سرخط خبرها

۲ محله سجادیه و جلالیه اعضای شورا‌های خود را شناختند

  • کد خبر: ۹۳۴۳
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶
۲ محله سجادیه و جلالیه اعضای شورا‌های خود را شناختند
برگزاری دور نهایی انتخابات شورای اجتماعی محلات در منطقه
در ادامه گام سوم برگزاری انتخابات شورای اجتماعی محلات در منطقه، هفته گذشته ۲ محله سجادیه و جلالیه نیز اعضای منتخب خود را شناختند. این جلسه‌ها با حضور پرشور ساکنان محلات، کارشناسان اداره شورای اجتماعی محلات و کارشناس فرهنگی منطقه برگزار شد.
پس از تصویب آیین‌نامه جدید از سوی شورای شهر پنجم، فرایند تشکیل شورای اجتماعی محلات از حالت انتصابی به شکل انتخابی در داخل مجامع داوطلبی تغییر یافت، که گامی روبه‌جلو و مؤثر در جلب مشارکت‌های مردمی است. در گام سوم و نهایی این انتخابات محله سجادیه و جلالیه نیز اعضای خود را شناختند. در فرایند رأی‌گیری هر کدام از داوطلبان به معرفی خود و برنامه‌هایشان پرداختند. در نهایت هر کدام از محلات سجادیه و جلالیه اعضای منتخب خود در بخش ساکنان، کسبه، مدارس، تشکل‌ها و مساجد را شناختند.
در انتخابات محله سجادیه که با حضور بیش از ۵۰ نفر از ساکنان  در فرهنگ‌سرای امت برگزار شد، در مجمع ساکنان زهره جاذب با ۴ رأی نماینده بانوان، محمود باخرد با ۱۷ رأی، مصطفی رحمانی با ۱۵ رأی، اصغر محمودی با ۱۶ رأی، محمدرضا مهدیزاده با ۱۵ رأی، عیسی جعفری با ۸ رأی به عنوان اعضای اصلی و حسن فیضی مقدم با ۷ رأی و حسن علی مقدم با ۶ رأی به عنوان اعضای علی‌البدل از ساکنان رأی به دست آوردند. همچنین عباس پورعطا به عنوان نماینده کسبه، طیبه مومن به عنوان نماینده مدارس و محمد امین انسان به عنوان نماینده مساجد انتخاب شدند.
در انتخابات محله جلالیه که با حضور بیش از ۹۰ نفر از ساکنان در سالن جلسات شهرداری منطقه برگزار شد علی اخلاقی با ۱۶ رأی نماینده جوانان، فاطمه گمنام با ۱۳ رأی نماینده بانوان، محمد غلامی با ۱۲ رأی، حسین کیانی با ۱۲ رأی، حسین غریبی با ۱۱ رأی، سیده زهرا سرور با ۱۱ رأی به عنوان اعضای اصلی و فاطمه قاسمی با ۸ رأی و مهدی شریفی با ۷ رأی به عنوان اعضای علی‌البدل مجمع ساکنان انتخاب شدند. همچنین فیروزه هاشم‌زاده به عنوان نماینده مدارس، اسماعیل شریف‌زاده به عنوان نماینده کسبه، محمدعلی مهمان‌نواز به عنوان نماینده مساجد و محمدرضا قربانی به عنوان نماینده تشکل‌ها انتخاب شدند.
درحاشیه برگزاری انتخابات شورای اجتماعی محلات رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه در گفتگو با خبرنگار شهرآرا، گفت: با اینکه ۲ محله جدید به منطقه ۵ اضافه شده است، حضور پرشور و استقبال خوب ساکنان در محلات جدید نشان از دغدغه‌مندی و مسئولیت‌پذیری ساکنان است.
محمد سلطانی ضمن اشاره به برگزاری جلسه‌های توجیهی برای اعضای منتخب توضیح داد: بعد از اتمام انتخابات در ۲ محله باقی‌مانده کوی سلمان و رضائیه جلسات توجیهی وکارگاه‌های آموزشی برای اعضای منتخب گام سوم نیز با سرفصل‌هایی شامل مباحث روان‌شناختی، جامعه‌شناختی، علوم سیاسی، محیط زیست و منشور حقوق شهرنشینی برگزار می‌شود. کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی منتخبان برای آشنایی هرچه بیشتر اعضای شورا‌های اجتماعی محلات با ارکان این نهاد و مسائل شهری و محله‌ای برگزار می‌شود تا اعضای منتخب در روند فعالیت خود موفق باشند. وی  افزود: یکی از اهداف شورای اجتماعی محلات و رویکرد‌های شورای پنجم بر این مبناست که تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی از محلات آغاز شود. این فرایند به هویت‌سازی محلات، افزایش مشارکت اجتماعی و محله محوری کمک می‌کند. امیدوارم اعضای منتخب موفق و مؤید باشند و با تصمیم‌گیری‌های مناسب فعالیت‌های ارزشمندی برای محلات خود رقم زنند. نظریات و پژوهش‌های مختلف جامعه‌شناسی و روان‌شناسی بار‌ها نشان داده است که هر زمان مردم درباره مسائل و فعالیت‌های محل زندگی‌شان وارد عرصه عمل شدند کار‌ها به نحو احسن انجام شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->