برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد! پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان (۷ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حضور لیگ برتری‌ها و لژیونرها در جام فوتسال رمضان مشهد زنان هاکی ایران همچنان می‌تازند
سرخط خبرها

با ۳ بچه، استراحت معنی ندارد!

  • کد خبر: ۹۴۱۰
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹
با ۳ بچه، استراحت معنی ندارد!
گفت‌وگوی متفاوت مجله «ورلد‌ساکر» با ستاره آرژانتینی
لیونل مسی، فوق‌ستاره آرژانتینی بارسلونا، گفت‌وگوی بسیار متفاوتی با مجله «ورلدساکر» داشته و درباره همه‌چیز از بارسا گرفته تا عادت‌های غذایی و سلایق فیلم و سریالی‌اش صحبت کرده است. ورلدساکر حالا که شماره ماه نوامبرش منتشر شده، گفت‌وگوی مسی را کار کرده است. در زیر خلاصه‌ای از این گفت‌وگوی بلند را از نظر می‌گذرانید.

وقتی به گذشته نگاه می‌کنی، چه احساسی درباره دوران حرفه‌ای خودت داری؟
در این حرفه زمانی برای اینکه دست نگه‌داری و به گذشته فکر کنی، وجود ندارد. ما روزبه‌روز پیش می‌رویم و تمرکزمان روی مسائل پیش‌روست نه چیز‌هایی که قبلا به دست آورده‌ایم. متأسفانه در فوتبال زمان کمی برای لذت‌بردن از دستاوردهایتان دارید، چون هر ۳ روز یک‌بار بازی دارید و باید تمرکزتان روی هدف جدیدتری باشد. وقتی بازنشسته شوم می‌توانم لحظاتی را که در فوتبال داشته‌ام، مرور کنم و دستاورد‌هایی را که داشته‌ام، بیشتر تحسین کنم.

وقتی مصدوم می‌شوی، بچه‌هایت معنی‌اش را درک می‌کنند؟
الان آن‌ها می‌دانند مصدومیت یعنی چی. از من می‌پرسند چقدر طول می‌کشد و کی دوباره برمی‌گردم. به‌طور معمول همیشه از من می‌خواهند با آن‌ها بازی کنم؛ حالا یا بازی کنم یا چند تا شوت بزنم، ولی آن‌ها می‌دانند وقت‌هایی که مصدوم هستم، نمی‌توانم. بعضی‌وقت‌ها فراموش می‌کنند و بعد می‌گویند: «درسته، نمی‌تونی، مصدومی.» معنی مصدومیت را متوجه می‌شوند.

غذای اسپانیایی موردعلاقه‌ات چیست؟
همیشه گفته‌ام رُست، میلانزا (فیله گوشت پخته‌شده) یا پاستا. آن‌هایی که دوست دارم، غذا‌های ساده‌ای هستند.

جرارد پیکه، هم‌تیمی‌ات در بارسلونا، یک‌بار گفته که نصف قوطی نوتلا خورده است. تو هم از این عادت‌ها داری؟
من فقط کمی شکلات، آبنبات شیری یا بستنی. کمی شیرینی می‌تواند مؤثر باشد. سعی می‌کنم کم بخورم؛ ولی دوست دارم.

وقتی در خانه به همراه خانواده استراحت می‌کنی، چه کار‌هایی انجام می‌دهی؟
واقعیت این است که با داشتن ۳ تا بچه در خانه، زمان کمی برای استراحت دارید! سعی می‌کنیم کنار بچه‌ها از تک‌تک ثانیه‌هایی که با هم هستیم، لذت ببریم؛ حالا چه موقع تماشاکردن تلویزیون باشد، بازی‌کردن یا هر کار دیگری کنار آن‌ها. زیاد در خانه می‌مانیم و از این لحظات استفاده می‌کنیم.

تیاگو و متئو که راست‌پا از آب درآمدند. فکر می‌کنی «سیرو» بالاخره با پای چپ به توپ ضربه بزند؟
اصلا. من پسر چپ‌پا نصیبم نشده است! او هم راست‌پاست.

۲ تا پسر بزرگ شما دیوانه فوتبال هستند. آن‌ها الان در پُست خاصی بازی می‌کنند؟
هنوز نه. آن‌ها هنوز خیلی کوچک هستند و تصمیمی برای پست بازی ندارند. مثل همه بچه‌ها دوست دارند گل بزنند و نزدیک دروازه رقیب بازی کنند؛ ولی با توجه به شرایط سنی‌شان الان فقط دنبال توپ می‌دوند، بدون اینکه بدانند جایشان در زمین کجاست.

عادت به‌خصوصی هم داری؟
کلی! قبل از اینکه بخوابم دوست دارم میز را برای صبح فردا آماده کنم. موقع خوردن صبحانه همیشه هر کسی باید سر جای خودش بنشیند. وقتی به خانه می‌رسم خیلی سریع کفش‌هایم را درمی‌آورم و خانه بقیه آدم‌های نزدیک هم که می‌روم، همین کار را می‌کنم. یک‌سری عادت‌های دیگر هم دارم که ترجیح می‌دهم پیش خودم بماند.

