به گزارش شهرآرانیوز، این محصول جدید، که مشتریان جوانتر را هدف گرفته، نخستین سدان جیلی است که با زبان طراحی جدید این شرکت، موسوم به «طوفان انرژی» شکل گرفته.
از همان جلوپنجره ماتریکسی خودرو، کاملا مشخص است که جیلی امگرند L شبیه هیچکدام از اعضای خانواده امگرند نیست و چهرهاش، حتی با چهره نسل چهارم جیلی امگرند که در سال ۲۰۲۱ و براساس جیلی پرفیس (Preface) معرفی شده بود، وجه تشابهی ندارد. ظاهرا طراحان جیلی، اینبار خواستهاند که از یک سدان اقتصادی و ارزانقیمت، هیجانانگیزترین چهره را بیرون بکشند که البته موفق هم بودهاند. جلوپنجرهای بزرگ در کنار خطوط تیز و شکسته سپر جلو، رینگهای تراشخورده و ارتفاع نسبتا کوتاه شیشههای جانبی، با اینکه ترکیب بسیار منحصربه فردی از جیلی امگرند L ساختهاند، ولی اگر نگاهی به نمای عقبی خودرو داشته باشید، همه چیز عوض میشود. در نمای عقبی امگرند L، خبری از شور و هیجان نیست و به غیر از چراغهای سرتاسری عقب، چیز دیگری نظرتان را جلب نمیکند.
درون کابین جیلی امگرند L که قرار بگیرید، به اقتصادی بودنش، کاملا پی میبرید. فرمان دیکات، صفحه کیلومتر تمام دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی و طراحی جالب دریچههای تهویه جلو که درون یک خط افقی جاسازی شدهاند، با اینکه حس مدرن بودن را به سرنشین القا میکنند، اما مانیتوری که به سادهترین روش ممکن و در بیرون از داشبورد قرار گرفته (و البته قابلیت چرخش داشته و میتوان آن را در حالت عمودی نیز قرار داد)، در کنار خالی بودن کنسول مرکزی از انواع و اقسام دکمههای ریز و درشتی که معمولا در اکثر خودروهای چینی میبینیم، به این معنی است که جیلی، برخلاف چهره خشن این خودرو، هیچ علاقهای به فضاسازی در کابین امگرند L نداشته.
اطلاعات رسمی از مشخصات فنی جیلی امگرند L منتشر نشده، ولی وجود قلب ۱.۴ لیتری توربوشارژ که گیربکس CVT آن را همراهی میکند، کاملا قطعی است. جیلی همچنین این قول را داده که در آیندهای نزدیک، مدلهای هیبریدی امگرند L را هم در اختیار مشتریانش قرار دهد.
منبع: خودروبانک