نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

۲۰ مدال گرفته‌ام، اما در سرمای زیر ۲۰ درجه تمرین می‌کردم

  • کد خبر: ۹۲۳۵
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۷
قهرمان سنگ‌نوردی ایران: به مسئولان باختم نه رقبایم
ملی‌پوش سنگ‌نوردی ایران می‌گوید علت موفق‌نبودن او در مسابقات اخیر آسیایی، مسئولان هستند. رضا علیپور که با داشتن مدال‌های متعدد جهانی و آسیایی، درحال‌حاضر چهره نخست سنگ‌نوردی ایران است، در مسابقات اخیر آسیایی عملکرد ضعیفی داشت و با اینکه همه او را شانس مدال می‌دانستند، در کمال تعجب حذف شد. اتفاقی که علیپور می‌گوید کوتاهی مسئولان باعثش شده است. او می‌گوید در سرمای منفی ۲۰ درجه و با کمترین امکانات ممکن تمرین کرده است و مسئولان هیچ بهایی به او نداده‌اند.

احتمال داشت پایم را از دست بدهم
علیپور درباره عملکرد ضعیفش در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: من تاکنون در ۶ مسابقه جام‌جهانی، ۲ مسابقه قهرمانی جهان و مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرده‌ام. متأسفانه سال گذشته آسیب‌دیدگی شدیدی از ناحیه پا برایم پیش آمد. حتی این آسیب‌دیدگی تاحدی پیش رفت که دکتر تأکید کرده بود اگر تمرین کنم، این شکستگی که در شست پایم بود، بیشتر خواهد شد و دیگر استخوان‌هایم جوش نمی‌خورد و ممکن بود کلا پایم را از دست بدهم. او افزود: این دکتر تأکید کرده بود که به آلمان بروم و در آنجا تحت درمان قرار بگیرم؛ در غیر این‌صورت نمی‌توانستم مانند آدم عادی راه بروم. من برای شرکت در مسابقات، آتلی برای خود درست کردم و در مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی که برای من مهم بود، شرکت کردم. درحالی‌که از ۳۰ درصد پایم نمی‌توانستم استفاده کنم، قهرمان بازی آسیایی شدم و موفق شدم رکورد آسیایی را بشکنم. ۱۰ روز بعد از مسابقات آسیایی در رقابت‌های قهرمانی جهان، قهرمان شدم و بعد از برگشتن از این مسابقات درد پایم زیاد شد و مجبور شدم تمریناتم را کم کنم. بعد از آن در مسابقات شرکت کردم و توانستم برنز جهانی ۲۰۱۸ را کسب کنم. بعد از این رقابت‌ها بود که متوجه شدم درد بیشتر و طاقت‌فرسا شده است. اجبارا ۲ ماه استراحت کردم؛ زیرا از لحاظ مفصلی به مشکل خوردم.

ناداوری‌ها نگذاشت رکورد بزنم
علیپور درباره مسابقات آسیایی که چند وقت پیش برگزار شد، گفت: باید در مسابقات آسیایی قهرمان می‌شدم؛ حتی می‌خواستم رکورد پایین‌تر بزنم و بدنم خیلی آماده بود و بعد از مصدومیت‌ها بدنم تازه آماده شده بود و شده بودم رضا علیپور سابق. در مسابقات آسیایی چهاردهم شدم و ناداوری‌هایی در آن رقابت صورت گرفت و من مقصر نبودم. من در این مسابقات حریف مقابل را حذف کردم و آماده مرحله بعد بودم؛ ولی مسئولان برگزاری مسابقه گفتند که سنسور مسابقات خراب شده است و باید دوباره مسابقه بدهی! در مسابقات استاندارد نباید یک بازی ۲ بار تکرار شود. من داشتم برای دور بعد خودم را گرم می‌کردم و ضربان قلبم را تا ۱۸۰ بالا برده بودم که همان لحظه مسئولان گفتند یا مسابقه می‌دهی یا حذف می‌شوی! در تمرینات شرایط خیلی خوبی داشتم و حتی توانسته بودم ۵‌صدم بالاتر از رکورد خودم را بزنم.

به مسئولان باختم نه رقبا
علیپور در پایان ضمن انتقاد از شرایط تمرینش گفت: من با این همه مدال چرا باید در دمای منفی ۲۰ و منفی ۱۸ تمرین کنم؟ چرا باید خودم را با آتش گرم کنم؟ چرا باید با این‌همه مدال در ورزشگاهی که سرد است و هیچ کسی در آن نیست، تمرین کنم؟ چرا مجبورم با ۴ لباس و ۴ شلوار تمرین کنم؟ چرا؟! او گفت: کل ورزش ایران برای من کم گذاشته است. منظورم فدراسیون کوه‌نوردی نیست و این فدراسیون به اندازه وسع خود به من کمک کرده است. بیشتر منظورم تربیت‌بدنی استان و وزارت ورزش است که خیلی کم به من کمک کرده است. من قهرمان جهان هستم، قهرمانی که یک ایرانی است و من اگر دارم شکست می‌خورم، علت تمرین‌نکردن من نیست و قسم می‌خورم روزی ۴ جلسه بیشتر از دفعات گذشته تمرین می‌کنم. مشکل اینجاست که از لحاظ روحی‌روانی علیپور سابق نیستم. کلی مدال آوردم، وزارت ورزش به‌جز یکی‌دو مورد به من پاداش نداد و همش وعده‌وعید و حرف بود! او تأکید کرد: قهرمان جهان شدم و رکورد جهان را شکستم؛ اما هیچ تشکر و قدردانی از من نکردند. رکورد بازی‌های آسیایی را شکستم، پول ندادند. حدود ۲۰ مدال دارم؛ اما. علیپور در پایان تأکید کرد: من به حریفانم نباختم؛ زیرا آن‌ها اصلا در حد من نیستند، بلکه به مسئولانی باختم که خواب هستند و فکر کردند علیپور با پیت حلبی می‌تواند خودش را گرم کند و مسابقه دهد و قهرمان شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->