هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد بسیار شدید در ۱۶ استان| تداوم بارش‌ها در کشور تا روز جمعه زمان برگزاری کنکور ارشد ۱۴۰۱ تغییر خواهد کرد؟ محکومیت میلیاردی تک ماکارون توسط سازمان تعزیرات حکومتی + جزئیات رایزنی ایران با مقامات عراقی برای انجام سفر‌های زمینی عتبات| تکمیل ۹۰ درصد ظرفیت اعزام زائران حج ریزگردهای سیستان بیش از ۷۰ نفر را راهی بیمارستان کرد آخرین آمار کرونا تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ |  ۸ فوتی و شناسایی ۳۶۸ بیمار جدید کرونا در کشور رفع کمبود شیرخشک رژیمی | علت کمبود چه بود؟ آخرین وضعیت رعایت پروتکل‌های کرونایی در هفته ۱۱۶ همه‌گیری در ایران| میانگین استفاده از ماسک به ۴۸ درصد رسید نوری: کمبود نیرو‌های آموزش و پرورش وحشتناک است| آموزش و پرورش جز با کمک مردم اداره نمی‌شود خبر جدید از اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان (۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱) مواد مخدر جان ۵۳۴۲ ایرانی را گرفت| کدام استان‌ها در صدر تلفات هستند؟ مسمومیت ۲۳ کرمانشاهی به‌دلیل مصرف قارچ‌های سمی
خبر فوری

مضرات اضافه‌کاری برای شاغلین!

  • کد خبر: ۹۳۷۰۳
  • ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
مضرات اضافه‌کاری برای شاغلین!
سطح بالایی از ارتباطات دیجیتالی شغلی خارج از ساعات کار اداری می‌تواند تاثیر زیادی بر سلامت جسمی و روانی افراد بگذارد و به تبع آن روابط بین کار و خانواده را دچار اختلال کند.

به گزارش شهرآرانیوز، در یک تحقیق دانشگاهی مشخص شد افرادی که بعد از ساعات اداری همچنان با محل کار خود در ارتباط هستند و به کار کردن ادامه می‌دهند در معرض خطر از بین رفتن سلامت روانی قرار می‌گیرند و دچار فرسودگی بدنی و ذهنی می‌شوند.

مجله روانشناسی اجتماعی بالینی با استناد به تحقیقی که دانشگاه جنوب استرالیا انجام داده نوشت، مردم برای حفظ سلامت روانی خود باید بعد از ساعت پنج بعدازظهر از تمام شبکه‌های اجتماعی مرتبط با محل کار خود خارج شوند.

محققان با بررسی نظرات بیش از دو هزار نفر از استادان دانشگاه و کارمندان شاغل در ۴۰ دانشگاه استرالیا به این نتیجه رسیده‌اند.

نتایج این تحقیق نشان داد افرادی که بعد از ساعت اداری به پیام‌های کاری پاسخ می‌دهند بیش از دیگران در معرض خستگی مفرط، تنگی نفس و وخامت شرایط بدنی قرار گرفته‌اند.

دکتر ایمی زادو مولف این تحقیق می‌گوید: تحقیق ما نشان می‌دهد سطح بالایی از ارتباطات دیجیتالی شغلی خارج از ساعات کار اداری می‌تواند تاثیر زیادی بر سلامت جسمی و روانی افراد بگذارد و به تبع آن روابط بین کار و خانواده را دچار اختلال کند که این اتفاق منجر به فشار‌های روحی می‌شود و سلامت جسمی را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در نقطه مقابل، کارمندانی که توانسته‌اند چارچوب شغلی خود را تحت کنترل درآورند فشار‌ها و خستگی‌های بدنی کمتری متحمل شده‌اند.

منبع: اعتمادآنلاین

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}