سیلاب به سنگان خواف رسید نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است
سرخط خبرها

برای داشتن مو‌های سالم و خوب از این ماسک مو‌ها استفاده کنید

  • کد خبر: ۹۲۷۹۷
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
برای داشتن مو‌های سالم و خوب از این ماسک مو‌ها استفاده کنید
وقتی می‌گوییم ماسک موی مناسب موی خود را چگونه انتخاب کنیم؟ دقیقا به این اشاره داریم که ماسک موی مناسب مو‌های ما چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، این روز‌ها بیش از هر زمان دیگری افراد به مو‌های خود توجه می‌کنند. مهم‌تر از همه این که کرونا هم با آمدنش، باعث شد که بسیاری از افراد به مشکلاتی مثل ریزش مو مبتلا شوند و در نتیجه مراقبت از مو بیش از پیش برای آن‌ها اهمیت پیدا کرده است و به دنبال راهکار‌هایی هستند که بتوانند مو‌های خود را تقویت کنند. در این قسمت به شما توضیح می‌دهیم که چگونه با استفاده از ماسک‌های خانگی بتوانید مو‌های زیبا و سالم داشته باشید.

برای درمان ریزش مو

برای از بین بردن ریزش مو یک عدد سیب زمینی بزرگ بردارید و آن را پوست بکنید، سپس آن را رنده کنید و آب آن را بگیرید و داخل یک کاسه بریزید. یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا به آن اضافه کنید و یک قاشق غذاخوری عسل هم داخل این ترکیب بریزید و به طور کامل هم بزنید. سپس این ترکیب را به ریشه مو‌ها به مدت چند دقیقه زده و نگه دارید. سر خود را با یک کلاه حمام بپوشانید و دو ساعت صبر کنید. سپس با آب ولرم بشویید. دو بار در هفته این کار را تکرار کنید تا ریزش مو بهبود پیدا کند.

کمک به آبرسانی مو

یک قاشق غذاخوری عسل را با یک لیوان شیر خام و خالص ترکیب کنید و آن را از ریشه تا ساقه مو ماساژ دهید و ۲۵ دقیقه آن را روی مو‌های تان نگه دارید و بعد شامپو زده و با آب ولرم بشویید.

برای تغذیه رسانی و تقویت مو

یک عدد موز رسیده را با روغن بادام خالص ترکیب کنید.  موز را له کنید و آن را خیلی خوب با روغن بادام هم بزنید و سپس مو‌های خود را با این ترکیب ماساژ دهید و ۲۵ دقیقه صبر کنید. برای بهترین نتیجه می‌توانید با سرکه سیب، مو‌های خود را بشویید.

برای رفع و کاهش چربی مو

یک عدد پرتقال تازه بردارید. یک قاشق غذاخوری عسل و ۵ الی ۷ قطره روغن چوب صندل را به آن اضافه کنید و این مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و یک فنجان آب هم به آن اضافه کنید. مو‌های خود را شامپو بزنید و بعد از این ماسک استفاده کنید. اجازه دهید که ۱۰ دقیقه روی مو‌های تان بماند. سپس با آبِ نسبتا خنک، مو‌های تان را بشویید. همچنین؛ یک عدد سفیده تخم مرغ و نصف یک عدد لیمو را بردارید. آب لیمو را بگیرید و آن را با سفیده تخم مرغ ترکیب کنید. سپس آن را به مو‌ها از ریشه تا ساقه مو بزنید. ۳۰ دقیقه الی یک ساعت صبر کنید. هر چقدر که بیشتر بماند؛ نتیجه بهتری می‌گیرید. سپس با آب ولرم مو‌های خود را بشویید.

برای رفع موخوره

یک عدد انبه رسیده را بردارید. پوست و دانه هایش را جدا کنید و آن را داخل میکسر بریزید. یک فنجان ماست به آن اضافه کنید و ترکیب را خوب هم بزنید. سپس آن را به پوست سر زده و روی مو‌های تان بگذارید. ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد با آب معمولی بشویید.

برای افزایش رشد مو‌ها

مقداری دارچین و روغن نارگیل را به مقدار مناسب با یکدیگر ترکیب کنید و سپس آن را به ریشه مو‌های تان بزنید و آن را به طور کامل ماساژ دهید. ۳۰ الی ۴۵ دقیقه صبر کنید و بعد شستشو دهید. حداقل یکبار در هفته این کار را تکرار کنید تا جریان خون تحریک شود.

رفع شوره مو‌ها

دو قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق غذا خوری عسل و دو قاشق غذاخوری آب لیمو ترکیب کنید و آن را به خوبی هم بزنید و آن را روی مو‌ها بگذارید. ۱۵ دقیقه صبر کنید؛ سپس با شامپو و آب زیاد مو‌ها را شستشو دهید تا ماسک به طور کامل از روی مو‌ها پاک سازی شود.

نرمی و براقیت مو‌ها

۲ قاشق سس مایونز و ۲ قاشق سرکه سفید را ترکیب کنید. با توجه به حجم و طول مو‌ها مقدار آن را تنظیم کنید.  سس مایونز برای نرم کردن مو‌ها و سرکه برای افزایش درخشندگی و براقیت بسیار عالی است. این دو ماده را به خوبی هم بزنید و سپس از ساقه تا ریشه مو را به این مواد آغشته کنید. یک کلاه سرتان کنید و کمی صبر کرده و بعد؛ با یک پاک کننده یا شامپوی معمولی مو‌های خود را شستشو دهید.

منبع: نمناک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->