کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

فیفا حرف ما را متوجه نمی‌شود

  • کد خبر: ۹۴۱۶
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۳
فیفا حرف ما را متوجه نمی‌شود
نصیرزاده: یک گاوصندوق پُر از ارز داریم!
طبق حکمی که روز گذشته از سوی فیفا و در رابطه با پرونده «لوسیانو پریرا مندز» اعلام شد، باشگاه ماشین‌سازی تبریز از ۳ پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم شد. به گفته هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی تبریز، این جریمه نقدی به‌خاطر بدهی ۱۱۰هزاردلاری به این بازیکن برزیلی است که البته بلافاصله بعد از پرداخت و تسویه‌حساب، لغو خواهد شد.

مبلغ بدهی ماشین‌سازی به لوسیانو ۳۰ + ۸۰هزار دلار است
هوشنگ نصیرزاده در پاسخ به این پرسش که «به‌خاطر تأخیر و دیرکردی که باشگاه ماشین‌سازی در پرداخت بدهی لوسیانو پریرا داشته، متحمل پرداخت جریمه نشده است؟»، به قوانین فیفا دراین‌زمینه اشاره کرد و گفت: در برخی موارد فیفا علاوه بر بدهی بازیکن که طبق قرارداد مشخص است، مبلغی را به‌عنوان جریمه و به نفع طرف مدعی در حکم خود او (بازیکن شاکی) لحاظ می‌کند. مبلغ این جریمه حداقل ۵درصد از کل بدهی بازیکن مدنظر است. وی با یادآوری اینکه قرارداد لوسیانور پریرا با ماشین‌سازی مربوط به فصل ۹۵-۹۶ بود، ادامه داد: بدهی به این بازیکن درواقع ۸۰هزار دلار بود؛ اما به‌خاطر دیرکرد در پرداخت، ۳۰هزار دلار به آن اضافه شده است. بدین‌ترتیب باید ۱۱۰هزار دلار به لوسیانو پرداخت کنیم.

فرار ماشین‌سازی از جریمه ۵هزار فرانکی
مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی همچنین با بیان اینکه در برخی موارد هم فیفا به‌خاطر دیرکرد و تأخیر در پرداخت بدهی بازیکنان، جریمه‌ای مجزا از مبلغی که باید به بازیکنِ طلبکار پرداخت شود در نظر می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این جریمه درواقع به نفع خودِ فیفاست و پول آن به حساب این فدراسیون بین‌المللی می‌رود. مبلغ جریمه هم تا سقف ۵هزار فرانک سوئیس محاسبه می‌شود؛ اما این جریمه در رابطه با پرونده پریرا شامل حال باشگاه ماشین‌سازی نشده است. وی تأکید کرد: این نوع جریمه فیفا درمورد باشگاه‌هایی که برای بار اول مرتکب دیرکرد در پرداخت بدهی بازیکنانشان می‌شوند، اعمال نمی‌شود.

فیفا حرف ما را متوجه نمی‌شود
نصیرزاده تصریح کرد: بار‌ها در رابطه با پرونده‌های مختلف به فیفا اعلام کرده‌ایم که به‌دلیل محدودیت‌هایی که ایران برای نقل‌و‌انتقال بین‌المللی پول دارد، با مشکل مواجه هستیم و نمی‌توانیم جابه‌جایی ارزی داشته باشیم؛ اما نمی‌دانم چرا فیفا و مسئولانش حرف ما را متوجه نمی‌شوند و بازهم جریمه می‌کنند و حکم محرومیت صادر می‌کنند.

فدراسیون تماشاچی نباشد
وی خاطرنشان کرد: دراین‌زمینه فدراسیون باید واکنش داشته باشد، نه اینکه فقط تماشا کند. درست است که بعد از پرداخت بدهی و جریمه، حکم محرومیت ما لغو می‌شود؛ اما بد نیست فدراسیون ایران این موضوع را به فیفا یادآور شود که ایران برای نقل‌وانتقال پول مشکل دارد. همان‌طور که خودِ فیفا نمی‌تواند به‌خاطر این مشکلات واریزی برای ایران داشته باشد، ما هم نمی‌توانیم چنین‌اقداماتی داشته باشیم. خود ما تاکنون مکاتباتی دراین‌زمینه داشته‌ایم. یک‌بار هم نامه شدید‌اللحنی خطاب به دبیرکل فیفا زدیم و اعتراضمان را مطرح کردیم. البته آن نامه در رابطه با پرونده‌های قبلی بود که مشکلشان هم حل شد.

بدهی ۳۰هزاردلاری به یک خارجی دیگر
مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی همچنین به بدهی این باشگاه به «ادسون انریکه» اشاره کرد و گفت: به این بازیکن هم ۳۰هزار دلار بدهی داریم. به فکر پرداخت بدهی او هستیم تا کارمان به شکایت و جریمه کشیده نشود.

ماشین‌سازی یک گاوصندوق پُر از ارز دارد
نصیرزاده با تأکید بر اینکه طبق مذاکرات صورت‌گرفته با وکیل پریرا، قرار است بدهی این بازیکن به‌صورت دستی و در استانبول پرداخت شود، خاطرنشان کرد: پریرا برای دریافت طلبش شماره‌حسابی از هنگ‌کنگ را به ما اعلام کرده بود؛ اما امکان پرداخت نداشتیم. انریکه هم شماره‌حسابی از برزیل را به ما اعلام کرده، اما پرداخت به آن هم امکان‌پذیر نیست. درمورد این بازیکن هم هماهنگی‌هایی شده تا در دبی بدهی‌اش را بپردازیم. در کل اینکه ما در باشگاه ماشین‌سازی یک گاوصندوق پُر از پول داریم، اما مشکل جابه‌جایی هم داریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->