استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن
سرخط خبرها

«بیرو» در محاصره فینالیست‌های آسیا

  • کد خبر: ۹۳۲۹
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۱
«بیرو» در محاصره فینالیست‌های آسیا
بررسی رقبای بیرانوند در راه رسیدن به جایزه مرد سال آسیا
دروازه‌بان تیم ملی ایران برای رسیدن به جایزه مرد سال آسیا باید ۲ رقیبی را شکست دهد که هر دو در فینال‌های ملی یا باشگاهی آسیا حاضر بوده‌اند. در روز‌های اخیر و بعد از شکست تلخ تیم ملی مقابل عراق، خبر خوبی که درباره فوتبال ایران مخابره شد، حضور چند ایرانی در جمع نامزد‌های نهایی برترین‌های فوتبال آسیا بود. کنفدراسیون فوتبال آسیا ۳ کاندیدای نهایی بخش‌های مختلف را معرفی کرد و در بعضی از آن‌ها فوتبال ایران هم نمایندگانی دارد. مهم‌ترین بخشی که برای جوایز وجود دارد، مرد سال آسیاست که بهترین فوتبالیست سال قاره کهن را مشخص می‌کند. حالا کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌واسطه تداوم نمایش‌های خوب بیرانوند و البته به‌منظور جبران کم‌لطفی سال گذشته، این دروازه‌بان ملی‌پوش را در جمع ۳ نامزد جایزه مرد سال آسیا قرار داده است. بیرو در راه رسیدن به این جایزه، ۲ رقیب مهم پیش‌رو دارد. کشور‌های قطر و ژاپن مثل سال قبل در این فهرست سه‌نفره، نماینده دارند. از کشور قطر و باز هم باشگاه السد، این‌بار اکرم عفیف نامزد جایزه مرد سال آسیا شده است. ژاپنی‌ها هم مثل سال قبل، از تیمی که به فینال آسیا رسیده نماینده دارند و توموآکی ماکینو، مدافع باتجربه اوراواردز، کاندیدای ژاپنی دریافت عنوان بهترین بازیکن آسیاست.

عفیف، قهرمان آسیا
اکرم عفیف در سال ۲۰۱۹ یکی از ستاره‌های درخشان باشگاه السد بود و در کنار بغداد بونجاح، نقش فوق‌العاده‌ای در قهرمانی السد و پایان سلطه الدحیل بر فوتبال باشگاهی قطر ایفا کرد. او با السد برای دومین سال متوالی به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم رسید و در این مرحله مغلوب تیم الهلال عربستان شد؛ اما فراتر از پیشرفت‌های السد، بزرگ‌ترین افتخار ممکن برای اکرم عفیف در رده ملی به دست آمد، جایی که تیم ملی قطر توانست در زمان بلوغ نسل طلایی خود، عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا را کسب کند. این افتخار بزرگ می‌تواند شانس اکرم عفیف بیست‌ودوساله را برای عنوان بهترین بازیکن سال قاره کهن افزایش دهد.

ماکینو، ۲ ناکامی در فینال
دیگرنامزد نهایی جایزه مرد سال آسیا توموآکی ماکینو است که افتخاراتش خیلی هم کمتر از اکرم عفیف نیست. ماکینو هم مانند عفیف در دیدار فینال جام ملت‌های آسیا حاضر بوده، اما تیم ملی کشورش در این بازی به قطر باخت و عنوان نایب‌قهرمانی را کسب کرد. ماکینو در رده باشگاهی هم یک فینال را تجربه کرده است. او به‌همراه تیم اوراواردز به مقام قهرمانی منطقه شرق آسیا رسیده و راهی فینال لیگ قهرمانان شده است. اوراوا هرچند در بازی رفت فینال مغلوب الهلال شده، اما هنوز شانس قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را دارد. اگر این اتفاق نیفتد هم توموآکی ماکینو با حضور در ۲ فینال آسیایی در رده‌های ملی و باشگاهی یکی از گزینه‌های مهم برای عنوان مرد سال آسیاست. این مدافع ژاپنی سال ۲۰۱۷ هم با اوراوا لیگ قهرمانان را فتح کرده است.

بیرو، کم‌شانس‌تر از بقیه
در کنار این ۲ بازیکن، علیرضا بیرانوند در سال ۲۰۱۹ در رده ملی حضور در نیمه‌نهایی جام ملت‌ها را تجربه کرده و برخلاف ۲ رقیب خود، به فینال این مسابقات نرسیده است. او با پرسپولیس هم در لیگ قهرمانان آسیا نتوانست از مرحله گروهی صعود کند؛ اما در رقابت‌های داخلی، قهرمان هر ۲ جام یعنی لیگ و جام حذفی شد و با تصمیم سازمان لیگ فوتبال ایران، باید سوپرجام را هم به افتخارات سال ۲۰۱۹ این دروازه‌بان اضافه کرد. دیگرمسئله‌ای که ممکن است به شانس بیرانوند برای جایزه مرد سال آسیا بیفزاید، حضور او در بین نامزد‌های جایزه رؤیایی و مسئولیت‌پذیری AFC است. از نظر فنی و مقایسه افتخارات هم باوجود اینکه عفیف و ماکینو در فینال‌های آسیایی حضور داشته‌اند، هنوز می‌توان برای دروازه‌بان ایرانی شانس برنده‌شدن جایزه را قائل شد. سال گذشته عبدالکریم حسن درحالی بهترین بازیکن آسیا شد که ۲ رقیب او، بازیکنان کاشیماآنتلرز ژاپن بودند و هر دو قهرمان لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۸ شده بودند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->