ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

یوسف‌زاده: می‌خواهم ملی‌پوشان مقابل حریفان سربلند باشند

  • کد خبر: ۹۶۱۹۸
  • ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
یوسف‌زاده: می‌خواهم ملی‌پوشان مقابل حریفان سربلند باشند
سرمربی مشهدی، هدایت تیم ملی بسکتبال‌با‌ویلچر بانوان را برعهده گرفت

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ با حکم رئیس فدراسیون، مربی مشهدی دوباره هدایت تیم ملی بسکتبال‌با‌ویلچر بانوان را بر‌عهده گرفت. او به‌عنوان معلم باتجربه ورزش دختران و سرمربی تیم ملی، می‌گوید تمام هدفش سربلندی ملی‌پوشان مقابل حریفان در میادین بین‌المللی است.

مشهد قطب پرورش بهترین‌ها

بعد از برگزاری اردوی تیم ملی بسکتبال‌با‌ویلچر بانوان در تهران، حضور ۱۰ نماینده از مشهد در این اردو توجهات را به خود جلب کرد. مشهد یکی از قطب‌های برتر بسکتبال‌با‌ویلچر بانوان است و با پرورش چهره‌های جوان و کشف استعداد‌ها به جوان‌گرایی تیم ملی کمک زیادی کرده است. در رأس این اتفاق‌ها، مربی باتجربه مشهدی حضور دارد. مهری یوسف‌زاده، چهره مطرح این رشته در کشور، توانسته است در این سال‌ها ملی‌پوشان زیادی را به تیم ملی معرفی کند و در برخی رقابت‌های بین‌المللی نیز هدایت تیم ملی بانوان کشور را برعهده داشت.

یوسف‌زاده آبان هدایت تیم آویژه‌صنعت خراسان رضوی را نیز برعهده داشت که توانست با تیم مشهد به قهرمانی برسد. در اردویی که چندی‌پیش به پایان رسید، مهدیه روحانی، فاطمه بخشی، نادیه بلوچی، ندابلوچی، رقیه صالحی، مهسا سعادت، فتانه پورآت، فاطمه مولایی و طاهره اوژند از خراسان رضوی حضور داشتند.

حکم جدید برای مربی باسابقه

روز گذشته با حکمی از‌سوی سیدمحمد شروین‌اسبقیان، مهری یوسف‌زاده به‌عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال‌با‌ویلچر بانوان انتخاب شد. در متن این حکم آمده است: نظر به پیشنهاد رئیس محترم انجمن بسکتبال‌با‌ویلچر و با توجه به سوابق و تجارب ارزنده سرکارعالی، به‌موجب این حکم به‌عنوان «سرمربی تیم بسکتبال باویلچر بانوان» منصوب می‌شوید. امید است با اتکا به ایزد متعال و تحت توجهات حضرت، ولی عصر (عج) و با سرلوحه‌قراردادن منویات رهبر معظم انقلاب و راهبرد تفکر، توکل و تلاش در انجام امور محوله، بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌های فدراسیون حداکثر اهتمام لازم را به کار بسته و در انجام وظایف خطیری که برعهده دارید، موفق و مؤید باشید.

کارنامه یوسف‌زاده در تیم ملی

آخرین‌باری که وی هدایت تیم ملی را برعهده داشت، به بازی‌های آسیایی و اقیانوسیه برمی گردد. اردیبهشت امسال هم سرمربی تیم ملی جوانان شد، اما به‌خاطر اینکه تیم‌های شرکت‌کننده رده جوانان به حدنصاب نرسید، اعزام نشدند. در پاراآسیایی جاکارتا در سال ۹۷ به‌عنوان مربی در کنار تیم ملی بانوان بود. برای اعزام به پاراآسیایی اینچئون هم در کنار تیم ملی به‌عنوان مربی حضور داشت؛ اما به دلایل شخصی خودش همراه با تیم سفر نکرد.

حالا در آستانه رقابت‌های آسیا و اقیانوسیه تایلند و نیز پاراآسیایی چین، او دوباره قرار است تیم ملی بانوان را هدایت کند. اولین رقابت نزدیک برای ملی‌پوشان، بازی‌های آسیا و اقیانوسیه به میزبانی تایلند است که فروردین‌۱۴۰۱ برگزار می‌شود. پاراآسیایی، اما حدود مهر ۱۴۰۱ پیگیری خواهد شد.

تلاش برای سربلندی

مهری یوسف‌زاده معلم با‌سابقه ورزش مدارس مشهد است؛ کسی که خودش می‌گوید از کودکی رشته‌های مختلف ورزشی را پشت‌سر گذاشته، اما از نزدیک به ۲‌دهه است که کارش را با دختران ویلچرنشین آغاز کرده است. او به‌عنوان یک معلم و حالا سرمربی تیم ملی تمام خواسته و هدفش این است که دخترانش سربلند باشند، در زمین مسابقه مقابل حریفان ذره‌ای احساس ضعف نکنند و با قدرت و اعتماد‌به‌نفس ظاهر شوند.

جوان‌گرایی چاره کار است

سرمربی تیم ملی بسکتبال‌با‌ویلچر بانوان درباره سابقه خوبش در پیدا‌کردن استعداد‌ها می‌گوید: در مسابقات بین‌المللی این نکته را فهمیدم که نباید فقط به تعداد مشخصی از بازیکنان خوب و قدیمی تکیه کرد و باید روی رده‌های پایه بیشتر کار کرده و استعداد‌های جدید را کشف کنیم. به‌همین‌خاطر هم‌اکنون ۶ بازیکن جوان و ۳ بازیکن باتجربه از خراسان رضوی در اردوی تیم ملی حضور دارند و ۱۱ بازیکن دیگر از استان‌های دیگر هستند. در نیمه اول بهمن نیز قطعا اردویی برگزار خواهیم کرد.

عبور از سد تایلند

او تصریح کرد: هدفی که باید در اردو‌ها دنبال کنیم، رسیدن به آمادگی برای عبور از تیم تایلند است. در دوره‌های گذشته ملی‌پوشان ما به‌سختی برابر این تیم بازی می‌کردند؛ اما برای گرفتن سهمیه حضور در پاراآسیایی باید این تیم را شکست دهیم. تیم‌های چین، ژاپن و استرالیا نیز تیم‌هایی هستند که فعلا دستمان به آن‌ها نمی‌رسد و بهترین تیم‌های دنیا هستند. اما به نسل جوان امیدوار‌م که در سال‌های آینده بتوانند حتی این تیم‌ها را نیز متوقف کنند؛ ولی فعلا باید به فکر تیم تایلند باشیم.

یوسف‌زاده خاطرنشان کرد: با‌وجود تعطیلی اردوی ملی، هم‌اکنون تمرینات تیم دختران مشهدی به‌صورت منظم برگزار می‌شود و در این تمرینات حضور دارم. بازیکنان خوب و باانگیزه‌ای داریم و می‌توانیم به آینده ورزشی آن‌ها امیدوار باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->