نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

کرونا‌مثبت‌های تیم ملی فوتسال بانوان هم به اعزام رسیدند!

  • کد خبر: ۹۶۳۲۷
  • ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
کرونا‌مثبت‌های تیم ملی فوتسال بانوان هم به اعزام رسیدند!
تیم ملی فوتسال با ترکیبی از بازیکنان مثبت و منفی کووید‌۱۹ به تاجیکستان رفت.

مژده رنگیان  | شهرآرانیوز؛ تیم ملی فوتسال بانوان بامداد روز گذشته با ۱۴ بازیکن به تاجیکستان سفر کرد تا در مسابقات قهرمانی فوتسال زنان کافا ۲۰۲۲ شرکت کند. شهر دوشنبه در کشور تاجیکستان به‌مدت ۱۰ روز میزبان ۴ تیم ایران، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان خواهد بود. تیم ملی بانوان ایران روز اول بازی‌ها یعنی جمعه یکم بهمن، به‌مصاف ازبکستان می‌رود. شنبه دوم بهمن ایران و تاجیکستان بازی می‌کنند.

دوشنبه ۴ بهمن، ایرانیان حریف قرقیزستان هستند. سه‌شنبه ۵ بهمن بازهم به‌مصاف قرقیزستان می‌روند. پنجشنبه ۷‌بهمن بازی ایران و ازبکستان است و در‌نهایت ۸‌بهمن آخرین بازی مقابل تاجیکستان برگزار می‌شود.
کاروان ایران در حالی وارد دوشنبه شد که تست یکی از بازیکنان اعزامی مثبت شد. مارال ترکمان جوان‌ترین عضو تیم ملی، مبتلا به ویروس کروناست و منتظر تست نهایی است که در صورت مثبت بودن مجدد تا پایان رقابت‌ها در قرنطینه باقی می‌ماند و بازی‌ها را از دست می‌دهد.

حواشی حول تیم جدید

تیم ملی بانوان ایران کمتر از یک‌ماه است که تشکیل شده است و در این مدت حواشی زیادی را رقم زده‌اند. از نحوه معرفی غیررسمی سرمربی تیم ملی بعد از ۲ سال بلاتکلیفی تا ارائه فهرست بازیکنان دعوت‌شده به اردو‌های ملی در این مدت فوتسالی‌ها را متعجب کرد. با‌این‌حال فدراسیون تصمیم گرفت تیم ملی جدید را با هدایت فروزان سلیمانی با کمترین زمان تمرین و اردو که شاید سرجمع ۱۰‌روز شود، راهی کافا کند تا کمی از هجمه‌ها را کاهش دهد.

به‌این‌ترتیب سلیمانی ۱۴ بازیکن را در فهرست نهایی‌اش قرار داد. سحر و فاطمه پاپی، طاهره مهدی‌پور، اعظم آخوندی، مهسا علی‌مددی، فاطمه رحمتی، فرشته خسروی، سحر زمانی، فرشته کریمی، فرزانه توسلی، سارا شیربیگی، نسترن مقیمی، مارال ترکمان و نسا احدی بازیکنانی هستند که راهی «دوشنبه» شدند. فرشته کریمی ابتدای این هفته کارش با تیم کویتی را به پایان رساند و به تیم ملی پیوست.

کم‌و‌کاستی‌های تیم سلیمانی

این فهرست چند نکته دارد. سلیمانی بازیکنان دعوت‌شده را فقط از گروه دوم لیگ برتر که تیم خودش ملی‌حفاری اهواز حضور داشت، انتخاب کرد. سرمربی تیم ملی در اعتراض‌ها به بازیکنان دعوت‌شده در‌نهایت پاسخ داد به‌دنبال جوان‌گرایی است؛ اما میانگین سنی بازیکنان دعوت‌شده بین ۲۵ تا ۳۰‌سال است. در اولین فهرست او، نامی از فرشته کریمی، نسیمه غلامی، اعتدادی، ارژنگی و بازیکنان خوب دیگر نبود. در فهرست بعدی اردونشینان سلیمانی، اصلاحیاتی صورت گرفت و گفته شد کریمی بعد از لیگ کویت به تیم ملی اضافه می‌شود؛ اما همچنان خبری از حضور کاپیتان پرسابقه و ستاره تیم ملی یعنی نسیمه غلامی نبود.

کرونایی‌ها به کافا رسیدند

۱۷‌دی، حدود ۲ هفته قبل، هفته دهم لیگ برتر فوتسال بانوان برگزار شد و بعد از بازی‌ها، بازیکنان منتخب راهی اردوی تیم ملی شدند. در بدو ورود تست پی‌سی‌آر گرفته و مشخص شد ۳ بازیکن نصر فردیس که به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند، دارای تست مثبت کرونا با علائم سرماخوردگی هستند و از اردو جدا و قرنطینه شدند. این بازیکنان فرزانه توسلی، نسترن مقیمی و فاطمه تراهی بودند. بعد از این اتفاق بازی‌های هفته بعد نصر فردیس هم به‌خاطر ۴ بازیکن مثبت، در لیگ برتر برگزار نشد.

از روزی که تست بازیکنان مثبت اعلام شد تا روز اعزام بازیکنان، فقط ۱۱‌روز گذشته است؛ اما در بین کاروان اعزامی، فرزانه توسلی، گلر تیم ملی و نسترن مقیمی، حضور دارند. دوره نقاهت بیماری کرونا دست‌کم ۱۴ روز اعلام شده است؛ اما این ۲ بازیکن با گذراندن تست پی‌سی‌آر پیش از اعزام و منفی‌بودن جواب، راهی این مسابقات شده‌اند.

شانس قهرمانی ایران در کافا

یکی از منتقدان تیم ملی تازه‌شکل‌گرفته، نیلوفر اردلان، سرمربی تیم پیکان و ملی‌پوش اسبق تیم ملی است. اردلان می‌گوید خودش نیز یکی از گزینه‌های سرمربیگری بوده است.
اردلان در ادامه درباره حضور تیم ملی در مسابقات کافا خاطرنشان کرد: مسابقات کافا سطح پایینی دارد. سال گذشته نیز ما به‌همراه تیم زیر ۱۹‌سال حضور داشتیم. با بازیکنانی که تیم ملی در اختیار دارد، به‌راحتی می‌تواند عنوان قهرمانی را کسب کند و این می‌تواند شروع خوبی برای تیم ملی باشد. باید دید برنامه‌ریزی‌ها در آینده چگونه خواهد بود که در‌نهایت منجر به قهرمانی تیم ملی فوتسال زنان در آسیا و کسب سکو‌های جهانی باشد.

جوان‌گرایی رخ نداده است

پیشکسوت فوتسال زنان درباره جوان‌گرایی رخ‌داده در تیم ملی و کنار‌گذاشتن ستاره‌ها گفت: میانگین سنی تیمی که در آن قهرمان آسیا شدیم، ۳۲ سال بود. این میانگین سنی در مقابل تیمی مانند ژاپن که امسال میانگین سنی ۲۳‌سال را دارد، بسیار بالاست. به نظر سلیمانی احترام می‌گذارم، اما این جوان‌گرایی نیست. جوان‌گرایی متفاوت است. بازیکنانی که به تیم ملی دعوت نشده‌اند و کسانی که جایگزین آن‌ها شده‌اند، تقریبا هم‌سن هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->