اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود بالاخره با تعطیلی پنجشنبه‌ها، حقوق کارگران چه می‌شود؟ صدور یک روزه گواهینامه رانندگی فقط با ۵۷۰ هزار تومان! + جزییات افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟ قیمت انواع سکه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به ادعاهای اخیر درباره اعطای وام با کارت یارانه قیمت دنا پلاس اتومات بالا رفت؛ پژو ۲۰۷ ارزان شد+ جدول قیمت خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونق فروش لباس تاناکورا در مناطق برخوردار شهر مشهد | کاسبی با نداری مردم! تولید قراردادی دام راهی برای رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس طلا ارزان‌تر می‌شود | پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فروش نقد و اقساط خودرو تیگو ۸ پرو + جدول (۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۰) مشخصات فنی و تصاویر

  • کد خبر: ۹۶۱۲۵
  • ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
  • ۳
فروش نقد و اقساط خودرو تیگو ۸ پرو + جدول (۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۰) مشخصات فنی و تصاویر
طرح فروش خودرو تیگو ۸ پرو با اقساط ۱۲ تا ۶۰ ماهه از سوی مدیران خودرو آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، طرح فروش خودرو تیگو ۸ پرو با اقساط ۱۲ تا ۶۰ ماهه از سوی مدیران خودرو آغاز شد. شرکت مدیران خودرو قیمت قطعی این کراس‌اور لوکس را مشخص کرده است.

فروش نقد و اقساط خودرو تیگو ۸ پرو + جدول (۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۰)

 

تیگو ۸ پرو، در عرضه اولیه مدیران خودرو، با قیمت یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. به عبارت دیگر، تیگو ۸ پرو حدود ۷۶۰ میلیون تومان گران‌تر از قیمت تیگو ۷ است.

فروش نقد و اقساط خودرو تیگو ۸ پرو + جدول (۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۰)

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، خودروی سفید رنگی که به عنوان تیگو ۸ پرو در این مراسم رونمایی شده است، روی درب صندوقش عبارت ۳۹۰T به چشم می‌خورد و اصل داستان همینجاست: چری از این عبارت فقط برای موتور‌های ۲.۰ لیتری توربوشارژ تیگو ۸ استفاده می‌کند و به همین دلیل است که اگزوز‌های دوبل را در طرفین سپر عقب می‌بینیم.  ضمن اینکه در بازار چین، تیپ ۳۹۰T تنها تیپی است که مشتریان امکان سفارش سیستم محرکه «دو دیفرانسیل» را هم برای آن دارند.

حالا اگر این دو نکته را کنار هم قرار دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که شاید در آینده، مدیران خودرو بخواهد نسخه گران‌تری از تیگو ۸ پرو را در ایران تولید کند؛ نسخه‌ای با موتور قوی‌تر و یک دیفرانسیل بیشتر! البته شاید هم چنین اتفاقی نیفتد و مدیران خودرو از این خودرو،  صرفا برای مراسم‌های رونمایی‌اش استفاده کرده باشد. اما به هر حال در جدول زیر، تفاوت موتور‌های مختلف تیگو ۸ پرو را مشاهده می‌کنید:

کد موتور 4J16 4J20
حجم موتور 1.6 لیتر توربو 2.0 لیتر توربو
قدرت 197 اسب بخار 254 اسب بخار
گشتاور 290 نیوتن متر 390 نیوتن متر
گیربکس 7 دنده دوکلاچه 7 دنده دوکلاچه
محرکه تک دیفرانسیل دو دیفرانسیل
مصرف 6.8 لیتر 7.7 لیتر
وزن 1541 کیلوگرم 1664 کیلوگرم

 

مشخصات فنی چری تیگو ۸ پرو

نسل جدید چری تیگو ۸ پلاس، روی پلتفرم پرحاشیه T۱X طراحی شده است. پلتفرمی که مهندسان سابق ب‌ام‌و، جنرال‌موتورز و فورد در توسعه آن کار کرده‌اند. آنطور که شرکت می‌گوید زبان بصری این خودرو پیرو نسل سوم سبک Life in Motion است. به همین دلیل بوده که این خودرو تا حدودی شبیه به دیگر مدل شرکت یعنی چری اکسید TXL از آب درآمده است.

با این حال جلوپنجره چندضلعی با طرح ماتریسی کروم‌رنگ و چراغ‌های جدید، تیگو ۸ پلاس را مدرن‌تر از تیگو ۸ نسل اول کرده است. در نمای عقب، کاملا مشخص است که چری سرانجام از سبک اتصال چراغ‌های پشتی، دست برداشته. همچنین تعبیه نام CHERY با حروف جدا از هم، حس و حال لوکس‌گرایانه‌ای به آن بخشیده است.

