کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد
سرخط خبرها

۷ ترند برتر فناوری در سال ۲۰۲۲ به انتخاب نشریه نشنال‌نیوز

  • کد خبر: ۹۴۶۶۱
  • ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
۷ ترند برتر فناوری در سال ۲۰۲۲ به انتخاب نشریه نشنال‌نیوز
در اولین روزهای سال نو میلادی نیز برای نوآوران و علاقه‌مندان دنیای فناوری، ۷ ترند برتر حوزه فناوری به انتخاب نشریه نشنال‌نیوز را ترجمه کردیم تا بدانید در ماه‌های آینده در چه حوزه‌هایی باید تحولات بیشتری را انتظار داشته باشید.

عادل نجفی | شهرآرانیوز - در سال ۲۰۲۱ میلادی تلاش کردیم ترند‌های دنیای فناوری را با مخاطبان خود به اشتراک بگذاریم. سراغ نمونه‌های بومی رفتیم و آنچه را به زندگی و کسب‌وکار شما مرتبط‌تر بود تنظیم و منتشر کردیم. در اولین روزهای سال نو میلادی نیز برای نوآوران و علاقه‌مندان دنیای فناوری، ۷ ترند برتر حوزه فناوری به انتخاب نشریه نشنال‌نیوز را ترجمه کردیم تا بدانید در ماه‌های آینده در چه حوزه‌هایی باید تحولات بیشتری را انتظار داشته باشید. براساس برآورد‌های این نشریه، در جهان، هزینه برای تحولات دیجیتالی در سال ۲۰۲۲ تا ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت و به رقم یک تریلیون و ۸۰۰ میلیارد دلار می‌رسد. اما کدام حوزه‌ها بیشترین بودجه را به خود جذب می‌کنند؟

۱. هوش مصنوعی مولد

۷ ترند برتر فناوری در سال ۲۰۲۲

یکی از قوی‌ترین نسخه‌های هوش مصنوعی که به‌زودی در عرصه عمومی ارائه خواهد شد هوش مصنوعی مولد است. این نسخه از هوش مصنوعی ترکیبی از شیوه‌های یادگیری ماشینی است که براساس داده‌های خود درباره انواع محتوا و اشیا آموزش می‌بیند و از آن برای تولید محصولات کاملا جدید و واقعی بهره می‌گیرد.

۲. تأمین مالی دیجیتال

۷ ترند برتر فناوری در سال ۲۰۲۲

نوآوری‌های حوزه تأمین مالی دیجیتال نظیر رمزارز‌ها و توکن‌های ثابت بانک‌های مرکزی (CBDC) فراگیری شیوه‌های تأمین مالی را گسترده‌تر و پرداخت‌های بین‌المللی را ساده‌تر می‌کنند. با افزایش تمایل کاربران به دنیای کریپتو و دیگر شیوه‌های پرداخت مجازی، صندوق جهانی پول در حال بررسی فرصت‌ها و تهدید‌های ارز‌های دیجیتال است.

۳. سامانه‌های خودمختار

۷ ترند برتر فناوری در سال ۲۰۲۲

هرچند کسب‌وکار‌های سنتی با سرعت به سوی دنیای دیجیتال گام برمی‌دارند، برنامه‌نویسی‌ها و سامانه‌های اتوماسیون قدیمی به اندازه کافی رشد نکرده‌اند. سامانه‌های خودمختار شامل سیستم‌های خودکنترل‌شونده از حیث نرم‌افزاری و فیزیکی هستند که از محیط پیرامونی خود نیز آموزش می‌بینند. این سامانه‌ها برخلاف نمونه‌های اتوماسیونی می‌توانند الگوریتم‌های خود را بدون به‌روزرسانی‌های بیرونی تنظیم کنند و با شرایط جدید تطبیق دهند.

۴. شبکه همکاری شارژ خودرو‌های برقی

۷ ترند برتر فناوری در سال ۲۰۲۲

خودرو‌های برقی به‌سرعت در حال کسب محبوبیت هستند و حکومت‌ها چاره‌ای جز افزایش مشوق‌های بیشتر برای مهار آلودگی هوا ندارند. این در حالی است که دسترسی به شارژ آن‌ها هم‌چنان یک چالش تلقی می‌شود. تفاوت در شیوه‌های پرداخت، حساب‌های بانکی و اتصال به خودرو قابلیت همکاری آن‌ها را کاهش داده است. تسلا به عنوان اصلی‌ترین خودروساز برقی در حال طراحی شبکه سوپرشارژر خود برای افزایش قابلیت تعامل است و در سال ۲۰۲۲ باید منتظر شکستن انحصار‌ها در این حوزه باشیم.

۵. رایانش کوانتومی

۷ ترند برتر فناوری در سال ۲۰۲۲

رایانه‌های کوانتومی نشان‌دهنده شتاب خیره‌کننده در سرعت محاسبات و عملکرد‌های مرتبط‌اند. توسعه این رایانه‌ها نویدبخش پیشرفت‌های فوق‌العاده در چندین صنعت از جمله داروسازی، انرژی اتمی، علم مواد، انرژی‌های تجدیدپذیر، تغییرات آب و هوایی، کشاورزی پایدار و ... است. اقتصاد‌های بزرگ جهان شامل ایالات متحده، روسیه، چین و ژاپن در میان حکومت‌ها، و غول‌هایی نظیر IBM، علی‌بابا، گوگل و مایکروسافت در میان بخش خصوصی در تلاش برای پیشتازی در این صنعت هستند.

۶. هایپراتوماسیون

۷ ترند برتر فناوری در سال ۲۰۲۲

به فرایندی که در آن یک کسب‌وکار می‌تواند تعداد بی‌شماری فعالیت را با استفاده از ابزار‌هایی نظیر هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و روبات‌ها به صورت خودکار انجام دهد، هایپراتوماسیون می‌گویند. این فناوری به رشد سریع و پایدار کسب‌وکار‌ها از طریق بررسی و خودکارسازی سریع فرایند‌های آن کمک می‌کند. برآورد‌ها نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۲ تا ۴۵ درصد از فعالیت‌های تکراری یک کسب‌وکار با این فناوری خودکار می‌شود.

۷. تور امنیت سایبری

۷ ترند برتر فناوری در سال ۲۰۲۲

تور امنیت سایبری راهبردی است که در آن امنیت هر دستگاه الکترونیکی و محیط پیرامونی آن به صورت مستقل تأمین می‌شود. بیشتر راهبرد‌های سنتی تأمین امنیت سایبری، همه محدوده یک حوزه را با یک پروتکل امنیتی کنترل می‌کنند، اما در تور امنیت سایبری، از رویکرد‌های فراگیرتری استفاده می‌شود. داده‌ها در چنین پروتکلی تنها در صورتی مورد استفاده قرار می‌گیرند که مورد تأیید کلیت مجموعه باشند. امروزه داده‌ها و کاربران می‌توانند هر جایی در جهان باشند و محیط و محدوده سنتی امنیت سایبری معنای خود را از دست داده‌اند.


بیشتر بدانید

رقابت غول‌های فناوری برای ورود به متاورس در ۲۰۲۲


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->