سرخط خبرها

تعیین اهالی شورا‌های لادن و اقبال

  • کد خبر: ۹۵۱۵
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۲
تعیین اهالی شورا‌های لادن و اقبال
انتخابات شورای اجتماعی محلات در ۲ محله دیگر  منطقه برگزار شد
نجمه موسوی کاهانی - فرایند گام سوم انتخابات شورای اجتماعی محلات در منطقه ۹ همچنان در حال اجراست و داوطلبان هشت محله‌ای که در این گام ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند با شرکت در این انتخابات دغدغه‌های محله خود را پیگیری می‌کنند. این‌بار در روز دوشنبه ۲۰ آبان‌ماه، انتخابات مجامع ساکنان، کسبه، مساجد، مدارس و تشکل‌ها در محله‌های اقبال و لادن برگزار شد.

حضور اقشار مختلف در شورای محلات
در انتخابات محله‌های اقبال و لادن، عقیل قدرتی رئیس اداره فرهنگی‌اجتماعی شهرداری منطقه نیز حضور داشت و با مشخص‌کردن محدوده هر محله، از داوطلبان خواست با توجه به آگاهی و توانمندی افراد اقدام به ارائه آرای خود کنند.
 وی تأکید کرد که در میان منتخبان مجمع ساکنان باید از جوانان، بانوان و جانبازان و معلولان نیز حضور داشته باشند و اولویت انتخاب با این افراد است.
پس از معرفی تک به تک اعضا و آشنایی افراد داوطلب با توانمندی‌ها و عملکرد یکدیگر، اعضای مجامع مختلف طی فرایند مشخصی رأی‌گیری را انجام دادند و درنهایت تعداد ۶ نفر به عنوان اعضای اصلی مجمع ساکنان انتخاب شدند و دو نفر نیز به عنوان اعضای علی‌البدل این مجمع  معرفی شدند. طبق دستور کار تمامی محلات در این دو محله نیز برای هر کدام از چهار مجمع دیگر، یک نفر به عنوان نماینده مجمع مورد نظر انتخاب شد.

سرانجام انتخابات اقبال 
در نهایت پس از انجام فرایند رأی‌گیری در محله اقبال لاهوری، محمد بیگی، ابوالفضل افسر، مهرداد ملائی، زهرا قانعی و فاطمه صالحی به عنوان اعضای اصلی مجمع ساکنان و الیاس رحیمی و عزیز ربانی به‌عنوان اعضای علی‌البدل این مجمع از سوی ساکنان انتخاب شدند. در ادامه رأی‌گیری از ۴ مجمع دیگر وحید وزیرمقدم به‌عنوان نماینده مجمع مساجد، طیبه صبور اسماعیلی به عنوان نماینده مجمع مدارس، هادی نجاتیان‌فر به عنوان نماینده مجمع کسبه و حسن مرادمند به عنوان نماینده مجمع تشکل‌ها انتخاب شدند.

منتخبان محله لادن
در محله لادن نیز انتخابات با استقبال خوب اهالی برگزار شد و نتیجه رأی‌گیری بدین صورت مشخص شد. محمدجواد اسلامی زیرکی، نادر حاجی آقاجان‌پور، مهدی بوذری، فاطمه قادری، محسن قدیمی باقرآباد و مرتضی حیران به عنوان اعضای اصلی مجمع ساکنان محله لادن انتخاب شدند. حسنیه گندمی و محمد سروش آملوک‌منش نیز به عنوان اعضای علی‌البدل معرفی شدند. همچنین براساس رأی‌گیری انجام شده کرسی نمایندگان ۴ مجمع دیگر به عزت‌ا... بهبهانی برای مجمع مساجد، علیرضا رضوی برای مجمع مدارس، ناصر خوش‌نیت برای مجمع کسبه و سمیرا اسعدی برای مجمع تشکل‌ها اختصاص یافت.
نکته درخور توجه در برگزاری انتخابات این دو محله، بالا بودن سطح تحصیلات و میزان مشارکت افراد جوان با کارنامه اجتماعی قوی ماست که بیانگر افزایش آگاهی مردم محله‌های منطقه از کاربرد‌های اجتماعی و فرهنگی و شهری شورای اجتماعی محلات است. این آگاهی به گونه‌ای بوده است که اهالی دریافته‌اند با مشارکت در این شورا‌ها می‌توانند با مشورت اهالی و همراهی با مدیریت شهری، اعتبارات مصوب محله خود را به سوی اولویت‌های محله خود سوق دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->