فروش نقد و اقساط خودرو تیگو ۸ پرو + جدول (۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۰) مشخصات فنی و تصاویر

 

چراغ‌های چری جدید از فناوری AFS یا حرکت هم‌زمان با فرمان استفاده می‌کنند. این فناوری خودرو را قادر می‌سازد تا هنگام پیچیدن تا ۱۵ درجه زاویه داشته باشند. طول، عرض و ارتفاع ۴۷۲۲، ۱۸۶۰ و ۱۷۴۵ میلی‌متری تیگو ۸ پلاس حاکی از یک شاسی‌بلند معقول با سایز متوسط است.

چری تیگو ۸ نسل اول با دو پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و ۱.۶ لیتری توربو به بازار عرضه می‌شد. برای نسل دوم نیز چری دقیقا از همین موتور‌ها استفاده کرده است.

خوشبختانه مدیران خودرو، قوی‌ترین موتور تیگو ۸ پرو را به ایران آورده؛ موتوری که از نسل سوم خانواده ACTECO است و در سال ۲۰۱۹ نیز یکی از «۱۰ موتور برتر بازار چین» بوده. این موتور که حدود ۲۱ کیلوگرم سبک‌تر از نسل دوم است، می‌تواند تیگو ۸ پرو را در ۸.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برساند. تفاوت موتور‌های تیگو ۸ را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مدل 230TCI 290TGDI
نوع موتور 1.5 لیتری توربو 1.6 لیتری توربو
قدرت 156 اسب بخار 197 اسب بخار
گشتاور 230 نیوتن متر 290 نیوتن متر
گیربکس CVT 7 دنده دوکلاچه اتومات
مصرف ترکیبی 6.4 لیتر 6.8 لیتر

همچنین این نکته را فراموش نکنیم که هردوی این موتورها، روی  تیگو ۷ پلاس هم نصب شده‌ بودند.

کابین لوکس تیگو 8 پرو

مدیران خودرو با اینکه نسخه 7 نفره چری تیگو 8 پرو را به ایران آورده اما خیلی‌ها معتقدند که ردیف سوم صندلی‌ها، کاربردی چندانی برای بزرگسالان ندارد. اگر شما هم چنین تصوری دارید، پس بهتر است دو صندلی‌ موجود در ردیف سوم را بخوابانید تا فضای بار عقب به عدد 1179 لیتر برسد. البته اگر صندلی‌های ردیف دوم را هم بخوابانید، این فضا به 2101 لیتر هم می‌رسد.

فروش نقد و اقساط خودرو تیگو ۸ پرو + جدول (۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۰) مشخصات فنی و تصاویر

اما علاوه‌بر فضای بار بسیار خوب، در کابین تیگو ۸ پرو، امکانات جذاب دیگری هم وجود دارد. اگر از سنسور باد تایر، استارت دکمه‌ای، دوربین ۳۶۰ درجه، صندوق برقی، فرمان دی‌کات برقی، صندلی‌های برقی با مموری و ایربگ‌های شش‌تایی که در اکثر خودرو‌های امروزی قرار دارند، صرف‌نظر کنیم، باید بگوییم که کابین این خودرو، آپشن‌های خوب دیگری مانند شارژر وایرلس و کول‌باکس (در محفظه زیرآرنجی راننده) با حداقل دمای ۱۶ درجه نیز دارد.

فروش نقد و اقساط خودرو تیگو ۸ پرو + جدول (۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۰) مشخصات فنی و تصاویر


همچنین دریچه‌های تهویه هم در ردیف دوم و هم در ردیف سوم تعبیه شده با این تفاوت که سرنشینان ردیف دوم، می‌توانند دما و شدت پرتاب باد را از طریق پنل لمسی و بصورت مستقل، تغییر دهند. به عبارت بهتر، سیستم تهویه مطبوع تیگو ۸ پرو از نوع چهارگانه اتوماتیک است. ولی هنوز یک ویژگی جذاب دیگر نیز در کابین تیگو ۸ پرو به چشم می‌خورد که چیزی نیست جز مانیتور سرتاسری!

