افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

شهردار مشهد: هویت اصلی مشهد به وجود مضجع امام هشتم(ع) است

  • کد خبر: ۹۴۶۲۹
  • ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
شهردار مشهد: هویت اصلی مشهد به وجود مضجع امام هشتم(ع) است
شهردار مشهد در آیین تکریم و معارفه معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری: بزرگ‌ترین مدال افتخار ما نوکری زائران امام‌رضا (ع) است و این فلسفه وجودی شهر است و همه فعالیت‌ها و برنامه‌ها باید مطابق آن برنامه‌ریزی شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عصر دیروز در مراسمی با حضور شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، حسین باغ‌گلی به‌عنوان معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد منصوب شد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، در این مراسم سیدعبدا... ارجائی، شهردار مشهدالرضا (ع) با بیان اینکه هویت اصلی این شهر به وجود مضجع امام‌هشتم (ع) است و هرآن‌کس که در این شهر زیست دارد یاخادم یا زائر یا مجاور است و سبک زندگی خادم و زائر و مجاور الگوی مدیریت ششم برای ترویج فرهنگ رضوی در شهر است، اظهار کرد: هزاران نفر در سراسر دنیا امروز دل در گرو کسی دارند که یک بار او را از نزدیک ندیده‌اند؛ آن‌ها برای کسی به عرصه آمدند که فرسنگ‌ها از نظر ظاهری با او فاصله داشتند؛ امروز ما خادم چنین مردمی شدیم که جای شکر و مباهات دارد.

وی افزود: آنچه من فکر می‌کنم این است که در روی این کره‌خاکی و در بین خیل عظیم ارادتمندان به ساحت مقدس اسلام، نقش خادمان مردم مشهدالرضا (ع) ویژه است؛ بزرگ‌ترین مدال افتخار ما نوکری زائران امام‌رضا (ع) است و این فلسفه وجودی شهر است و همه فعالیت‌ها و برنامه‌ها باید مطابق آن برنامه‌ریزی شود.

ارجائی با اشاره به انتصاب معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: هر لشکری افسرانی دارد؛ ما نباید متولی حوزه‌های تخصصی شویم، بلکه باید از آنان حمایت کنیم و در کنارشان باشیم؛ ما متولی اخلاق اجتماعی هستیم؛ اولویت ما مسائل اجتماعی است و باید مورد توجه قرار گیرد؛ همچنین باید کمیته‌های خلاقیت اجتماعی در عرصه‌های مختلف راه‌اندازی و حلقه‌های میانی و تشکل‌های مردمی فعال شود.

لزوم توجه به کودکان کار و بازمانده از تحصیل

حجت‌الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز در این مراسم با بیان اینکه سهم معاونت فرهنگی از بودجه ۷/۲ درصد است که خوب نیست، گفت: این میزان بودجه فرهنگی تناسبی با مسائل مذهبی شهر ندارد، درحالی‌که تهران ۷ تا ۱۰ درصد بودجه فرهنگی دارد؛ بنابراین خواهش می‌کنم فکری برای این موضوع شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه کودک کار و بازمانده از تحصیل در شهر غوغا می‌کند، گفت: خواهش می‌کنم طبق سیاست‌های کمیسیون فرهنگی، کار‌های فرهنگی را اولویت خود قرار دهید.

وی با اشاره به اینکه باید به‌سمت مشارکت مردمی حرکت کنیم، تصریح کرد: در شهر ۲ هزار خیریه وجود دارد، اما همچنان فقرای واقعی در شهر حضور دارند؛ معتمدان محله‌ها باید فقرای واقعی را شناسایی و به خیریه‌ها معرفی کنند.
منصوریان گفت: تمام حرف اسلام این است که اگر حکومت تشکیل می‌دهید، باید جامعه سالم باشد تا بتوان کار‌های فرهنگی انجام داد؛ زیر پوست شهر حال خوبی ندارد و باید به‌کمک مدیریت‌شهری حلقه میانی را فعال کنیم.

