خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

ثبت ۳ روز بدون فوتی کرونا در مشهد

  • کد خبر: ۹۵۵۹۷
  • ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
ثبت ۳ روز بدون فوتی کرونا در مشهد
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر مجموع بستری‌های کرونا در خراسان رضوی ۳۵۰ نفر است که از این تعداد ۹۶ نفر در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد پهلوان اظهار کرد: روز گذشته در خراسان رضوی ۱۵۳ نفر بستری جدید مبتلای قطعی یا مشکوک به کرونا داشته‌ایم.

وی در خصوص تعداد مبتلایان به امیکرون در خراسان رضوی بیان کرد: موارد ابتلا به اومیکرون را وزارت بهداشت اعلام می‌کند اما نکته مهم این است که مبنای تصمیم‌گیری ما بر اساس تعداد موارد مثبت امیکرون نیست و خودمان را برای شرایط همه‌گیری کرونا آماده کرده‌ایم.

پهلوان در رابطه با آمار واکسیناسیون در افراد بستری مبتلا به کرونا در استان افزود: آمار به‌ روزی در این خصوص در دسترس نیست اما به عنوان مثال حدود ۱۰ روز قبل اکثر افراد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه واکسن دریافت نکرده بودند اما کسانی که واکسن تزریق کرده‌اند، باید این موضوع را در نظر بگیرند که در صورت گذشت ۶ ماه از زمان واکسیناسیون آن‌ها، ایمنی بدن کاهش پیدا می‌کند و ممکن است دچار موارد حاد ابتلا به کرونا شوند.

وی خاطرنشان کرد: دلایل تاکید ما بر تزریق دوز سوم این است که ایمنی بدن پنج ماه بعد از تزریق واکسن کاهش پیدا می‌کند. همچنین مطالعات نشان داده کسانی که سه دوز واکسن دریافت کرده‌اند، حداکثر مقاومت در برابر ویروس کرونا را دارند.

پهلوان درباره تحویل محموله جدید واکسن آسترازانکا به دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: به دلیل اینکه محموله جدید آسترازانکا هنوز به ما تحویل داده نشده، واکسن آسترازنکا تنها برای تزریق دوز دوم مورد استفاده قرار می‌گیرد. به محض اینکه محموله جدیدی دریافت شود، مجددا تزریق برای دوزهای دیگر نیز انجام خواهد شد. نباید از یاد برد که بهترین واکسن در دسترس‌ترین واکسن است. باید این نکته را هم در نظر گرفت که سهم آسترازنکا در واکسیناسیون کشور کم است. در مجموع وضعیت کشور از نظر واکسیناسیون به شرایط مناسبی رسیده است؛ بنابراین بهتر است افراد واکسیناسیون را به تاخیر نیندازد و از واکسن‌های موجود استفاده کنند.

کند شدن سرعت واکسیناسیون در دوز سوم

وی گفت: استقبال مردم از واکسن‌های داخلی خیلی خوب بوده و ما درخواست محموله‌های بیشتری از این واکسن‌ها داشته‌ایم اما مساله مهم کند شدن سرعت واکسیناسیون مخصوصا در دوز سوم است. ما برای تداوم شرایط خوب و برای بهتر شدن شرایط کرونایی کشور از مردم تقاضا داریم که برای تزریق دوز سوم مراجعه کنند.

پهلوان افزود: در طول ۱۰ روز گذشته سه روز را بدون فوتی کرونایی را گذرانده‌ایم که تنها به دلیل رعایت پروتکل‌ها و انجام واکسیناسیون سراسری بوده است.

پهلوان با اشاره به کاهش استقبال مردم به واکسیناسیون بیان کرد: برداشت ما این است که ظاهرا بعضی از مردم با توجه به کاهش آمار مرگ و میر و آبی شدن اکثر شهرهای کشور تصور می‌کنند کرونا تمام شده و خطری وجود ندارد اما باید این موضوع را در نظر گرفت که کشورهای اروپایی و آمریکا به شدت درگیر بحران کرونا هستند و احتمال انتقال این سویه‌های جهش یافته به ایران و درگیر کردن مردم ما هم وجود دارد. 

وی افزود: اگر در آمادگی کامل باشیم، در شرایطی که بقیه جوامع در یک کارزار بسیار سخت به سر می‌برند، می‌توانیم امیدوار باشیم که کشورمان از این قضیه مصون باشد وگرنه شرایط کرونایی کشور می‌تواند به راحتی و به سرعت تغییر کند. 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->