توزیع فصل سوم «پدرخوانده» + زمان پخش تخصیص یارانه خرید از نمایشگاه کتاب برای دانش‌آموزان و فرهنگیان آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌یابی نمایش «هیس» به فستیوال کلاسیک روسی سعدی یکی از خود ماست بهمن هاشمی تهیه‌کننده شد فراخوان مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر «کیانو ریوز» در فیلم «سیستم سرگرمی خراب است» زنده‌یاد رضا داوودنژاد با «زندگی به شرط خنده» روی آنتن + زمان پخش آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) جایزه بهترین بازیگر جشنواره زنان بیروت در دستان صحرا اسدالهی پوستر جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد + عکس بررسی فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماهی که گذشت | «بی بدن» مشهدی‌ها در سایه «تمساح خونی» برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» معرفی شدند + اسامی بازتاب اندیشه اسلامی در منظومه فکری سعدی برنامه‌های رادیو برای نمایشگاه کتاب تهران + زمان پخش تصویر شهر در بوم شعر سهراب سپهری
سرخط خبرها

محمدمهدی خالقی، کارگردان و مستندساز مشهدی: «عمار» رویدادی برای دفاع از ارزش‌های اسلامی

  • کد خبر: ۹۲۸۷۸
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
محمدمهدی خالقی، کارگردان و مستندساز مشهدی: «عمار» رویدادی برای دفاع از ارزش‌های اسلامی
محمدمهدی خالقی، کارگردان و مستندساز مشهدی، برگزیده جشنواره مردمی فیلم «عمار» گفت: این جشنواره حاصل یک ایده خوب بود که دو رویکرد کلیدی داشت؛ اول اینکه قرار بود آثاری در این جشنواره پذیرفته و دیده شود که در رویداد‌های دیگر تا آن زمان موردتوجه قرار نمی‌گرفتند.

به گزارش شهرآرانیوز - محمدمهدی خالقی، کارگردان و مستندساز مشهدی، برگزیده جشنواره مردمی فیلم «عمار» گفت: این جشنواره حاصل یک ایده خوب بود که دو رویکرد کلیدی داشت؛ اول اینکه قرار بود آثاری در این جشنواره پذیرفته و دیده شود که در رویداد‌های دیگر تا آن زمان موردتوجه قرار نمی‌گرفتند.

آثاری که مدافع ارزش‌های انقلاب بودند و «عمار» از همان ابتدا به‌صورت شفاف اعلام کرد که رویدادی برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی است. رویکرد دوم هم این بود که «عمار» از همان ابتدا اعلام کرد که رویدادی دائمی است، قرار نیست تعطیل شود و به همان میزان که برای تولید اثر خوب، وقت و انرژی می‌گذارند، به همان اندازه هم تلاش کنند تا این آثار خوب به دست مخاطبان برسد که این رویکرد بخش اکران‌های مردمی «عمار» را شکل داد.

او درهمین باره به خبرگزاری مهر گفت: در دوره‌های اولیه، جشنواره «عمار»، این رویداد مفهومی را با عنوان «اکران‌های مردمی» پیگیری می‌کرد که هدف آن رساندن آثار برگزیده جشنواره به مناطق و مخاطبانی بود که شاید دسترسی به این‌گونه از آثار نداشتند. خیلی از این آثار هم که در تلویزیون پخش می‌شد، امکان داشت مخاطب فرصت تماشای آن‌ها را از دست داده باشد. اما در قالب این اکران‌ها می‌توانست با برنامه‌ریزی و توجه بیشتر سراغ آثار بیاید و به تماشای آن‌ها بنشیند.

به باور خالقی، به‌تدریج که شبکه «عمار» توانست در مناطق مختلف کشور خودش را پیدا کند، با تجربه نمایش چند مستند بلند و سینمایی، شبکه‌ای را برای اکران فیلم در مناطقی که سینما نداشتند طراحی کرد. او با بیان اینکه بیشتر روستا‌های کشور از سینما محروم هستند و بخش عمده‌ای از مراکز غیرشهری هم سینمایی ندارند گفت: برای این مناطق باید فکری می‌شد تا بتوانند جذابیت سینما را در مسیر یک سینمای سالم و ارزشمند، درک کنند. جشنواره «عمار» توانسته است از چند سال پیش این شرایط را فراهم کند.

این مستندساز درباره نقش جشنواره «عمار» در معرفی چهره‌های جدید به جریان سینما نیز توضیح داد: اصلی‌ترین رسالت «عمار» این است که هنرمندان علاقه‌مند به موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی که در این حوزه کار می‌کنند، اما کمتر دیده می‌شوند را شناسایی و به جامعه رسانه‌ای معرفی کند. «عمار» در یک دهه گذشته این کار را به خوبی انجام داده و بسیاری از فیلم‌سازان معرفی شده در ادوار مختلف این رویداد، تا پیش از آن ناشناخته بوده‌اند و با حضور در این جشنواره آثارشان دیده شده و به باور من «عمار» در این زمینه، حتی از جشنواره فیلم فجر هم عملکرد موفق‌تری داشته است.
وی در ادامه توضیح داد: جشنواره فجر یک رویداد تخصصی است و تنها افرادی که در حوزه سینما دغدغه دارند سراغ این رویداد می‌روند، اما جشنواره «عمار» از این منظر رویدادی بازتر است و دامنه مخاطبان گسترده‌تری هم دارد.

خالقی، درباره استمرار حضور وحید جلیلی و نادر طالب‌زاده بر مصدر سیاست‌گذاری جشنواره «عمار» هم گفت: وحید جلیلی در مقام رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره، حکم پدر «عمار» را دارد که از ابتدای امر پایه‌گذاری این رویداد بوده است. اما هیچ حرکت بزرگی به‌صورت انفرادی رقم نمی‌خورد و حاصل یک کار گروهی بزرگ است. نادر طالب‌زاده هم که حق استادی به گردن همه ما دارند، با حضور در مقام دبیر این رویداد، نقش پدر معنوی را برای بچه‌های عمار داشته‌اند. ایشان چهره برجسته‌ای در حوزه سینما و رسانه هستند و به‌نوعی یک «برند» محسوب می‌شوند که حضورشان در کنار «عمار» تأثیرگذار و مایه دل‌گرمی بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->