ارتقای نقش مساجد به‌عنوان عناصر اصلی هویت‌بخش در محله‌ها

حمید ضمیری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز در این مراسم با اشاره به دغدغه‌های شورا گفت: یکی از دغدغه‌های ما هویت شهر مشهد مقدس است که خاستگاه آن مضجع حضرت‌رضا (ع) است و به‌همین دلیل هویت رضوی و مذهبی پیدا کرده است و هر فعالیتی در دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه شهرداری باید بر مدار فرهنگ‌رضوی و تقویت این نقش باشد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بیان کرد: موضوع بعدی تقویت نقش تاریخی و مذهبی شهر با احیای مسیر تشرف به حرم و محله‌های قدیمی و هویتی و توسعه رویداد‌های ملی و مذهبی، پاسداشت نخبگان و معتمدان شهر، تقویت نقش الگویی و جهانی مشهد مقدس است که در این راستا باید طرح جامعی تهیه و اگر وجود دارد، به‌روزرسانی شود.

ضمیری گفت: ارتقای نقش مساجد به‌عنوان عناصر اصلی هویت‌بخش در محله‌ها و توسعه ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، هدایت فعالیت‌های اجتماع‌محور و سازگار به مساجد و حذف فعالیت‌های موازی و کاهنده نقش مساجد در محله‌ها از دیگر دغدغه‌های شورای اسلامی شهر است؛ در این راستا طرحی در کمسیون فرهنگی شورا در دست تهیه است تا با محوریت نماینده، ولی فقیه استان پیاده‌سازی و عملیاتی شود.

سربازان انقلابی تربیت کنید

مجید طهوریان‌عسکری، عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز در این مراسم با بیان اینکه منابع انسانی سرمایه شهرداری هستند، اظهار کرد: بیش از ۲۲ سال از عمر شورا و تصمیم‌گیری برای شهر می‌گذرد، اما به سرمایه‌های انسانی کمتر توجه می‌شود؛ باید همکاران به‌صورت ویژه در حوزه فرهنگی در یک دوره مدیریتی تراز بگذارند و برای انقلاب سربازانی مانند خود تربیت کنند؛ سالانه رقم زیادی در حوزه فرهنگ هزینه می‌شود، اما چرا تا کنون شخصیت برجسته‌ای از دل همکاران بیرون نیامده است؟

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: حوزه خانواده بزرگ‌ترین بنیاد است؛ باید شیب طلاق در دوره چهارساله کم شود و بنا به‌توصیه رهبرمعظم‌انقلاب، جوانی جمعیت مورد توجه قرار گیرد.
مجید طهوریان‌عسکری حاشیه شهر مشهد را در حوزه فرهنگی، زیرساخت‌ها و حوزه ورزش نیازمند تأمل و تفکر دانست و اظهار کرد: ۱۲۰۰ میلیارد برای جمع‌آوری پسماند هزینه می‌شود، اما حوزه فرهنگی می‌تواند این رقم را کاهش دهد.

توسعه فرهنگی نیازمند فرماندهی فرهنگی است

در ادامه این جلسه، حسین باغ‌گلی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: خدا را شاکرم که در چنین روزی توفیق خدمت در جهان‌شهر مشهد را به من داد؛ توسعه فرهنگی نیازمند فرماندهی فرهنگی است که با تصدیگری ممکن نیست؛ در دوره جدید باید از روش جدید برای حل مشکلات استفاده کنیم و به‌شدت نیازمند شفافیت در هدف‌گذاری هستیم.

وی افزود: باید مخاطب کلیدی شهرداری خانواده باشد و بپذیریم که یکی از چالش‌های ما امروز موضوع خانواده است و باید از این حوزه حمایت کنیم و فرماندهان فرهنگی خانواده در شهر باشیم.

باغ‌گلی تصریح کرد: باید مراقب باشیم تا رقیب فعالیت اجتماعی مطلوب بخش خصوصی نشویم؛ شهرداری باید سازمان الگو در میان مردم باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->