شرط واکسن برای کلاس‌های حضوری مدارس حذف شد

  • کد خبر: ۹۴۰۸۲
  • ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
شرط واکسن برای کلاس‌های حضوری مدارس حذف شد
وزیر آموزش و پرورش از حذف شرط تزریق واکسن و ارایه آزمایش منفی کرونا برای کلاس‌های حضوری دانش آموزان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، یوسف نوری گفت: آنچه که پیش از این مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرده بود در جلسه ستاد ملی کرونا اصلاح و شرط تزریق واکسن و ارایه آزمایش منفی کرونا برای حضور دانش آموزان در مدارس برداشته شد.

وی افزود: تأکید ما این است که دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله که تاکنون واکسن کرونا را تزریق نکرده اند و یا دُز دوم واکسن را نیز نزده اند با پیامکی که برای آن‌ها ارسال می‌شود نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.
آقای نوری گفت: شرط غیرحضوری شدن مهد‌های کودک و مدارس مصوبه ستاد ملی مقابله با کروناست و تا امروز تصمیمی در این باره گرفته نشده است و بنابراین فعالیت مدارس و مهد‌های کودک همچنان حضوری خواهد بود.

وی افزود: دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر غیرحضوری شدن کلاس ها، از فضای مجازی و شبکه شاد برای آموزش دانش آموزان استفاده خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تأکید ما این است که کلاس‌های مدارس با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی حضوری برگزار شود.

آقای نوری به رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: در صورت تأیید شورای نگهبان، نگارش آیین نامه رتبه بندی را آغاز خواهیم کرد و من تاکنون دو نامه به رئیس جمهور در این باره نوشته ام که به سازمان برنامه و بودجه ارجاع شده است.

وی گفت: برای استخدام معلمان حق التدریس، نهضتی و پیش دبستانی که از بعد سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده اند هنوز قانونی به ما ابلاغ نشده است و این معلمان همچنان به صورت حق التدریس فعالیت خواهند داد.
آقای نوری افزود: به شهریه مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: به مدارس غیردولتی که شهریه غیرقانونی و بیش از نرخ مصوب می‌گیرند اخطار می‌دهم و در صورت رعایت نکردن نرخ مصوب منتظر برخورد جدی ما باشند.
وی گفت: شهریه پایه و فوق برنامه هر مدرسه غیردولتی باید مشخص و یک شهریه به خانواده‌ها اعلام شود نه اینکه خانواده‌ها با مراجعه به مدرسه شهریه‌های دیگری را مشاهده کنند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: درصورتی که مدرسه شهریه اضافی دریافت و آن را به خانواده‌ها بازنگرداند حتما آن را پیگیری خواهیم کرد.

آقای نوری به آموزش زبان‌های خارجی غیرانگلیسی در مدارس اشاره و اضافه کرد: از گزارش خوبی که خبر صدا و سیما در این باره تهیه و پخش کرد تشکر می‌کنم و ما باید طبق سند تحول آموزش و پرورش آموزش زبان خارجی را منحصر به زبان انگلیسی نکنیم و آموزش زبان‌های دیگر را نیز باید در مدارس داشته باشیم تا دانش آموزان براساس علاقه خود یکی از زبان‌ها را انتخاب کنند.

منبع: صداوسیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->