و حامیان هشت سال گذشته است. بدنه اجتماعی نخبگان و مردم می‌توانند نقد‌هایی به دولت داشته باشند که دولت از این نقد‌ها استفاده خواهد کرد، اما بانیان و حامیان وضع موجود باید در پیشگاه ملت ایران پاسخ گو باشند.

کاهش هزینه‌های تشریفاتی دولت

وی با بیان اینکه دولت برای هزینه‌های اجرایی خود، سیاستی انقباضی اتخاذ کرده است تا هزینه‌های تشریفاتی و غیر ضروری تا حد ممکن کاهش پیدا کند، گفت: هزینه‌های جاری دولت ۱۵ درصد کاهش یافته و به سمت سازندگی و عمرانی سوق یافته است.

سخنگوی دولت افزود: جهت گیری دولت، حذف فقر مطلق است و صندوق مسکن محرومان در راستای توسعه عدالت اجتماعی تشکیل خواهد شد.

بهادری جهرمی تصریح کرد: طرح مسکن ملی جزو اولویت‌های دولت بوده و همه زیرساخت‌های آن از جمله اراضی و مصالح تأمین شده است تا وعده دولت یعنی ساخت ۴ میلیون مسکن محقق شود.

وی با اشاره به سفر‌های استانی دولت، افزود: اخیرا در جلسه هیئت دولت، به دستور رئیس جمهور، مبلغی برای اجرای برنامه‌های استانی تخصیص پیدا کرده و دراختیار مسئول اجرائیات استانی قرار گرفته است تا اهداف سفر‌های استانی محقق شود.

متوسط افزایش حقوق در سال آینده، ۱۰ درصد

سخنگوی دولت با اشاره به حقوق کارمندان و کارکنان گفت: افزایش حقوق در سال آینده به صورت پلکانی و کمک به کم درآمد‌ها صورت می‌گیرد؛ متوسط افزایش ۱۰درصداست و حداقل حقوق ۴میلیون و۵۰۰ و حداکثر ۳۷ میلیون تومان است.

وی بیان کرد: سند آمایش سرزمینی، ملاک دولت برای انجام اقدامات در کشور و استان هاست؛ دولت در زمینه ساخت یک پالایشگاه جدید و توسعه پالایشگاه‌های موجود برنامه جدی دارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای توسعه پالایشگاه آبادان پیش بینی شده است.

آزادسازی بخش شایان توجهی از منابع خارجی ایران

بهادری جهرمی با اشاره به عملکرد صدروزه دولت درزمینه فعال سازی دیپلماسی اقتصادی گفت: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم، توجه خاص و ویژه به کشور‌های همسایه است. نشست سفرای ایران در کشور‌های همسایه که اخیرا برگزار شد، در همین راستا بود که با اولویت اقتصادی صورت گرفت؛ همچنین با کشور‌های همسایه تعاملی جدی در حوزه‌های اقتصادی خواهیم داشت.

سخنگوی دولت بیان کرد: آزادسازی بخش شایان توجهی از منابع خارجی ایران، عضویت در اجلاس شانگهای، اجلاس اکو و سوآپ گازی مشترک آذربایجان و ترکمنستان، نمونه‌هایی از دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی با بیان اینکه عضویت در اجلاس شانگهای، حضور در اجلاس سران اکو و سواپ گازی، دستاورد خوبی برای کشور بوده است، افزود: در آزادسازی ارز‌های دولتی هم موفقیت چشمگیری حاصل شده و در سال جاری ۱۷۵ طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۳.۳ میلیارد دلار در سازمان سرمایه گذاری مصوب شده است.

توافق خوب در دسترس است

سخنگوی دولت با اشاره به برنامه دولت برای رفع تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه گفت: طرف غربی، بانی وضع تحریم‌های غیرقانونی بوده است و باید اراده جدی برای رفع آن داشته باشد. اگر طرف مقابل اراده‌ای داشته باشد، توافق خوب در دسترس است و دولت برای لغو واقعی تحریم‌ها مصمم و جدی است.

وی افزود: بانیان تحریم همه تلاش خود را به منظور استمرار تحریم‌ها به کار خواهند گرفت و مستمر بر تحریم‌ها می‌افزایند؛ زیرا علاقه‌ای به روایتگری صحیح از میز مذاکره ندارند. همچنین واکنش مقام ارشد مذاکره کنندگان روسی را شاهد بودیم که از تحریف نگاه خود گلایه کرد، اما ایران روایت صحیح خود را دارد.

دیدگاه‌های اختلافی نباید در رسانه‌ها طرح شود

سخنگوی دولت با بیان اینکه برگزاری جلسات سران قوا برای همدلی بیشتر میان مسئولان بسیار خوب و عالی است، گفت: نباید دیدگاه‌های متفاوت و اختلافات احتمالی میان مردم توسط مسئولان در رسانه طرح شود؛ همچنین دیدگاه‌های کارشناسی در این جلسات بحث و بررسی می‌شود و ممکن است مباحث در این جلسات قابلیت‌های انتشار نداشته باشد؛ هر چند خوب است سران قوا نتایج این جلسات را به مردم اعلام کند.

وی تأکید کرد: همچنین در گذشته که این جلسات تضعیف شده بود، مباحث کارشناسی در تریبون‌ها مطرح می‌شد؛ درحالی که تریبون‌های عمومی نباید محل مطرح کردن مشکلاتی باشد که می‌توان آن‌ها را در جلسات مطرح کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->