امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها! پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم درگذشت + سوابق طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران محسنی اژه‌ای: اقدامات مسئولان قضایی باید در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم باشد رئیس جمهور: تلاش در تمام کشور باید در مسیر افزایش تولید باشد رسانه‌ها از حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان خبردادند از آغاز جنگ غزه تاکنون نزدیک به ۱۴ هزار  کودک کشته شده‌اند رئیسی در سمنان: گام‌های خوبی برای راه‌اندازی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها برداشته شده است رعایت اخلاق در پاسخ به دشمن خبیث حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی معاون‌اول قوه‌قضائیه شد امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست شورای امنیت وارد نیویورک شد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد حملات فسفری اسرائیل به جنوب لبنان + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) شنیده شدن صدای چند انفجار در شمال فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) حزب الله فیلم حمله به «عرب العرامشه» اسرائیل را منتشر کرد
سرخط خبرها

میرکاظمی: هزینه‌های دولت را ۱۵ درصد کاهش می‌دهیم

  • کد خبر: ۹۴۰۹۴
  • ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
میرکاظمی: هزینه‌های دولت را ۱۵ درصد کاهش می‌دهیم
در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مصارف عمومی دولت فقط ۷ درصد افزایش یافته که با توجه به تورم ۳۰ تا ۴۰ درصدی، به معنای صرفه‌جویی چشمگیر دولت در هزینه‌ها است.

به گزارش شهرآرانیوز، رییس سازمان برنامه وبودجه کشور اعلام کرد: برای بستن بودجه بدون کسری، دولت نخستین قدم را با کاهش ۱۵ درصدی هزینه‌های خود (به غیر از حقوق) محکم برداشته است.

«سید مسعود میرکاظمی» روز پنجشنبه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: برای بستن بودجه بدون کسری؛ دولت نخستین قدم را با کاهش ۱۵ درصدی هزینه‌های خود (به غیر از حقوق) محکم برداشته است، ریخت و پاش‌های مرسوم دستگاه‌ها در دولت سیزدهم تکرار نخواهد شد.

پیشتر میرکاظمی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر این‌که استقراض از بانک مرکزی در بودجه ۱۴۰۱ خط قرمز ما است، گفت: ثبات و رشد اقتصادی، افزایش بهره وری در دستگاه‌ها و استان‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مصارف عمومی دولت فقط ۷ درصد افزایش یافته که با توجه به تورم ۳۰ تا ۴۰ درصدی، به معنای صرفه‌جویی چشمگیر دولت در هزینه‌ها است.

این در حالی است که دولت روحانی در بودجه سال آخر خود مصارف عمومی خود را بیش از ۲ برابر افزایش داد (۱۲۴ درصد!).

این رشد چشمگیر با توجه به مشکلات تحریم و کسری بودجه کاملا غیرعقلانی بود و دولت روحانی در چند ماه ابتدایی سال تا آنجا که توانست با همراهی عبدالناصر همتی در بانک مرکزی اقدام به چاپ پول تورم‌زا و خرج کردند.

پس از افزایش وحشتناک هزینه‌های جاری دولت در دوره حسن روحانی که سبب کسری بودجه عظیم و استقراض از بانک مرکزی و تاراج دارایی مردم در بورس برای تامین کسری بودجه دولت در سال‌های اخیر شده است، دولت رئیسی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ انضباط بودجه‌ای را سرلوحه قرار داده است.

ریخت‌وپاش دولت سیزدهم تکرار نخواهد شد

بر این اساس هزینه‌های جاری دولت به شدت نسبت به بودجه آخر دولت روحانی کاهش یافته و در سال آینده فقط ۵ درصد رشد خواهد کرد که یکی از پایین‌ترین رشد‌های هزینه‌های جاری دولت در دو دهه اخیر محسوب می‌شود.

این انضباط بودجه‌ای نشان می‌دهد که دوران نابسامانی بودجه‌ای دولت و رفاقت‌بازی‌های نوبخت و روحانی تمام شده و دوران انضباط بودجه‌ای و مالی در دولت رئیسی فرارسیده است.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->