سرخط خبرها
۲ میلیارد تومان برای فضای سبز بولوار کشاورز

میدان مصالح فروشان زیباسازی می‌شود

  • کد خبر: ۹۷۲۵
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳
میدان مصالح فروشان زیباسازی می‌شود
فرامرزی/ شهردار منطقه ۲ مشهد درباره پروژه بولوار کشاورز در گفتگو با شهرآرامحله گفت: مناقصه اجرای فضای سبز پروژه بولوار کشاورز با هزینه ۲ میلیارد تومان برگزار شده و پیمانکار به تازگی کارش را آغاز کرده است.
جلال قربانی بیان کرد: پروژه بولوار کشاورز با طول مسیرحدود ۱۵۰۰ متر در حد فاصل بولوار شهید چراغچی تا شهرک حجت قرار دارد. این خیابان در دو باند با میانگین عرض هر باند ۱۵ متر برای سهولت در تردد شهروندان به زودی افتتاح خواهد شد.
وی بیان کرد: تاکنون ۸۵ درصد پروژه پیشرفت عمرانی داشت و در حال سپری کردن اواخر کار‌های عمرانی طرح هستیم.
شهردار منطقه ۲ مشهد اضافه کرد: اکنون ورودی نبش کشاورز یک و تقاطع با صدمتری در حال احداث است.
قربانی بیان کرد: شرکت مجری با برآورد هزینه اولیه ۸ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان، اجرای طرح را بر عهده گرفت. این پروژه از مهرماه سال ۹۶ آغاز شده و اکنون در آستانه افتتاح است.
وی ادامه داد: اجرای طرح به طور رسمی در تاریخ ۲۲ آذرماه ۹۷ کلیک خورد. تسهیل حریم به این دلیل که تملک املاک چیزی حدود دو برابر مبلغ پروژه هزینه داشت به نتیجه نرسید، بالاخره قرار شد طرحی را به عنوان طرح میان مدت اجرا کنند. برای اینکه عقب‌نشینی املاک به هیچ‌وجه امکان‌پذیر نبود و بیشتر به این فکر می‌کردند که خروجی کار، طرحی باشد که مردم بتوانند از آن‌استفاده بهینه داشته باشند. در نهایت طرحی که به ما ارائه شد در هیچ‌کدام از محل‌های مذکور به عقب‌نشینی نیاز نداشت.
شهردار منطقه ۲ مشهد در ادامه درباره میدان مصالح فروشان بولوار کشاورز بیان کرد: یکی از قسمت‌های اصلی پروژه بولوار کشاورز، طراحی میدان بولوار کشاورز است که یک و ۷ دهم هکتار مساحت دارد. این میدان تا پیش از این به میدان مصالح‌فروشان معروف بود؛ میدان به این معنا که حصار نرده‌ای دور تا دور میدانکی را گرفته بود.
قربانی ادامه داد: میدان مصالح‌فروشان محل استقرار ماشین‌آلاتی که ضایعات ساختمانی مثل آجر دسته دوم داشتند و پارک ماشین‌های ساختمانی و راهسازی بود. کسی که به این امکانات نیاز داشت می‌توانست برای اجاره ماشین‌های راهسازی و ساختمان‌سازی به میدان مصالح‌فروشان مراجعه کند.
شهردار منطقه ۲ مشهد به اهمیت فضای سبز پروژه بولوار کشاورز تأکید کرد و ادامه داد: برای فضای سبز این پروژه اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد. آیلند وسط، جدول‌های کناری، میدان مصالح‌فروشان و... بخشی از فضای سبز این پروژه است.
قربانی اضافه کرد: این نوید را به اهالی بولوار کشاورز می‌دهم که بناست میدان مصالح‌فروشان بسیار شکیل شود چنانکه از میدان فردوسی هم زیباتر شود. اجرای فضای سبز پروژه بولوار کشاورز ۵ ماهی زمان می‌برد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->