کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

‌امید استقلال و پرسپولیس برای لیگ قهرمانان آسیا کم‌رنگ‌تر شد

  • کد خبر: ۹۳۴۸۸
  • ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
‌امید استقلال و پرسپولیس برای لیگ قهرمانان آسیا کم‌رنگ‌تر شد
تابلو «ورود ممنوع» همچنان پیش چشمان سرخابی‌ها برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ این روز‌ها فوتبال ایران با سد بزرگ راه‌نیافتن ۲ نماینده‌اش به لیگ قهرمانان آسیا روبه‌رو شده است. درحالی‌که سپاهان و فولاد به‌عنوان نمایندگان ایران موفق به دریافت مجوز حرفه‌ای برای شرکت در بالاترین سطح باشگاهی آسیا در سال ۲۰۲۲ شده‌اند، استقلال و پرسپولیس به‌عنوان پرطرف‌دار‌ترین تیم‌های قاره کهن از شانس خیلی کمی برای شرکت در فصل پیش‌روی این مسابقات برخوردارند و به‌عبارت بهتر باید آن‌ها را حذف‌شده دانست. باشگاه گل‌گهر نیز برای دریافت صدور مجوز حرفه‌ای به مشکل خورده است تا عملا منتظر آب‌رفتن نمایندگان ایران در فصل پیش‌روی لیگ قهرمانان باشیم.

ایراد‌های اساسی که به استقلال و پرسپولیس برای حضور در آسیا گرفته شده، بسیار است، ولی اصلی‌ترین موضوع پرداخت‌نکردن مطالبات کالدرون و خواکین، سرمربی و مربی پیشین پرسپولیس، در مهلت ارائه‌شده AFC است. طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم‌ها برای دریافت مجوز حرفه‌ای باید تا ۳۱ خرداد‌۱۴۰۰ همه بدهی‌هایشان را پرداخت می‌کردند. این مهلت با درخواست باشگاه‌های ایرانی تا ۹ شهریور‌۱۴۰۰ تمدید شد، ولی باشگاه پرسپولیس بازهم تا این تاریخ موفق به پرداخت مطالبات کادرفنی اسبقش نشد و این اتفاق به‌تازگی و در اواخر آذر‌ماه رخ داد.

مصطفوی، رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال، دیروز گفت در دادخواستی که برای رد مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ارسال شده، خواهان AFC و خوانده باشگاه پرسپولیس آورده شده و متن این نامه ۴۷۸ صفحه‌ای خطاب به باشگاه پرسپولیس نوشته شده است. طبق گفته مصطفوی AFC از تیر دروازه و چمن گرفته تا نور ورزشگاه‌ها و جایگاه خبرنگاران ایراد گرفته است، اما اصلی‌ترین و مهم‌ترین مسئله پرداخت‌نشدن مطالبات کالدرون در مهلت مقرر بوده است.

با وجود همه این مشکلات، کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در ۹ آبان و با علم بر اینکه هنوز باشگاه پرسپولیس بدهی به کالدرون را پرداخت نکرده است، اقدام به صدور مجوز مشروط برای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس کرد؛ یعنی زمانی که دقیقا ۲ ماه از آخرین مهلت AFC برای پرداخت مطالبات و بستن پرونده‌های مالی گذشته بود، فدراسیون ایران چنین تصمیمی گرفت.

صدور مجوز مشروط در آن زمان منجر به دل‌گرمی اهالی فوتبال شد، ولی حالا مشخص شده که خشت اول این دیوار کج گذاشته شده و درواقع استیناف با این کار به‌نوعی خودزنی کرده است. این سؤال مطرح است که چرا کمیته استیناف برای این ۲ باشگاه مجوز صادر کرد، آن‌هم در وضعی که باشگاه‌هاى بدهکار قطعى شرایط لازم براى اخذ مجوز حرفه‌اى را ندارند.

گفته می‌شود برای صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تاکنون ۵۱ جلسه چندین‌ساعته برگزار شده، آن‌هم درحالی‌که مرحله اول کار که همان پرداخت مطالبات بوده، انجام نشده است. به‌نوعی می‌توان گفت با اجرانشدن مقدمات اولیه و اصولی، این ۵۱ جلسه به بطالت گذشته است.

داریوش مصطفوی در ابتدای اظهاراتش اشاره می‌کند که AFC ناجوانمردانه با تیم‌های ایرانی برخورد کرده، ولی این ادعا باتوجه‌به روندی که در سال‌ها و به‌ویژه ماه‌های گذشته طی شده، بیشتر شبیه به فریب‌دادن خودمان است. در وضعی که باشگاه پرسپولیس مطالباتش را در زمان مقرر پرداخت نکرده است، چرا باید به‌دنبال مقصر در خارج از فوتبال خودمان باشیم؟ آیا دیگران و AFC باید خودشان را با بی‌نظمی و بی‌حساب‌وکتابی فوتبال ما وقف دهند یا اینکه ما از یک‌جا به بعد باید تغییر رویه دهیم و طبق قوانین و استاندارد‌ها حرکت کنیم؟

رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای به‌صراحت اعلام نکرد که استقلال و پرسپولیس حذف شده‌اند، اما از قرائن و شواهد این‌گونه برمی‌آید که این اتفاق قطعی است، به‌ویژه اینکه شب گذشته زمانی که از حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون، دراین‌باره پرسیده شد، از فعل آینده استفاده کرد و گفت: بحث مجوز حرفه‌ای باید برای سال‌های آینده پیگیری شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->