سرخط خبرها

نامه اعتراضی خانه شجریان به عزت‌الله ضرغامی

  • کد خبر: ۹۵۹۹۸
  • ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
نامه اعتراضی خانه شجریان به عزت‌الله ضرغامی
عزت‌الله ضرغامی، سه روز پیش در سفر به شهر توس و آرامگاه فردوسی، بر مزار محمدرضا شجریان حاضر شد و فاتحه خواند. در واکنش به انتشار عکسی از این اتفاق، خانه شجریان در بیانیه‌ای نوشت: «...باید به آقای ضرغامی و هم‌فکرانش بگوییم که ما کم‌حافظه نیستیم! فراموش نکرده‌ایم که بودید و چه کردید.»

به گزارش شهرآرانیوز - عزت‌الله ضرغامی، سه روز پیش در سفر به شهر توس و آرامگاه فردوسی، بر مزار محمدرضا شجریان هم حاضر شد و فاتحه خواند. در واکنش به انتشار عکسی از این اتفاق، خانه شجریان در بیانیه‌ای نوشت: «.. باید به آقای ضرغامی و هم‌فکرانش بگوییم که ما کم‌حافظه نیستیم! فراموش نکرده‌ایم که بودید و چه کردید.»

کانال تلگرامی خانه شجریان، به انتشار عکسی از حضور عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی دولت سیزدهم بر مزار استاد آواز ایران، واکنش نشان داد.  

در متن منتشر شده در این کانال آمده است: 

«سال ۱۳۸۸، استاد شجریان در اعتراض به پخش آثارش در صدا و سیما، در نامه‌ای به رئیس وقت این سازمان که از قضا همین آقای ضرغامی بود، ضمن اعتراض به این موضوع، از وی خواست تا دیگر آثارش از این رسانه پخش نشود. البته استاد شجریان «ربنا» را استثنا قرار داد و پخش آن را به اختیار خود آن‌ها گذاشت.

اما ضرغامی و هم‌فکرانش در آن زمان، با لجبازی، در برخورد با استاد شجریان یک رویه خاص در پیش گرفتند؛ یا همه را پخش می‌کنیم یا هیچ‌کدام را!

و این‌گونه شد که ربنای شجریان، دیگر از صدا و سیما پخش نشد.

پخش نشدن ربنا از صدا و سیما، باعث اعتراض بسیاری شد و هجمه‌ زیادی علیه صدا و سیما شکل گرفت. در آن دوران آقای ضرغامی و هم‌فکرانش در مصاحبه‌ها و رسانه‌ها، در تلاش بودند که علت این موضوع را، درخواست خود استاد شجریان مبنی بر عدم پخش آثارش ازین سازمان اعلام کنند، اما مصاحبه‌های متعدد استاد شجریان و هدیه کردن ربنا به مردم، دروغ بودن ادعای آن‌ها را مشخص کرد.

اما چندی پیش مصاحبه‌ای از علی جنتی وزیر وقت ارشاد در دولت حسن روحانی در مجله‌ «آگاهی نو» منتشر شد. در بخشی از این مصاحبه، جنتی از جلسه‌ای با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی کشور می‌گوید که در آن جلسه درباره‌ دادن مجوز کنسرت به استاد شجریان مباحثی مطرح شده است. عزت‌الله ضرغامی نیز یکی از افراد حاضر در این جلسه بود. جنتی درباره‌ی این جلسه می‌گوید: «در آن جلسه من مطرح کردم که آقای شجریان شخصیت محبوبی است و مردم به صدای ایشان علاقه‌مند هستند و همه به ایشان سلطان آواز ایران لقب داده‌اند. او شخصیتی منحصر به‌فرد است. این که کار ایشان را ممنوع کردند، آن را پای حاکمیت می‌گذارند. معنایش است که عده‌ای از علاقه‌مندان وی نسبت به کل حاکمیت مسئله‌دار بشوند. چرا ما باید این کار را بکنیم؟ گفتند ایشان در بی‌بی‌سی صحبت کرده و حرف‌هایی زده است. گفتیم بالاخره بیش از این که الان فاصله گرفته ایشان را به سمت دیگری هل ندهید. اگر ما با ایشان صحبت کنیم و مصاحبه کند و بگوید که من با نظام مسئله‌ای ندارم و نظام را قبول دارم آیا اشکالی دارد که به کنسرت ایشان مجوز بدهیم؟ آن‌جا بحث‌های مختلفی صورت گرفت و نهایتاً به جز شخص آقای ضرغامی، بقیه اعلام موافقت کردند و گفتند اشکالی ندارد. آقای ضرغامی به طور جدی مخالفت داشت.»

این مسائل را مطرح کردیم تا به آقای ضرغامی و هم‌فکرانش بگوییم که ما کم‌حافظه نیستیم! فراموش نکرده‌ایم که بودید و چه کردید.»

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->