فروش نقد و اقساط خودرو تیگو ۸ پرو + جدول (۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۰) مشخصات فنی و تصاویر

همانطور که در تصویر فوق نیز مشاهده می‌کنید، در چری تیگو ۸ پرو، صفحه کیلومتر دیجیتالی با نمایشگر سیستم چندرسانه‌ای خودرو ادغام شده که حاصل آن، به وجود آمدن یک مانیتور سرتاسری ۲۴.۶ اینچی است. حتی پنل سیستم تهویه برای سرنشینان جلو نیز از نوع لمسی بوده و سایز ۸ اینچی دارد.

آپشن‌های ایمنی در تیگو ۸ پرو

مدیران خودرو برای چری تیگو ۸ بازار ایران، آپشن‌های ایمنی متعددی را درنظر گرفته که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

۱- رادار تصادف از عقب یا Rear Cross Traffic Alert

اگر با دنده عقب، حرکت‌تان شروع کنید و مثلا بخواهید از پارکینگ خارج شوید، اما خودرویی در نقطه کور شما باشد، سیستم ایمنی RCTA فعال شده و به شما هشدار صوتی خواهد داد. رادار‌های قرار گرفته در طرفین سپر عقب، می‌توانند خودرو‌های عبوری از فاصله ۳۰ متری را براحتی تشخیص دهند.

۲- رادار تصادف از جلو یا Forward Collision Warning

اگر در حال رانندگی باشید، اما به طور ناگهانی، فاصله شما تا خودروی جلویی‌تان از حد ایمن، کمتر شود، سیستم FCW فعال شده و به شما هشدار صوتی می‌دهد.

۳- رادار نقطه کور یا Blind Spot Detection

اگر در حین رانندگی، خودرویی در نقطه کور چری تیگو ۸ پرو قرار بگیرد، سیستم BSD که سنسور‌های آن در طرفین خودرو و نزدیک قسمت انتهایی خودرو هستند، فعال شده و علامت هشدار در آینه جانبی، روشن می‌شود.

۴- کروزکنترل هوشمند یا Active Cruise Control

در کروز کنترل‌های معمولی، سرعت خودرو همواره ثابت است؛ بنابراین در صورتیکه خودرویی جلویی شما، از سرعتش بکاهد، فعال بودن کروزکنترل بسیار خطرناک می‌شود. اما در کروز‌های هوشمند یا ACC، سرعت خودرو متناسب با سرعت خودروی جلویی، به صورت اتوماتیک تنظیم می‌شود؛ بنابراین حتی اگر به ترافیک رسیدید، سرعت خودرو بصورت اتوماتیک کاهش می‌یابد. اما بعد از برطرف شدن ترافیک و سرعت گرفتن خودروی جلویی، تیگو ۸ پرو نیز مجددا سرعت‌گیری می‌کند تا دوباره به سرعت مشخص شده‌اش برسد.

۵- هشدار بازشدن در‌ها یا Door Open Warning

اگر چری تیگو ۸ پرو در حال توقف باشد و بخواهید از آن پیاده شوید، در صورتیکه خودروی دیگری در نقطه کور باشد، اما درب خودرو را باز کنید، سیستم DOW فعال شده و به شما هشدار صوتی می‌دهد.

۶- کمکی ماندن در لاین یا Lane Keeping Assistant

تیگو ۸ پرو به لطف داشتن رادار جلو، سنسور‌های جانبی و همچنین دوربین جلو، می‌تواند خطوط جاده را تشخیص دهد. اما با فعال بودن سیستم کمکی ماندن در لاین یا LKA، در صورتیکه به دلیل اشتباه راننده یا حواس‌پرتی راننده، خودرو به سمت یکی از خطوط جاده متمایل شود، این سیستم وارد مدار شده و ضمن هشدار به راننده، کنترل فرمان را در دست گرفته و خودرو را مجددا در بین خطوط قرار می‌دهد.

۷- کمکی حرکت در ترافیک یا Traffic Jam Assistant

برای رهایی از ترافیک‌های خسته‌کننده که مدام باید پدال‌های گاز و ترمز را فشار دهید، تیگو ۸ پرو با آپشنی به نام TJA می‌تواند خیال راننده‌ها را راحت کند. این سیستم که برای سرعت‌های کمتر از ۶۰ کیلومتر برساعت است، در صورت فعال بودن می‌تواند با حفظ فاصله ایمن تا خودروی جلویی، کنترل پدال‌های گاز و ترمز را در اختیار بگیرد. این سیستم همچنین کنترل فرمان را هم در اختیار می‌گرد تا مسیر حرکت خودرو را بین دو خطوط جاده، حفظ کند.

