سرخط خبرها
شهردار منطقه ۳ در مرکز ارتباط مردمی ۱۳۷:

۵۵ هزار مترمربع کوچه خاکی منطقه طی ۸ ماه آسفالت شد

  • کد خبر: ۹۲۱۸
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۹
۵۵ هزار مترمربع کوچه خاکی منطقه طی ۸ ماه آسفالت شد
فیضی
دبیر شهرآرامحله
شهردار منطقه ۳ به‌منظور پاسخ‌گویی به شهروندان در مرکز ارتباطات مردمی شهرداری مشهد ۱۳۷ حضور یافت و به مشکلات و درخواست‌های شهروندان بدون واسطه پاسخ داد.
به گزارش شهرآرا محله، حجت فرقانی، هفته گذشته در مرکز ارتباط مردمی ۱۳۷ شهرداری مشهد حضور پیدا کرد و پاسخ‌گوی مطالبات شهروندان این منطقه بود.
وی در حاشیه این حضور گفت: همه درخواست‌های شهروندان که از طریق سامانه ۱۳۷ ثبت و به شهرداری منطقه ارسال می‌شود پیگیری و حل آن جزو اولویت‌های ماست و روند پاسخ‌گویی به شهروندان در منطقه ۳ رضایت‌بخش است.
فرقانی با تأکید بر روند مطلوب پاسخ‌گویی منطقه به درخواست‌های شهروندان گفت: در نیمه اول امسال مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ منطقه ۳ با توجه به بالا بودن حجم درخواست‌های مردمی، تعداد ۸۲۳۷ پیام مردمی را پیگیری کرده است که خوشبختانه بر اساس گزارش‌های داده شده تمام درخواست‌ها پاسخ و رضایت شهروندان نیز در بیشتر موارد جلب شده است و منطقه ۳ باوجود کاستی‌های گسترده آن همچون سنوات گذشته کماکان جزو مناطقی است که کمترین میزان پیگیری دوباره در شهر را داراست.
مدیر منطقه ۳ شهرداری مشهد در پاسخ به برخی درخواست‌های مردمی مبنی بر احداث فضای سبز تصریح کرد: متأسفانه در بافت‌های فشرده منطقه به دلیل نبود زمین مناسب، احداث فضای سبز را بسیار دشوار کرده است و در بافت‌هایی مانند دروی یا طبرسی به دلیل همکاری‌نکردن بعضی مالکان یا مجهول بودن مالک، تملک اراضی برای شهرداری با مشکلاتی همراه بوده است که در تلاشیم طی رایزنی‌های صورت گرفته با برخی اشخاص و نهاد‌ها مشکلات کمبود زمین برای فضای سبز را برطرف کنیم.
فرقانی درباره ساخت‌وساز‌های غیرمجاز گفت: گروه‌های نظارت برساخت و ساز به‌طور مداوم در منطقه گشت‌زنی می‌کنند و تخلف‌های ساختمانی را گزارش می‌کنند، با این‌حال این موارد نیز برای بررسی به آن‌ها اعلام خواهد شد.
وی مشارکت و ارتباط مستقیم شهروندان برای کاهش مشکلات منطقه را امری بسیار ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد که با کمک مردم مشکلات موجود در منطقه به‌طور روزانه کاسته شده و سطح رفاه افزایش
یابد.
فرقانی افزود: محدوده منطقه ۳ مشهد با دارابودن ۴۵۰ هزار نفر جمعیت، از میدان شهدا در مرکز شهر تا پیرامونی‌ترین نقاط در عبادی و طبرسی ادامه دارد که همین موضوع خود باعث وجود داشتن کوچه‌های خاکی فراوان در این محدوده است.
شهردار منطقه ۳ در ارتباط با آخرین وضعیت آسفالت بعضی معابر فرعی که مورد پرسش برخی تماس‌گیرندگان است نیز گفت: بخش زیادی از این معابر در انتظار تخصیص اعتبار هستند، اما بخشی در نوبت اقدام عملیاتی برای شرکت‌های خدمت‌رسان مانند گاز، آب و فاضلاب و ... قرار دارند و تا اتمام پروژه‌های آنان امکان آسفالت معابر وجود نخواهد داشت.
وی افزود: در همین راستا، آسفالت معابر خاکی که ۱۸۰ هزار مترمربع از آن‌ها شناسایی‌شده است در
دستور کار قرار گرفت که از ابتدای امسال تاکنون توانسته‌ایم ۵۵ هزار مترمربع از کوچه خاکی‌های منطقه را آسفالت کنیم، اما هنوز حدود ۱۲۰ هزار مترمربع کوچه خاکی نیز باقی‌مانده است که مقرر ساخته‌ایم تا سال آینده با آسفالت تمام کوچه‌های خاکی، دیگر شاهد خاکی بودن کوچه‌ای در منطقه ۳ نباشیم.
شهردار منطقه ۳ بیان کرد: مقرر شده است که امسال ۳۰۰ هزار مترمربع از معابر آسفالت منطقه نیز توسط سازمان عمران شهرداری در طرح نهضت آسفالت، روکش شود که تاکنون ۱۷۰ هزار مترمربع از این مقدار بر اساس برنامه زمان‌بندی انجام‌شده است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه عمرانی ۱۸ میلیارد تومان اعتبار در نظر داریم که ۸ میلیارد تومان در حوزه فضای سبز شامل احداث بوستان‌های دروی ۷، دروی ۶.۱، نظام دوست و بوستان خطی میرزایی است.
شهردار منطقه ۳ اظهار کرد: پروژه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی نیز در منطقه برای تأمین زیرساخت‌های لازم در حال انجام است، پروژه‌هایی ازجمله بازسازی کال دروی و بازسازی کانال کشمیری به اعتبار بیش از یک میلیارد تومان در این راستا انجام‌شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->