تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم
سرخط خبرها

مهاجرانی: باید از سر‌مربی تیم ملی فوتبال برنامه بخواهیم

  • کد خبر: ۹۷۷۴۱
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
مهاجرانی: باید از سر‌مربی تیم ملی فوتبال برنامه بخواهیم
مهاجرانی: باید مشخص شود اسکوچیچ غیر از نتیجه‌گیری در سایر فاکتور‌ها هم موفق بوده است یا نه.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حشمت‌خان مهاجرانی بدون‌شک بهترین و پرافتخارترین مربی تاریخ فوتبال ایران است. درباره او باید با احترام و نیکی حرف زد؛ مردی که با نظر کاربران سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌عنوان بهترین سرمربی تاریخ جام ملت‌های آسیا انتخاب شده است. او در گفتگو با ایرنا درباره صعود ایران به جام جهانی۲۰۲۲ قطر حرف‌های جالبی زده است.

به جام‌جهانی صعود کردیم، نظر شما در‌این‌باره چیست؟

من مثل همه شما خوش‌حالم. رفتن ایران به جام‌جهانی یک افتخار برای یک ملت است. فوتبال دیگر در تمام دنیا بهترین و زیباترین سرگرمی است. شما چه پدیده اجتماعی را سراغ دارید که می‌تواند میلیون‌ها نفر را به خیابان‌ها بکشاند تا به جشن و خوش‌حالی بپردازند؟

این صعود به آسانی صورت گرفت، سریع‌ترین صعود تاریخ را داشتیم.

من این صعود را منکر نمی‌شوم و همان‌طور که گفتم، خوش‌حالم؛ اما شاید نسل جوان نداند که تیم ملی، سال‌ها پیش و در سال‌۱۳۵۶ نیز صعود راحتی به جام‌جهانی داشت. ایران قبل از اینکه آخرین بازی خود را در مرحله مقدماتی جام‌جهانی برگزار کند، صعودش به جام‌جهانی حتمی شد. من در بازی آخر تیم جوانان ایران را مقابل کویت به زمین فرستادم که در آن بازی هم ۲‌بر ۱ برنده شدیم.

خیلی‌ها می‌گویند صعود به جام‌جهانی آرژانتین قابل‌قیاس با هیچ دوره‌ای نیست؟

حتما همین‌طور است؛ آن‌روز‌ها از کل قاره‌های آسیا و اقیانوسیه فقط و فقط یک تیم به جام‌جهانی راه پیدا می‌کرد، اما الان ۵ تیم به جام‌جهانی صعود می‌کند. آن رفتن به جام‌جهانی یک طعم و ارزش دیگر داشت.

قبول دارید در این دوره رقیبان سرسختی نداشتیم؟

هر دوره‌ای شرایط خاص خودش را دارد. ما اکنون نسل فوق‌العاده‌ای را در اختیار داریم. در هیچ دوره‌ای بازیکنان ایران این تجربه بین‌المللی را نداشتند؛ اما در مقطع کنونی نفراتی در تیم ملی حضور دارند که در خارج از کشور بازی می‌کنند و فیکس هستند، از این نسل انتظارات زیادی داریم؛ حتی یک انتظار بزرگ.

چه انتظاری، صعود از گروه خود در جام‌جهانی؟

کار ما از همین الان آغاز شده است. زنگ جام‌جهانی که من اسمش را می‌گذارم «خطر»، به صدا درآمده است و باید به فکر جام جهانی باشیم. امکانات خوب، تدارکات خوب‌تر و فراهم‌کردن بستر مناسب برای اینکه بتوانیم در این جام‌جهانی به موفقیت برسیم. انتظار نه‌تن‌ها من، بلکه بسیاری از فوتبال‌دوستان کشورمان است که در قطر بتوانیم از گروهمان صعود کنیم.

صعود از گروهمان در جام‌جهانی یک رؤیای بزرگ و غیر‌قابل‌دسترس نیست؟

نه! چرا رؤیای غیر‌قابل‌دسترس؟ ما توانایی این کار را داریم، تیم خوبی داریم، جوانان ما بهترین هستند و این یک انتظار بزرگ نیست. ایران اکنون عنوان بهترین تیم قاره کهن را یدک می‌کشد و اگر همه‌چیز روبه‌راه و مرتب باشد، حتما می‌توانیم به این رؤیا رنگ واقعیت بدهیم.

درباره اسکوچیچ حرف بزنیم، او آمار خوبی از خود بر‌جای گذاشت، قبول دارید؟

اگر بخواهیم از نظر آماری به این مربی نمره بدهیم، بالاترین نمره به او تعلق می‌گیرد؛ اما برای اینکه یک مربی را ارزیابی کنیم، باید از همه جهات وی را آنالیز کنیم و ببینیم او در بحث تاکتیکی، شناخت فوتبالی، آنالیز، وظیفه‌شناسی، ارزیابی حریف و... چه تأثیراتی را از خود بر‌جای گذاشته است.

به نظر شما او باید بماند یا خیر؟

این موضوعی است که فدراسیون فوتبال باید درباره‌اش تصمیم بگیرد.

نظر شما چیست؟

در بازی با عراق شاهد بودیم که آن‌ها به‌خوبی تیم ملی را آنالیز کرده بودند. پرسینگ را از جلو در دستور‌کار قرار داده بودند و در این راه تا حد زیادی موفق بودند. ما در برخی از دقایق بازی به بن‌بست رسیدیم و راهی برای برون‌رفت از آن روی نیمکت شاهد نبودیم. گل ما به‌واسطه خلاقیت فردی بازیکنان به ثمر رسید. به نظر من کمیته فنی فدراسیون فوتبال باید درباره اسکوچیچ تصمیم‌گیری کند و باید مشخص شود از او چه می‌خواهیم. در مدتی که او هدایت تیم ملی را بر‌عهده داشته، به‌جز بحث نتیجه‌گیری در سایر فاکتور‌ها موفق بوده است یا نه؟ باید از او برنامه‌ای جامع و کامل گرفته شود، برنامه‌ای که ضمانت اجرایی داشته باشد و بعد درباره اینکه او در جام‌جهانی هدایت تیم ملی را بر‌عهده داشته باشد یا فرد دیگری، تصمیم‌گیری شود.

با این حرف‌ها یعنی شما مخالف ادامه همکاری با اسکوچیچ هستید.

من حرف‌هایم را زدم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->