یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
سرخط خبرها

نگاهی به توان نظامی ایران در برابر لاف‌های بی‌اساس صهیونیست‌ها

  • کد خبر: ۹۵۶۴۵
  • ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
نگاهی به توان نظامی ایران در برابر لاف‌های بی‌اساس صهیونیست‌ها
مقامات رژیم صهیونیستی از دهه ۱۹۹۰ میلادی همواره اعلام کرده اند که در صورت دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای به ایران حمله خواهند کرد. با گذشت سه دهه از شروع این تهدیدات، نه تنها هشدار مقامات صهیونیستی کمتر نشده، بلکه اخیرا شدت هم گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کابینه این رژیم به صراحت از اختصاص بودجه ویژه برای حمله به ایران گفته و حتی دستورالعمل‌های ظاهری این حمله نیز پیش بینی شده است، اما صهیونیست‌ها تا چه میزان در این شعار‌های حمله به ایران صادق هستند و به عبارت دیگر، آیا اساسا رژیم صهیونیستی توان و جرئت حمله به ایران را دارد یا نه؛ این شعار‌ها و تهدید‌ها صرفا مصرف رسانه‌ای دارد؟

برای پاسخ به این سؤال باید نقاط قوت ایران در هرگونه رویارویی نظامی بررسی شود. در ادامه چند مورد از شاخص‌های قدرت نظامی ایران بررسی می‌شود.

از مهم‌ترین نقاط قوت ایران در مسئله نظامی، دراختیار داشتن موشک‌های بالستیک زمین به هوا و زمین به زمین بسیار مجهز است. ایران زرادخانه بزرگی از موشک‌های بالستیک با پیشرانه مایع و جامد با برد‌های کوتاه (تا ۱۰۰۰ کیلومتر) و متوسط (بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کیلومتر) دارد.

درمیان موشک‌هایی که اخیرا سپاه شلیک کرد، موشک‌هایی قرار دارند که برد بالای ۲۰۰۰کیلومتر و سرعتی چندین برابر سرعت صوت دارند. موشک‌هایی که اگر از نطنز شلیک شوند، در حدود ۷دقیقه به قلب تأسیسات اتمی دیمونای رژیم صهیونیستی اصابت خواهند کرد. از سوی دیگر، ایران در منطقه پرچم دار محوری به نام مقاومت است. انصارا... یمن، حزب ا... لبنان، گروه‌های مقاومت فلسطین، حشد شعبی در عراق و سوریه جزو این محور هستند.

در واقع محور مقاومت از مجموعه‌ای از کشور‌ها و گروه‌هایی تشکیل می‌شود که همگی در عرصه نظامی تبحر خاص و کارنامه موفقی دارند و این یعنی زنگ خطر برای رژیم صهیونیستی؛ به محض شلیک اولین موشک یا پرواز اولین جنگنده صهیونیستی به سمت ایران، این مجموعه منطقه‌ای فعال شده و پایان کار رژیم صهیونیستی را رقم خواهد زد.
واقعیت این است که رژیم صهیونیستی به دلایل مختلف آماده واردشدن به درگیری گسترده با ایران نیست.

«اسپوتنیک» در گزارشی اعلام کرده است که اسرائیل بدون چراغ سبز آمریکا و اروپا به ایران حمله نمی‌کند و از مقابله با سلاح‌های ایرانی می‌ترسد. «نیویورک تایمز» نیز به نقل از دو مقام ارشد صهیونیستی اعلام کرده است که حداقل دو سال طول می‌کشد تا اسرائیل برای انجام حمله‌ای مؤثر به ایران آماده شود. «نیویورک تایمز» همچنین اعلام کرده است که حمله‌ای که مقامات صهیونیستی تهدید به انجام آن علیه ایران برای نابودی بسیاری از سایت‌های هسته‌ای می‌کنند، فراتر از توانایی‌ها و منابع نظامی کنونی صهیونیستی است.

گزارش این رسانه‌های خارجی درباره ناتوانی رژیم صهیونیستی از هر گونه حمله نظامی به ایران را می‌توان در اظهارات جانشین فرمانده کل ارتش ملاحظه کرد. امیر محمدحسین دادرس در پاسخ به تهدیدات پوشالی رژیم صهیونیستی گفت: امروز عربده کشی‌هایی که رژیم صهیونیستی می‌کند و ناله‌هایی که می‌زند، به خاطر این است که قدرت هماوردی با ما را ندارد. برای این است که می‌بیند اگر زمانی از ما خشم دریافت کند، دیگر از جا بلند نخواهد شد. این آن عزتی است که خدا به ما داده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->