ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

با دارا خسروشاهی، مدیرعامل «اوبر» و یکی از مهم‌ترین مدیران جهان، آشنا شوید

  • کد خبر: ۹۲۱۷۴
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
با دارا خسروشاهی، مدیرعامل «اوبر» و یکی از مهم‌ترین مدیران جهان، آشنا شوید
نام دارا خسروشاهی، یکی از مهم‌ترین مدیران جهان، و شرکتش به تازگی با اولین ارسال غذا به فضا دوباره سر زبان‌ها افتاده است. او مدیرعاملی «اوبر ایتس» بزرگترین سرویس تاکسی اینترنتی دنیا، را برعهده دارد.

شهرآرانیوز - شاید روحیه مدیریتی دارا خسروشاهی که سال ۱۳۴۸ در تهران به دنیا آمد، به خانواده‌اش برمی‌گردد. پدر او، حسن خسروشاهی، یکی از کارآفرینان معروف است؛ عموهایش، حسن و جلیل، از بنیان‌گذاران شرکت سرمایه‌گذاری البرز و مالک چندین کارخانه تولید دارو («تولید دارو»، «تولی پرس»)، مواد شیمیایی، خوراک، بسته بندی، بازرگانی، و خدماتی در ایران بوده‌اند. ثروت حسن خسروشاهی در سال ۲۰۱۲ حدود ۹۴۰ میلیون دلار برآورد شده است.

خانواده خسروشاهی سال ۱۹۷۸ از ایران مهاجرت کردند. آن‌ها زمانی که دارا ۹ سال داشت، به جنوب فرانسه رفتند و بعد به ایالت نیویورک ایالات متحده آمریکا نقل مکان کردند. او مدرک لیسانس مهندسی بیوالکترونیک را سال ۱۹۹۱ از دانشگاه براون در رودآیلند آمریکا گرفت. دارا خسروشاهی در سال ۲۰۱۲ با سیدنی شاپیرو در لاس‌وگاس ازدواج کرد و که جاصلش ۴ فرزند بوده است.

دارا خسروشاهی فعالیت حرفه‌ای‌اش را از کجا شروع کرد؟ 

خسروشاهی بلافاصله بعد از فارغ‌التحصیلی به عنوان کارآموز به شرکت Allen & Company رفت و آنجا با فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و بورس اوراق بهادار آشنا شد. او از سال ۱۹۹۵ معاون این شرکت سرمایه‌گذاری شد و تا سه سال بعدش هم آنجا ماند. خسروشاهی بعد از Allen & Company در هولدینگ IAC مدیر امور مالی شد. این هولدینگ بزرگ از چند برند رسانه‌ای اینترنتی معتبر تشکیل شده است:

HomeAdvisor

Vimeo

Dotdash (About.com)

Dictionary.com

The Daily Beast

Investopedia

مدیریت بزرگ‌ترین شرکت مسافرتی

دارا خسروشاهی، مدیر «اوبر» و یکی از مهم‌ترین مدیران جهان، کیست؟

IAC در سال ۲۰۰۳ کنار همه شرکت‌هایش، شرکت آنلاین مسافرتی اکسپدیا را خریداری کرد و دارا خسروشاهی سال ۲۰۰۵ مدیرعاملی این زیرمجموعه‌ جدید شد. پیشرفت او پس از پیوستن به Expedia سرعت گرفت و همین دوران در تغییر رفتارهای مدیریتی‌‌اش تأثیر زیادی گذاشت. در دوران مدیرعاملی خسروشاهی در اکسپدیا، فعالیت این شرکت مسافرتی به بیش از ۶۰ کشور جهان توسعه پیدا کرد.

