سرخط خبرها
شهردار منطقه ۶ در مرکز ۱۳۷ تشریح کرد

آخرین جزئیات پروژه غیرهم‌سطح مصلی

  • کد خبر: ۹۳۴۷
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴
آخرین جزئیات پروژه غیرهم‌سطح مصلی
شهرکی - کلنگ پروژه غیرهم‌سطح مصلی در ابتدای دی‌ماه جاری به زمین می‌خورد.
در حاشیه پاسخ‌گویی دو ساعته شهردار منطقه ۶ به ۲۱ نفر از اهالی منطقه در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ «حجت‌ا... حیدری» درباره آخرین جزئیات پروژه غیر هم‌سطح مصلی به شهرآرامحله گفت: پروژه تقاطع غیرهم‌سطح مصلی از زمان ورود ما به اولین جلسه کمیسیون نظارتی و طرح آن از طریق منطقه ابتدا جزو اولویت‌های انجام‌نشدنی و بنا به تعبیری هفدهم بود و بعد از پیگیری مشخص شد که در طرح جامع هم حذف شده است. به استناد توجیهات مختلف شهری و درخواست‌های مکرر اهالی مشخص شد که احداث این تقاطع می‌تواند کمک شایانی به ورودی از سمت مصلی باشد؛ بنابراین این موضوع به‌طور جدی در دستور کار قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: دستور شهردار مشهد همین بود تا با اجرایی‌شدن سریع‌تر این پل در کمترین زمان ممکن اهالی محله‌های شهید باهنر، معقول، عماریاسر و... از آن بهره‌مند شوند. بعد از تأکید شهردار مشهد و پیگیری از سوی کاظمی، معاون فنی و عمران و حمل و نقل مشهد و شهرداری منطقه ۶ منجر به این موضوع شد که به کمیسیون ماده ۵ برود.
حیدری درباره زمان کلنگ‌زنی این پروژه گفت: قرار است یکم دی ماه جاری کلنگ آن به زمین بخورد و حوزه مدیریت مربوطه در معاونت شهرسازی به‌شدت پیگیر است و طبق افق پیش‌بینی شده در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم ما توسعه عمرانی است، افزود: امسال درمجموع ۳۵ پروژه در حوزه عمرانی داشتیم. مهم‌ترین این پروژه‌ها اصلاح باند حد فاصل شهرک شهید رجایی و باهنر بوده و این پروژه اهمیت ویژه‌ای داشته است. ما در این حد فاصل پیش از این مسیر برون‌شهری را داشتیم که با باند کم‌عرض مشکلاتی را ایجاد می‌کرد. آن را به بولواری شکیل تبدیل و در حاشیه آن پارک خطی ایجاد کردیم که بیش از دو هکتار مساحت دارد. در حدفاصل باهنر و جاده طرق خیابانی را که منتهی می‌شد به خیابان شهید بسکابادی با دستور شهردار مشهد و شورای اسلامی شهر و تأکید معاون عمرانی شهردار مشهد این مسیر زیرسازی و آسفالت شد که این پروژه مورد تقاضای اهالی بود.
شهردار منطقه ۶ نوید احداث یک مجموعه ورزشی را در منطقه داد: مجموعه ورزشی نصرت در پارک نصرت با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در حال اجراست.
موضوع بعدی که شهردار منطقه درباره آن گفت تأسیس سوله بحران چند منظوره بود: در بخش مربوط به سوله بحران در شهرک شیرین کلنگ‌زنی آن انجام شده و در حوزه ورزشی هم این سوله بهره برداری شد.
در رابطه با مسئله آسفالت در منطقه امسال هم «حیدری» گفت: حدود ۱۸۰ هزار متر مربع معبر فرسوده را آسفالت کردیم. حدود ۵ هزار متر هم معبر خاکی آسفالت شد.
وی یکی از معضلات منطقه را نبود اگو دانست. شهردار منطقه در این زمینه گفت: در منطقه شهید رجایی با توافق‌هایی که با شرکت آب و فاضلاب در حوزه اجرای طرح اگو انجام شده، خوشبختانه موفقیت خوبی ایجاد شده است. به ما وعده دادند برج ۲ و ۳ آینده برای احداث انشعابات به‌طور گسترده در مشهد و محله‌های کم‌برخوردار منطقه ۶ اقدام کنند که مردم به‌شدت از این معضل آب‌گرفتگی‌ها رها می‌شوند و هم شهرداری با صرفه‌جویی روبه‌رو خواهد شد و از صرف هزینه‌های هنگفت برای ترمیم آسفالت که بر اثر رهاسازی آب دچار فرسایش می‌شوند پیشگیری می‌کند.
شهردار منطقه درباره دیگر فعالیت‌های در دست اقدام منطقه گفت: بحث پارک سیزده هکتاری در انتهای مهریز و منطقه حدفاصل حر ۹ و ۱۳ را بررسی می‌کنیم. البته پیش از آن اصلاح ساختاری نیاز است که در حال بررسی است. این طرح، جزو پروژه‌های سال آینده است. در تملک آن با آستان قدس هم پیگیری‌هایی انجام داده‌ایم.
حیدری افزود: توسعه سرویس بهداشتی مسجد جامع شهرک شهید رجایی با مبلغ ۳۲۰ میلیون تومان به دستور آقای شهردار از هفته آینده شروع می‌شود.
وی خبر دیگری هم برای اهالی شهرک پردیس و مجتمع شهید بهشتی داشت: اعتبار مربوط به برداشتن دیوار شهرک پردیس هم ابلاغ شده و آن هم هفته آینده شروع می‌شود.
شهردار منطقه، اما درباره معضل خیابان شهید فولادی و شیب نامناسب معبر که موجب سرازیرشدن نزولات جوی به داخل منازل می‌شود و بن‌بست بودن آن نیز گفت: چند وقت پیش شهردار مشهد از آن بازدید داشت، دستور تملک دو ملک هم از جانب شهردار صادر شده است. مالکان راضی شدند و ما قانونی برای قیمت‌گذاری وارد می‌شویم. با تملک آن دو ملک عملیات بهسازی و اصلاح معبر آغاز می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->