حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد
سرخط خبرها

نمایش خودرو‌های سبک در باد‌های شمالی

  • کد خبر: ۹۶۶۳۰
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
نمایش خودرو‌های سبک در باد‌های شمالی
رقابت‌های اتومبیل‌رانی اسلالوم قهرمانی کشور در مشهد برگزار شد.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ صدای زوزه بی‌رحمانه باد، تمام فضای پیست را پُر کرده بود. سرما هم سخت جان‌سوز بود و فقط هیجان رالی داغ و هیجان‌انگیز خودرو‌های سبک در باد‌های مهیب شمالی به مسابقات اتومبیل‌رانی اسلالوم قهرمانی کشور اعتبار بخشیده بود؛ رقابت‌هایی که روز گذشته به میزبانی پیست ثامن‌الائمه (ع) شهر مشهد برگزار شد و بعد از نزدیک‌به ۲‌سال، هیجان رالی آن‌هم در حد‌و‌اندازه یک رقابت کشوری را با خود به‌همراه آورد. رقابت‌های اسلالوم قهرمانی کشور در شرایطی به میزبانی مشهد برگزار شد که سرمای شدید زمستانه و سوز باد‌های وحشتناک شمالی بر منطقه حاکم و کار رانندگان را سخت کرده بود؛ مسابقاتی که فلسفه آن پیچ و‌تاب‌ها و عبور از موانع سخت پیست است و وزش باد‌های وحشتناک، کار را برای شرکت‌کنندگان سخت کرده بود.

مارپیچ هیجان با اتومبیل‌های سبک

‌اسلالوم یا همان مارپیچ، یک مسابقه سرعتی در اتومبیل‌رانی است که زمان‌محور است و اتومبیل‌ها باید از بین دروازه‌ها، میل‌ها و پرچم‌های طراحی‌شده در پیست در کمترین زمان ممکن و با بیشترین دقت عبور کنند. یکی از ویژگی‌های اسلالوم برای علاقه‌مندان به اتومبیل‌رانی کم‌هزینه و کم‌خطر‌بودن این رشته است، چرا‌که اولا اتومبیل‌های شرکت‌کننده در این مسابقات اتومبیل‌های به‌نسبت ارزان‌تری در قیاس با سایر رشته‌های اتومبیل‌رانی است و دوما به‌خاطر سرعت پایین سر پیچ‌ها و لزوم دقت عبور از موانع معمولا کمتر با حادثه همراه است. در رقابت‌های این دوره از مسابقات اسلالوم قهرمانی کشور که به میزبانی مشهد برگزار شد، از اتومبیل‌هایی، چون پراید، سمند، ۲۰۶ و ۲۰۷ استفاده شد که البته وجه قالب اتومبیل‌های شرکت‌کننده در مسابقات روز گذشته، ماشین‌۲۰۶ بود.

کلاس‌بندی جذابیت

رقابت‌های اسلالوم قهرمانی کشور به میزبانی مشهد در ۳ کلاس کمتراز ۱۵۰۰ سی‌سی، ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی و آزاد برگزار شد. مسابقاتی که با شرکت ۷۰ اتومبیل از تمام استان‌های کشور برای اولین‌بار بعد از کرونا در مشهد برگزار شد. گرایلی، رئیس هیئت اتومبیل‌رانی خراسان‌رضوی، درباره این مسابقات و میزبانی مشهد اظهار کرد: واقعیت آن است که می‌خواستیم بعد از مدت‌ها هیجان برگزاری مسابقات در سطح قهرمانی کشور را به مشهد بیاوریم و برای این مسئله میزبانی این دوره از مسابقات را به فدراسیون پیشنهاد دادیم که با آن موافقت شد.

شهر بی‌قهرمان در‌پی قهرمان

گرایلی درباره سابقه حضور خراسان در مسابقات قهرمانی کشور می‌گوید: راستش خراسان در این رشته مقام کشوری تا‌به‌حال نداشته است و اصلا ما به‌همین‌خاطر پیشنهاد میزبانی اسلالوم را دادیم. وی می‌افزاید: خواستیم با آوردن مسابقات این رشته به مشهد، شور‌و‌هیجان آن را به اتومبیل‌رانان جوان استان منتقل کنیم تا به این رشته گرایش بیشتری پیدا کنند. بر اساس اعلام رئیس هیئت اتومبیل‌رانی و موتورسواری خراسان‌رضوی این استان تاکنون قهرمان شاخصی هم در این رشته نداشته و در‌پی سرمایه‌گذاری روی این رشته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->