بردن کفش طلا دیگر برایت تبدیل به یک عادت شده است. آرزو داری همچنان به بردن این جایزه ادامه دهی؟
آرزوی بردن جام‌های بیشتر با باشگاه را دارم. می‌خواهم یک‌بار دیگر لیگ قهرمانان اروپا را ببرم. چالش پیش‌روی ما همین است: اینکه لیگ قهرمانان بیشتری به ویترین افتخارات اضافه شود. به‌دست‌آوردن همین موضوع باعث می‌شود جوایز انفرادی هم پشت‌سرش حاصل شود.

وقتی چنین‌جوایزی به دست می‌آوری، چند تا اس‌ام‌اس تبریک روی گوشی موبایلت دریافت می‌کنی؟
خیلی. برای همین کفش طلا من ۳۰۰ تا پیام تبریک داشتم. یک‌سری افراد هستند که اصلا نمی‌دانم چطوری شماره من را به دست آورده‌اند و برایم پیام تبریک فرستاده‌اند.

خیلی وابسته به گوشی موبایل هستی؟
کم‌وبیش. خوشم می‌آید. البته در خانه سعی می‌کنیم گوشی را کنار بگذاریم و با هم یک‌سری کار‌ها را انجام دهیم. آنجا نمی‌خواهیم زیاد وابسته و دیوانه گوشی باشیم.

کریستیانو رونالدو و زلاتان ایبراهیموویچ دوست دارند از خودشان تعریف کنند. تو این‌طوری نیستی. خودت را به عنوان یک بازیکن چطور توصیف می‌کنی؟
ترجیح می‌دهم مردم درباره این موضوع صحبت کنند. من که خودم را می‌شناسم، کار‌هایی را که کرده‌ام می‌دانم و چیز‌هایی را که می‌توانم به دست بیاورم هم می‌دانم؛ ولی این موارد را پیش خودم نگه می‌دارم. مردم می‌توانند دراین‌باره نظر بدهند. دوست ندارم درباره خودم حرف بزنم، دوست دارم درباره تیم حرف بزنم.

تا چه مدت دیگر می‌خواهی به بازی‌کردن ادامه بدهی؟
هر کسی خودش می‌فهمد تا چه مدت قرار است به بازی‌کردن ادامه دهد. من هم وقتی زمانش برسد به این موضوع پی می‌برم. اولین کسی خواهم بود که می‌آیم و می‌گویم دیگر بیشتر از این نمی‌توانم ادامه دهم. در طول سال‌های پیش‌رو زمانش که شد، این موضوع را می‌فهمم.

امسال بازی‌های زیادی را به‌دلیل مصدومیت از دست دادی. الان فکر نمی‌کنی که بدنت بیشتر از قبل نیاز به استراحت دارد؟
سخت است، چون ذهن شما آماده است، هنوز فکر می‌کنید ۲۵ساله هستید و می‌توانید درست مثل زمانی که ۲۵ سالتان بود، فوتبال بازی کنید؛ ولی بدن است که دستور می‌دهد و اینجا دیگر شرایطی رقم می‌خورد که باید بیشتر از گذشته مراقب باشید. سازگارشدن با این موضوع نیاز به مهیا شدن به شیوه‌ای متفاوت برای تمرینات و مسابقه‌ها دارد.

چه تفاوتی بین بارسلونای گواردیولا با بارسلونای کنونی وجود دارد؟
راستش زمان زیادی بین این ۲ بارسا گذشته است. الان بازیکنان جدید زیادی در تیم هستند. فکر می‌کنم سه‌چهار نفر از تیم گواردیولا در این بارسا باقی مانده‌اند. تیم تغییر کرده و با بازیکنان جدیدی که هر سال گرفته‌ایم، سازگار شده اند.

چرا غلبه‌کردن بر مدافعی مثل ویرجیل فن‌دایک، این‌قدر کار سختی است؟
مدافعی است که همه می‌دانند زما‌ن‌بندی‌اش برای یورش‌بردن به مهاجم و دفاع‌کردن مقابل آن مهاجم، حرف ندارد. او خیلی سریع و درشت‌هیکل است؛ ولی باوجود قدوقامت بلندی که دارد، جنب‌وجوش زیادی هم در زمین دارد. او سریع است، چون گام‌های بلندی دارد. البته او در هر ۲ خط دفاعی و هجومی خوب است و گل‌های زیادی می‌زند.

کریستیانو رونالدو همیشه خواسته از این زندگی فوتبالی راحت در بارسلونا دست بکشی و به لیگ دیگری بروی. کاری که خودش انجام داد. به حرفش گوش می‌کنی؟
هر کسی اهداف و تجربه‌های خودش را دارد. هرگز احتیاجی به ترک بهترین باشگاه دنیا که بارسلونا باشد، ندارم. اینجا از تمرین‌کردن و مسابقه‌دادن و درمجموع از خود شهر لذت می‌برم.

اینتر آنتونیو کونته و نتایجی که در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا گرفته‌اند، غافل‌گیرت نکرده است؟
لحظه‌ای غافل‌گیر نشده‌ایم، چون می‌دانستیم باید انتظار چه چیزی را داشته باشیم. بازی‌های اینتر را در لیگ ایتالیا که شروع بسیار خوبی داشتند، دیدم. آن‌ها رقابت شانه‌به‌شانه‌ای با یوونتوس در لیگ دارند که کار ساده‌ای نیست. ما قبل از اینکه با اینتر روبه‌رو شویم، خیلی خوب آنالیزشان کردیم. می‌دانستیم تیم بسیار سرسختی هستند که بازیکنانشان با جان‌ودل بازی می‌کنند. آن‌ها رقیب بسیار سختی هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->