سرخط خبرها
با برگزاری نشست مشترک آغاز شد

همکاری شورای اجتماعی محله بهشتی با فرهنگ‌سرای کودک

  • کد خبر: ۹۴۳۸
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
همکاری شورای اجتماعی محله بهشتی با فرهنگ‌سرای کودک
نجمه موسوی‌زاده-جلسه شورای اجتماعی محله بهشتی با دستورکار استفاده و بهره‌مندی از ظرفیت‌های محله به ویژه همکاری با فرهنگ‌سرای کودک و آینده در محل این فرهنگ‌سرا برگزار شد.
شهرام تدین، نایب رئیس شورای اجتماعی محله بهشتی، در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های این محله فرهنگ‌سرای کودک و آینده است، اظهار کرد: فضا‌های مختلفی در محله بهشتی برای برگزاری همایش یا برنامه‌های آموزشی برای اهالی محله از جمله مسجد پنجتن وجود دارد، اما یکی از این فضا‌ها که می‌تواند به‌طور اختصاصی و در مباحث روز همچون تربیت فرزندان و چگونگی تعامل والدین با فرزندانشان کارگاه‌های آموزشی برگزار کند، فرهنگ‌سرای کودک و آینده است.
وی افزود: اعضای شورای اجتماعی محله بهشتی تمایل دارند تا برنامه‌های مشترکی را با همکاری فرهنگ‌سرای کودک و آینده حول محور مهارت‌های زندگی و ارتباط با فرزندان در دنیای کنونی که بیشتر عصر ارتباطات و فضای مجازی شده است، برگزار کنند.
نایب رئیس شورای اجتماعی محله بهشتی ادامه داد: آمادگی کامل اعضای شورای اجتماعی محله بهشتی را در همکاری مشترک با فرهنگ‌سرا برای برگزاری برنامه‌های علمی، فرهنگی یا تفریحی همچون بازی‌ها و مسابقات گروهی والدین و فرزندان اعلام می‌کنم و امیدوارم این بستر همکاری مشترک هرچه زودتر و به بهترین شکل انجام شود.
باقری، سرپرست فرهنگ‌سرای کودک و آینده، نیز با بیان اینکه اهمیت و توجهی که اعضای شورای اجتماعی محله بهشتی به کودکان دارند جای خوشحالی دارد و مسیر را برای ارتباطات تنگاتنگ هموار می‌کند، اظهار کرد: در فرهنگ‌سرا کارگاه‌های آموزشی مختلف و متفاوتی برگزار می‌شود که برخی از آن‌ها کاملا اختصاص به کودکان دارد و برخی نیز در ارتباط با والدین است.
وی تصریح کرد: در مناسبت‌های مختلف مانند هفته کودک، روز مادر و... یک‌سری از کارگاه‌های آموزشی و تفریحی ما رایگان برگزار می‌شود تا افرادی که نمی‌توانند در این زمینه هزینه کنند در چنین مناسبت‌هایی از این خدمات بهره‌مند شوند و چه خوب است تا اعضای شورای اجتماعی محلات با اطلاع‌رسانی این موضوع حلقه وصل ما با مردم باشند.
سرپرست فرهنگ‌سرای کودک و آینده با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تا با برگزاری برنامه‌های متنوع مخاطب خود را جذب کنیم، اما شورای اجتماعی محله نیز در این راستا می‌تواند بازوی کمکی برای ما باشد، گفت: کارگاه‌های آموزش رفتار با کودکان فقط برای والدین برگزار نمی‌شود و مربی‌های ما نیز در این دوره‌ها شرکت می‌کنند تا در ارتباط‌گیری با کودکان به حد استاندارد‌ها برسیم.
باقری بیان کرد: شورای اجتماعی محله بهشتی می‌تواند با معرفی مکان‌هایی از محله که فضای بازی مناسبی برای کودکان ندارد ما را در اجرای جشن‌های شاد همراه با بازی‌های بومی و محلی برای این کودکان یاری کند، ضمن اینکه، چون برنامه‌های فرهنگ‌سرا هزینه‌های بسیار کمتری نسبت به دیگر مکان‌ها دارد، می‌تواند با اطلاع‌رسانی این موضوع امکان استفاده از این برنامه‌ها را برای اقشار مختلف جامعه راحت‌تر کند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشتر تفریح کودکان به بازی‌های رایانه‌ای و تلفن‌های همراه خلاصه شده است و باید دوباره آن‌ها را به فضای بازی و سرگرمی همراه با حرکت جسمی بازگرداند، خاطرنشان کرد: در حال تعامل و گفتگو برای برگزاری برنامه‌ای شاد و مفرح برای کودکان در روز‌های پایانی ماه آذر تا شب یلدا هستیم تا از این طریق علاوه‌بر ایجاد روحیه نشاط‌آور، کودکانمان را با رسم و رسوم سنتی و باستانی ایرانی آشنا کنیم و در همین راستا شورای اجتماعی محله علاوه‌بر اینکه می‌تواند پیشنهاد‌های خود را در این زمینه با فرهنگ‌سرا در میان بگذارد، می‌تواند مهد‌های کودک و خانواده‌ها را نیز از این برنامه باخبر کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->