به گزارش شهرآرانیوز، این رویداد توسط پردیس ICT پارک علم و فناوری خراسان و شتابدهنده تریگآپ با حمایت و خانه خلاق نیتک، شرکت سرمایه گذاری شناسا، اسکای روم، همفکر مشهد و رشدانا، عصر پنجشنبه ۲۵ آذر ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.
مدیر پردیس ICT پارک علم و فناوری خراسان در حاشیه سومین رویداد همراهانه گفت: در این رویداد ۱۷۰ استارتاپ ثبتنام کردند و از مجموع این شرکتکنندگان، ۱۲۰ جلسه مشاوره براساس نیاز آنها به صورت آنلاین برگزار شد.
علی جاهدی گفت: رویداد همراهانه، رویدادی کاملا آنلاین است و برگزاری این رویداد به گونهای بوده است که ۴۲مشاور متخصص و حرفهای از ۵ کشور مختلف دنیا برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کردند.
مدیر پردیس ICT ادامه داد: در این رویداد ۱۷۰ استارتاپ ثبتنام کردند و از مجموع این شرکتکنندگان، ۱۲۰ جلسه مشاوره براساس نیاز آنها به صورت آنلاین برگزار شد.
جاهدی گفت: حوزههای مشاوره در این رویداد شامل ارزیابی ایده، طراحی مدل و توسعه کسب و کار، بازاریابی و استراتژیهای ورود به بازار و برندینگ، جذب سرمایه و تامین مالی داخلی و خارجی، تیمسازی و سرمایههای انسانی، شبکه سازی، گیمیفیکیشن و … است.
زینب فیضی، دبیر اجرایی رویداد همراهانه در رابطه با اهداف این رویداد گفت: هدف اصلی ما از برگزاری رویداد همراهانه، ایجاد فرصت برابر برای استارتاپها و تیمهای نوآور از سراسر ایران است. به همین دلیل، این رویداد بهصورت آنلاین برگزاری و اجرا شد و توانستیم به استارتاپهایی از شهرهای مختلف ایران، خدمات مشاوره اختصاص دهیم.
او ادامه داد: همچنین حضور مشاوران مطرح و توانمندی چون، دکتر ساجدی، دکتر موسوی، آقای نظربلند، خانم کتایون سپهری، دکتر درنیهمدانی و نوید اردکانیان و... از نقاط قوت سومین دوره همراهانه بود.
همچنین مهندس ثریا حافظی مطلق، کارشناس پردیس ICT پارک خراسان اظهار کرد: این سومین رویداد همراهانه است که در خانه خلاق و نوآوری نیتک برگزار میشود. پارک نیتک زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و هدف از برگزاری رویدادها در فضای پارک نیتک، توسعه همکاری بین پارک علم و فناوری استان و پارک نیتک و همچنین آشنایی بیشتر استارتاپ ها با این فضا است.
مهدی گل محمدی، مشاور حوزه بازاریابی و فروش نیز به خبرنگار ما گفت : بزرگترین مشکلی که کسب و کارهای فعلی با آن مواجه هستند، این است که شتابزده و بدون بررسی اولیه وارد بازار کار میشوند و در گامهای نخست با مشکلات جدی روبه رو میشوند. به عنوان مثال آنها تصور میکنند بازایابی بعد از تولید شروع میشود، در صورتی که ابتدا باید بازار، قیمت محصول و رقبا شناسایی شوند و سپس براساس آن، محصول مورد نیاز را تولید کرد.
منبع: روابط عمومی خانه خلاق و نواوری محتوای دیجیتال نیتک