سرخط خبرها

گام سوم در ۳ محله

  • کد خبر: ۹۳۴۶
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴
گام سوم در ۳ محله
انتخابات مجامع شورای اجتماعی محلات منطقه برگزار شد
انسیه شهرکی
دبیر شهرآرا محله
در گام سوم دوره جدید شورا‌های جدید محلات، شهروندان محله‌های شهید معقول و آقا مصطفی خمینی و امیرآباد هم پس از برگزاری مجمع عمومی، نمایندگان و رابطان خود را با شهرداری شناختند. نماینده‌هایی که متفق‌القول بر محرومیت‌زدایی و رفع مشکلات شهری و تأمین امنیت و توجه به حاشیه شهر و برداشتن بار از روی دوش شهرداری تأکید داشتند و وعده انتخاباتی همه کاندیدا‌ها علاوه‌بر این موارد، معرفی یک چهره خوب و مطلوب و اثرگذار از محله‌هایشان به دیگر محله‌های شهر بود.

اعضای شورا بازوان اجرایی شهرداری‌اند
احسان حسن‌نژاد، سرپرست اداره فرهنگی، اجتماعی شهرداری منطقه ۶ مشهد، در این سه مجمع که در دو روز در فرهنگ‌سرای غدیر برگزار شد، گفت: امیدواریم شما منتخبان به عنوان بازوان اجرایی و افراد هم‌فکر ایفای نقش کنید. به طور حتم با مشخص شدن اعضای شورای اجتماعی محلات منطقه، ارتباط خوب و مؤثری بین شهرداری و اعضا برقرار می‌شود تا هرچه بیشتر و بهتر مسائل و مشکلات محلات را حل و فصل کنیم.

شروط اختصاصی انتخابات
پس از آن طاهریان، نماینده دبیرخانه شورای اجتماعی محلات، توضیحاتی در رابطه با شیوه‌نامه اجرایی انتخابات ارائه داد: بر اساس آیین‌نامه مصوب شورای اجتماعی محلات در سال ۹۷ ما موظف به تشکیل مجامع داوطلبی برای انتخاب اعضای شورای اجتماعی در هر محله شدیم. ۱۴ کرسی در هر محله در نظر گرفته شده و ۱۰ کرسی آن به‌طور انتخابی و با تشکیل مجامع داوطلبی ساکنان، کسبه، مساجد، مدارس و تشکل‌های مردم‌نهاد انتخاب می‌شوند. ۶ کرسی مربوط می‌شود به مجمع داوطلبی ساکنان. از هر مجمع یک نفر انتخاب می‌شود. دو تبصره مهم وجود دارد و شروط اختصاصی برای هر کدام از مجامع این است که افراد باید در همان محله ساکن باشند و اینکه نداشتن نسبت فامیلی درجه یک بین هیچ یک از افراد داوطلب. مسئله بعدی این است که اولویت انتخاب ابتدا با بانوان محله و سپس جوانان است. او افزود: از آنجایی که تصمیم‌گیری‌های کلان شهری تصمیم‌گیری برای اجرای برخی امور و فعالیت‌ها در محله را سخت و دشوار کرده است و خیلی از مسائل دیده نمی‌شوند با تشکیل شورای اجتماعی هر محله افراد در این تصمیم‌گیری‌ها دخیل می‌شوند و با نیازسنجی و شناسایی مشکلات نقش خود را ایفا می‌کنند.

پرونده مجامع محله امیرآباد بسته شد
در پایان این مجمع پس از اتمام رأی‌گیری طالب‌آبادی با ۱۳ رأی، زهره بازگشا با ۱۳ رأی، زهرا ظفرنژاد با ۱۰ رأی، محمد فهیم با ۱۵ رأی، کاظم لسانی با ۱۴ رأی و رضا صادقی‌مقدم با ۱۵ رأی به عنوان اعضای اصلی و فاطمه خزایی با ۶ رأی و جواد هویدا با ۵ رأی به عنوان اعضای علی‌البدل در مجمع انتخاب شدند و بدین ترتیب پرونده مجامع محله‌های امیرآباد و عمار یاسر بسته شد.

تعیین تکلیف نهایی مجمع انتخاباتی محله شهید معقول.
اما در ادامه و با یک تنفس ۳۰ دقیقه‌ای، جلسه انتخابات مجامع شورای اجتماعی محله شهید معقول نیز برگزار شد. اعضای دغدغه‌مند این محله به سوابق حضور خود در محله پرداختند و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خود را تشریح کردند. درنهایت صندوق سفید آرا برای رأی‌گیری مقابل دستان هر عضو قرار گرفت و مجمع ساکنان این محله نیز نرجس سادات شیری با ۱۲ رأی، علی مجردیان با ۱۳ رأی، علیرضا تتبع با ۱۰ رأی، سمیه برومند احمدآبادی با ۹ رأی، نصرت کول‌آبادی با ۱۱ رأی و مرضیه روشن‌ضمیر با ۸ رأی انتخاب شدند.
همچنین معصومه شاه‌ولی با ۷ رأی و صفیه ذوالفقاری با ۵ رأی به عنوان علی البدل برگزیده شدند تا بدین ترتیب تکلیف شورای اجتماعی این محله هم مشخص شود.

رأی‌گیری با حضور ناظر
در جلسه انتخابات مجامع شورای اجتماعی محله مصطفی خمینی که روز بعد در فرهنگ‌سرای غدیر برگزار شد حاضران همچون دو نشست پیشین ضمن معرفی اجمالی خود، به بیان اهداف انتخاباتی خود پرداختند. فرایند رأی‌گیری و سرشماری آرا نیز با حضور یک نماینده و ناظر از محله انجام شد که طی آن زهرا خوافی با ۷ رأی، امیرحسین عبدی با ۹ رأی، طاهره علی تنه با ۶ رأی، سید محمد حسین یوسفی با ۱۲ رأی، سیدحسین موسوی با ۸ رأی و امیر رضایی با ۷ رأی به عنوان اعضای اصلی و حسن برادردوست و زهره فتحعلی‌زاده با ۷ رأی به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->