مدیریت بزرگ‌ترین استارت‌آپ دنیا

دارا خسروشاهی، مدیر «اوبر» و یکی از مهم‌ترین مدیران جهان، کیست؟

سال ۲۰۱۷ نقطه مهمی در زندگی خسروشاهی است. او در این سال به عنوان مدیرعامل شرکت حمل و نقل اوبر (uber) منصوب شد. ایده تاکسیرانی اینترنتی را اولین‌بار این شرکت آمریکایی مطرح کرد. اوبر اولین استارتاپ دنیاست که بیشترین و گران‌ترین سهام‌ها را دارد. ( منبع: زومیت)

خسروشاهی جای تراویس کالانیک، مدیر عامل قبلی اوبر انتخاب شد. کالانیک به دلیل اتهاماتی درباره فرهنگِ کاری و آزار جنسی در محیط کار و بی‌عملی او برای تغییر آن مجبور به استعفا شده بود. پس خسروشاهی باید سوءسابقه و بدنامی این شرکت را هم برطرف می‌کرد. این شرکت به چیز‌های دیگری هم متهم بود: پرداخت‌نکردن حق و حقوق رانندگان، عمل نکردن به وعده‌هایش، و از بین بردن تاکسی‌های سنتی که به عقیده برخی درنتیجه‌اش درآمد و کار بسیاری را در خطر نابودی قرار داده بود. خسروشاهی رهبری یکی از باارزش‌ترین استارتاپ‌های دنیای فناوری را در حساس‌ترین دورانش پذیرفت و حالا با تحویل اولین سفارش غذا در فضا دوباره سر زبان‌ها افتاد.

خسروشاهی دیروز (۱۴ دسامبر) در مصاحبه‌ای گفته است هفته گذشته بهترین دوران شرکت «اوبر» بعد از همه‌گیری کرونا بوده است. سهام این شرکت در همین مدت جهش داشته است. جدیدترین گزارش «اوبر» نشان می‌دهد که در سه ماه گذشته ۱.۶۴ میلیارد سفر در این پلتفرم ثبت شده که درمقایسه به سه‌ماهه قبل از آن ۹ درصد رشد داشته است. این رقم ۳۹ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است. (cnbc)

روز پیش یوساکو مائزاوا، میلیاردر ژاپنی، در ماموریت فضایی ۱۲روزه‌اش با فضاپیمای سایوز، اولین بسته غذایی «اوبر ایتس» (Uber Eats) حاوی غذاهای آماده ژاپنی را در فضا به الکساندر میسورکین، فضانورد روسیه‌، تحویل داد. 

خسروشاهی بعد از تحویل موفق غذا گفته است که هدف اوبر این است که مشتریانش در هر موقعیت مکانی بتوانند از خدمات این شرکت استفاده کنند. به همین دلیل اوبر افتخار می‌کند که توانسته به فضانوردان ایستگاه فضایی نیز خدمت‌رسانی کند.


ببینید

اولین سفارش غذا در فضا تحویل داد⁣ه شد + فیلم


چند نکته جالب دیگر درباره دارا خسروشاهی

  • خسروشاهی در هیئت‌مدیره نیویورک تایمز و Fanatics (استارتاپی در حوزه فروش محصولات ورزشی) هم عضویت دارد.
  • نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۶ درآمد دارا خسروشاهی را در میان بالاترین درآمد مدیرعامل‌ها در آمریکا (بیشتر از ۹۶ میلیون دلار آمریکا) معرفی کرد.
  • خسروشاهی ۲۲ هزار کارمند در سراسر دنیا دارد.
  • او یکی از مدافعان سرسخت پناهندگان در سراسر جهان ست که از سیاست‌های دونالد ترامپ در زمان ارائه لایحه محدودیت اتباع خارجی در آمریکا به شدت انتقاد کرد.
  • پسرعمه‌های خسروشاهی، هادی و علی پروتوی، بنیانگذاران وبسایت آموزشی code.org در سیلیکون، ولی هستند. آن‌ها ازکودکی با خسروشاهی بزرگ شده‌اند.
  • دارا خسرو شاهی در «فهرست ایرانیان برجسته آمریکا» قرار دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->