نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
سرخط خبرها

تحلیلگران درباره ادعای تجاوز نظامی تل‌آویو علیه ایران هسته‌ای چه می‌گویند؟

  • کد خبر: ۹۲۵۸۷
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
تحلیلگران درباره ادعای تجاوز نظامی تل‌آویو علیه ایران هسته‌ای چه می‌گویند؟
روز یکشنبه ۲۱ آذر، یک ژنرال رژیم صهیونیستی مدعی شد که هر زمان ایران به مرحله «گریز هسته ای» یعنی زمان لازم برای انباشت مواد هسته‌ای کافی به منظور ساخت یک بمب اتمی برسد، فردای آن روز، این رژیم، اقدامی نظامی علیه تهران انجام خواهد داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ این اظهارات مکرر مقامات رژیم صهیونیستی درباره گزینه نظامی علیه ایران در روز‌های گذشته، میزان ناتوانی این رژیم در قبال تهران را نشان می‌دهد و از فقر گزینه‌های نظامی آن‌ها خبر می‌دهد. با این حال، این تهدید‌های توخالی که بیشتر یک فضاسازی رسانه‌ای و جنجال آفرینی بدون ریشه در واقعیت است، با واکنش‌ها و تحلیل‌های متفاوتی در داخل و خارج از کشور همراه شده است.

تهدیدات صهیونیست‌ها تبلیغات رسانه‌ای است

ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفتگو با «دانشجو» درباره تهدیدات نظامی رژیم صهیونیستی در روز‌های اخیر گفت: پرداختن به تهدید‌های رژیم صهیونیستی هیچ ارزشی ندارد؛ زیرا این تهدیدها، چیزی بیشتر از یک بلوف و تبلیغات رسانه‌ای نیست. ایران به طور قطع، رژیم صهیونیستی را جدی نمی‌گیرد. این تهدید‌ها نیز صرفا دست وپا زدن آن‌ها برای به تعویق افتادن نابودی شان محسوب می‌شود. وی افزود: رژیم صهیونیستی در سالیان گذشته به هیچ کدام از اهدافش نرسیده است. رژیم صهیونیستی نسبت به گذشته، رسواتر، تنهاتر و منزوی‌تر شده است و تهدید‌های این رژیم نباید خللی در برنامه ریزی‌های ما ایجاد کند.

هدف، شکست مذاکرات هسته‌ای است

کیهان برزگر، استاد روابط بین الملل، نیز در یادداشتی به تحلیل پشت پرده نمایش حمله نظامی رژیم صهیونیستی به ایران به بهانه پیشرفت هسته‌ای کشورمان پرداخته است. در بخشی از این یادداشت آمده است: «بحث در زمینه رسیدن ایران به نقطه «گریز هسته ای» و متعاقبا اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در این زمان خاص که مذاکرات هسته‌ای برای رفع تحریم‌ها در جریان است، بیشتر جنبه نمایشی داشته و با هدف به شکست کشاندن مذاکرات هسته‌ای صورت می‌گیرد، چون به راستی چنین اقدامی نه تنها مانع از تداوم فعالیت‌های هسته‌ای پیشرفته ایران نمی‌شود، بلکه بنا به تجربه بر سرعت آن می‌افزاید. هدف رژیم صهیونیستی از طرح حمله به ایران، ایجاد شکاف در میان طرف‌های مذاکره کننده با ایران است تا به هیچ عنوان توافقی با ایران صورت نگیرد که متضمن حفظ برنامه هسته‌ای ایران به هر شکل ممکن باشد.»

همچنین در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: «حتی اگر حمله‌ای هم صورت گیرد، این رژیم صهیونیستی است که باید نگران وضعیت امنیتی سیاسی خود در فردای حمله به کشور بزرگ، تاریخی و تمدن ساز ایران باشد. به واقع عواقب امنیتی پاسخ گسترده موشکی و هم زمان ایران و متحدان منطقه‌ای اش که خاک این رژیم را در محاصره خود گرفته اند، برای آن فاجعه بار خواهد بود.»

صهیونیست‌ها در تیررس نیرو‌های شبه نظامی شیعه

ابراهیم نوار، تحلیلگر «القدس العربی»، نیز در یادداشتی درباره تهدیدات نظامی اخیر رژیم صهیونیستی علیه فعالیت هسته‌ای کشورمان، استدلال کرده است که حمله به ایران در حرف، آسان و محقق ساختن آن مسئله‌ای بسیار دشوار است؛ زیرا رژیم صهیونیستی می‌داند پیش از اینکه به هرگونه عملیات نظامی علیه تأسیسات اتمی ایران فکر کند، در درجه نخست باید طرحی را برای خنثی کردن نیرو‌های شبه نظامی شیعه در منطقه تدوین کند؛ زیرا حضور آن‌ها باعث می‌شود این رژیم در تیررس موشک‌های آن‌ها باشد.

حمله رژیم صهیونیستی منجر به از بین رفتن این رژیم می‌شود

عبدالباری عطوان، تحلیلگر سرشناس جهان عرب، نیز در یادداشتی که به بهانه گستاخی‌های اخیر سران رژیم صهیونیستی مبنی بر ادعای حمله نظامی به فعالیت‌های هسته‌ای ایران در صورت لزوم، منتشر کرده، به این مهم اشاره کرده است که هرگونه حماقت رژیم صهیونیستی برای حمله هوایی به تأسیسات هسته‌ای ایران منجر به از بین رفتن این رژیم و در خوش بینانه‌ترین حالت به زانو درآمدن آن در برابر ایران در صورت بقا خواهد بود؛ همان طور که برخی از متحدان آمریکا در منطقه خلیج فارس مجبور شدند برای صلح به سمت ایران بروند.

آمادگی درصورت شرارت  احتمالی  صهیونیست‌ها

از سویی یک مقام مطلع امنیتی به «نورنیوز»، رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی کشورمان، گفت: برخی اخبار ارزیابی نشده حاکی است که رژیم صهیونیستی در حال بررسی انجام شرارت علیه جمهوری اسلامی ایران است. بر اساس این گزارش، با توجه به سابقه شرارت‌های این رژیم در ادوار گذشته با هدف ضربه زدن به گفتگو‌های میان ایران و کشور‌های عضو برجام، احتمال این رخداد دور از انتظار نیست.

روند نسبتا موفق مذاکرات وین می‌تواند انگیزه این رژیم را برای انجام اقدامات شرارت بار تقویت کند. در ادامه این گزارش آمده است: رژیم صهیونیستی شریک راهبردی آمریکا و کشور‌های غربی حاضر در مذاکرات وین است و چنین رخدادی، به طور قطع، دامن گیر آمریکا نیز خواهد شد.

در صورتی که هدف رژیم صهیونیستی هرگونه اقدام شرارت بار علیه تأسیسات هسته‌ای ایران باشد، به صورت قهری بر همکاری‌های ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز تأثیر منفی و بازدارنده خواهد داشت. نیرو‌های نظامی و امنیتی کشور بر اساس وظایف ذاتی خود هرگونه احتمال تهدیدزایی را جدی تلقی می‌کنند و برای مقابله با آن، میزان آمادگی‌های ضروری را افزایش خواهند داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->