۸- رادار تغییرلاین یا Lane Departure Warning

اگر بدون استفاده از چراغ راهنما، خودروی از روی خطوط جاده رد شود، سیستم LDW فعال شده و این تغییر لاین را به عنوان خستگی راننده یا حواس‌پرتی راننده تصور می‌کند. به همین دلیل نیز به راننده هشدار صوتی و تصویری می‌دهد. البته چری گفته که سیستم LDW می‌تواند ۰.۵ ثانیه قبل از عبور خودرو از روی لاین، تغییر مسیر را تشخیص داده و آنرا اعلام کند. به این ترتیب، راننده نیم‌ثانیه، زمان بیشتری برای تصمیم‌گیری خواهد داشت.

۹- نوربالا اتومات یا Intelligent High-Beam Control

چری تیگو ۸ پرو به سنسور نور مجهز است و به محض تشخیص تاریکی هوا، چراغ‌های جلو را روشن می‌کند. اما علاوه بر این موضوع، تیگو ۸ پرو به سیستم IHC نیز مجهز است. این سیستم با کمک دوربینی که در پشت آینه وسط جاسازی شده، می‌تواند خودرو‌های جلویی را تا فاصله ۴۰۰ متری تشخیص دهد. اگر خودرویی از روبرو نمی‌آمد، سیستم IHC فعال شده و چراغ‌های جلو را در حالت نوربالا قرار می‌دهد تا راننده، بیشترین محدوده دید را داشته باشد. اما اگر خودرویی در حال نزدیک شدن بود، سیستم IHC چراغ‌ها را از حالت نوربالا خارج می‌کند و به محض عبور آن خودرو، دوباره چراغ‌ها را به نوربالا تغییر می‌دهد. سیستم نوربالا اتومات، علاوه بر افزایش ایمنی چری تیگو ۸ پرو، برای سایر خودرو‌ها نیز می‌تواند مفید باشد چراکه مانع از خیره‌شدن چشم (بدلیل شدت نور در حالت نوربالا) سایر راننده‌ها خواهد شد.

منبع: باما


فوری:

پیش‌فروش سایپا (یک ساله و مشارکت در تولید) ویژه بهمن‌ماه ۱۴۰۰ + جدول و لینک ثبت‌نام

پیش فروش ایران خودرو؛ عرضه ٧ محصول (در طرح پیش‌فروش یکساله) از امروز ۲۸ دی ماه ۱۴۰۰ + جزئیات

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
خسرو کیقبادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
1
1
قابل توجه هم وطنان عزیز برای همه روشن شده است که دولت هم پشت مونتاژ کننده چینی وشرکت بی کیفیت ایران خودرو وسایپا است واصلا مردم برایشان اهمیت ندارد پس خواهشاً با نخریدن ماشین مونتاژ وایرانی باید یک بار برای همیشه مسله خومون حل کنیم با شعار نه به خرید خودرو داخلی ومونتاژ
اناركي
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
1
0
اين خودرو را از نزديك بايد ببينيد فضاي صندلي راننده و شاگرد و كناره هاي آن بسيار تنگ و خفه كننده است نسبت به تيگو ٥ به جز ليست بلند بالاي اپشن و موتور و گيربكسش از نظر فضاي داخلي هيچ پيشرفتي نداشته تو هم رده هاي خودش اگه با اس دبليو و K7 قياس بكنيد خيلي عقب افتاده است شركت مديران خودرو خيلي تبليغ و سر و صداي زيادي به راه انداخت ولي بعد از مشاهده داخل خودرو خيلي مايوس كننده بود و اصلاً اين ماشين به اين قيمت نمي ارزه
عباس خادم
United States of America
۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
0
0
سلام خدمت همه مردم ایران اول تمام کشورها برای ساختن ماشین اهمیت به جان مردم میدهد بعد به تولید ماشین کیفیت دار میپردازد ولی متاسفانه در کشور ما اول جان مردم برای شرکتهای تولید کننده داخل ایران اهمیت تدارد و دوما پولی که بابت این ماشینها میدهیم اگر در کشورهای دیگه بود بهترین ماشین باکیقت دار میخریدی که تمام اپشنهای روز دنیا رو دارن ولی متاسفانه ماشینهای تولید داخل خون هزاران نفر از هموطنهایم بابت این ماشینهای بی کیقیت در جاده های ایران به زمین ریخته و شرکتهای سازنده که میگن ایربک برای ماشینها زدیم بعضی ازاین ماشینها بعد از چهلم اون بنده خدا میزنه بیرون
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->