سرخط خبرها

مشارکت ۶۰۰۰ نفری

  • کد خبر: ۹۶۱۷
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
مشارکت ۶۰۰۰ نفری
مسابقات ورزشی محلات با افزایش ۱۰۰ درصد بانوان به کار خود پایان داد
مسابقات المپیاد ورزشی محله در منطقه ثامن درحالی به پایان رسید که بنابه گفته حسین غفاری، کارشناس سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری منطقه ثامن، نزدیک به ۶۰۰۰ ورزش‌کار در قالب انفرادی و تیمی با هم به رقابت پرداختند.
نکته مهم در این دوره از مسابقات، حضور و شرکت پررنگ بانوان بود. بانوان در ۳ رشته انفرادی و ۴ رشته تیمی در این دوره از مسابقات باهم به رقابت پرداختند و درصد مشارکت آن‌ها نسبت به سال قبل حدود ۱۰۰ درصد افزایش داشته است. این همه درحالی است که بانوان منطقه ثامن برخلاف بانوان سایر مناطق از نعمت داشتن سالن اختصاصی برای تمرین و همچنین ورزش محروم هستند. خبر‌هایی از گوشه و کنار درباره احداث سالن ورزشی اختصاصی برای بانوان به گوش می‌رسد، با این حال هنوز هم بانوان ورزش‌کار در زیرزمین ۵۰ متری جوادیه یا در ساعت‌های محدودی از سالن ورزشی وحدت، ورزش را دنبال می‌کنند.

مشارکت زیاد بانوان ورزش‌کار
غفاری، کارشناس سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری منطقه ثامن، درباره مشارکت و استقبال بانوان از این دوره از مسابقات المپیاد ورزشی محله گفت: امسال بانوان مشارکت بسیار خوبی در مسابقات داشتند و بیش‌از ۱۰۵۸ نفر از بانوان ورزش‌کار در این دوره از مسابقات شرکت داشتند که این مشارکت نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: امسال بانوان در رشته‌های تیمی مانند فوتسال، والیبال، بسکتبال و بازی‌های بومی و محلی حضور داشتند و رقابت‌های بسیار هیجان‌انگیزی را تجربه کردند.
وی بااشاره به افزایش حضور تیم‌های بانوان در این دوره از مسابقات اظهار کرد: امسال ۱۰۸ تیم در رشته‌های تیمی و ۲۰۰ ورزش‌کار در رشته‌های انفرادی مانند دارت، آمادگی جسمانی، پینگ‌پنگ و... حضور داشتند که بسیار مهم بود.
غفاری تصریح کرد: سطح آمادگی بدنی بانوان ورزش‌کار بسیار خوب بود و این درحالی است که بانوان ما در منطقه، سالن ورزشی اختصاصی ندارند و در ۲ مجموعه جوادیه و سالن وحدت در ساعت‌های خاص و تعداد محدود زیر نظر مربی تمرین می‌کنند.
کارشناس سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری منطقه ثامن افزود: البته در چند ماه اخیر در مدرسه حاج‌رضا مقدم برای دختران بی‌سرپرست و بدسرپرست نیز ورزش شامگاهی زیر نظر مربی شهرداری منطقه برگزار می‌شود.

۳۸۰ تیم مردانه رقابت کردند
این دوره از مسابقات المپیاد محله در بخش آقایان نیز حال‌وهوای خودش را داشت و ۳۸۰ تیم در قالب ۴ رشته با هم به رقابت پرداختند. کارشناس سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری منطقه ثامن درباره حضور آقایان که در ۳ رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان با هم به رقابت پرداختند، گفت: در بخش آقایان ۴۵۲۶ ورزش‌کار حضور داشتند و در رشته‌های فوتسال، فوتبال، بسکتبال و والیبال مانند سال‌های گذشته با هم به رقابت پرداختند، اما تفاوت امسال در این بخش نسبت به سال‌های قبل باز هم مشارکت و استقبال بیشتر بود.

۳ فنس ورزشی تقریبا غیرفعال
درحالی که در منطقه ثامن، کمبود زمین برای اختصاص به مکان ورزشی یک معضل است، همان چند قطعه زمین کوچکی که فنس‌کشی شده است نیز به دلیل کمبود امکانات برای مسابقات محلات تقریبا غیرفعال است.
غفاری در این‌باره گفت: ۳ زمین فنس‌کشی شده در خیابان ۱۷ شهریور ۳، خیابان راد و بین کاشانی ۱۲ و ۱۴ داریم که این زمین‌ها هیچ امکانات خوبی برای استفاده ورزشی در مسابقات محلات نداشتند. البته با رایزنی‌هایی که انجام داده‌ایم، درحال خرید زمین ورزشی دیگری در خیابان رضوان هستیم که این زمین با توافق‌های انجام شده، زمین چمن مصنوعی خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->