سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: از شادی ملت خوب افغانستان خوشحال هستم ویدئو | شادی مردم هرات پس از راهیابی تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی ویدئو | هیجان گزارشگر افغانستانی پس از صعود تیم ملی فوتسال کشورش به جام جهانی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و قرقیزستان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شگفتی سازی افغانستان با هدایت مربیان ایرانی | تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی صعود کرد مشهد خانه فوتسال افغانستان مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد پخش زنده بازی افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت
سرخط خبرها

طالبان می‌گویند که مدارس دخترانه از سال تحصیلی آینده بازگشایی خواهد شد

  • کد خبر: ۹۶۰۰۶
  • ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
طالبان می‌گویند که مدارس دخترانه از سال تحصیلی آینده بازگشایی خواهد شد
سخنگوی طالبان با بیان اینکه این گروه مخالف آموزش دختران نیست، ابراز امیدواری کرد که از سال آینده شمسی مدارس دخترانه در تمام افغانستان بازگشایی شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مقامات طالبان ابراز امیدواری کردند که تمام مدارس دخترانه را در ماه حمل بازگشایی خواهند کرد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در گفتگو با آسوشیتدپرس گفت: وزارت آموزش و پرورش به دنبال باز کردن کلاس‌های درس برای همه دختران و زنان در سال جدید شمسی است.

به دنبال تحولات اخیر، طالبان مدارس دخترانه در مقاطع راهنمایی و دبیرستان را تعطیل کرده و گفته است که در حال تدوین ضوابط لازم برای آموزش دختران است.

مجاهد در این مصاحبه گفت که آموزش برای دختران و زنان مسئله مربوط به ظرفیت است.

وی گفت که باید دختران و پسران در مدارس بر اساس جنسیت از هم تفکیک شوند و افزود که بزرگترین مانع تاکنون یافتن یا ساختن خوابگاه‌های کافی برای دختران است. در مناطق پرجمعیت، داشتن کلاس‌های درسی جداگانه برای پسران و دختران کافی نیست و برای مدارس به ساختمان‌های جداگانه نیاز است.

سخنگوی ارشد دولت افغانستان تاکید کرد که طالبان هیچگاه مخالف آموزش دختران نبوده است.

مجاهد در ادامه تاکید کرد که ۸۰درصد کارمندان دولت سابق افغانستان به محل کار خود بازگشته و زنان در بخش بهداشت و آموزش و پرورش و همچنین در فرودگاه کابل مشغول هستند. وی درباره بازگشت زنان در سایر مشاغل دولتی اظهارنظری نکرد.

سخنگوی طالبان در پایان با بیان اینکه با هیچ فردی مشکلی نداریم، خواستار بازگشت مهاجران افغان به افغانستان شد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->