اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ابلاغ شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | اقساط وام جدید ۸۰۰ میلیونی مسکن چقدر است؟ آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | حباب ربع سکه ۹۱ درصد شد! بازرسان جهاد کشاورزی مشهد ۵۵۳ پرونده تخلف تشکیل دادند قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کدام خودرو‌ها ارزان شدند؟ + جدول جدول افزایش سقف اجاره‌بها در ۳۱ استان کشور ابلاغ شد + جدول قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | پژو پارس ۷۵۰ میلیون تومان شد آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی ۱۴۰۳ دستگاه‌های اجرایی از فردا (۱۴ تیر ۱۴۰۳) پرداخت سود سهام عدالت متوفیان چه زمانی انجام می‌شود؟ چرا سکه گران شد؟ زمان سومین عرضه اولیه امسال مشخص شد اطلاعیه جدید در خصوص نحوه ثبت سفارش خودرو جانبازان ۵۰درصد و بالاتر مشمول (۱۳ تیر ۱۴۰۳) آغاز فروش فوق‌العاده یکی از محصولات سایپا اعلام شد+ جزئیات (۱۳ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد اعلام شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | انگور عسکری کیلویی ۶۰ هزار تومان توصیه وزیر صمت به مردم برای خرید خودرو | این روز‌ها وقت مناسبی برای خرید خودرو است؟ مهلت اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۳ اعلام شد برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت و اتوماسیون صنعتی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۲۸ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز شماره‌گذاری نیسان آبی متوقف شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) تورم تولیدکننده از ۱۰۳ درصد به کانال ۳۹ درصد رسید
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

رقم دقیق سود سهام عدالت چقدر است و کی واریز می‌شود؟ (۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۹۷۸۳۸
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
  • ۳
رقم دقیق سود سهام عدالت چقدر است و کی واریز می‌شود؟ (۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۰)
سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی گفت: سود شناسایی شده قابل تقسیم سهام عدالت برای سال مالی ۱۳۹۹ به طور متوسط هر سهامدار مشخص شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مبلغ سود سهام عدالت چقدر است؟ علی اکبر حیدری، سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در ابن باره گفت: سود شناسایی شده قابل تقسیم سهام عدالت برای سال مالی ۱۳۹۹ به طور متوسط ۶۰۰‌هزار تومان برای هر سهامدار است.

وی ادامه داد:، اما این که از مبلغ حاضر چه میزانی تا پایان سال قابل وصول خواهد بود و اینکه چه میزان از آن پرداخت می‌شود از جمله مواردی است که به نحوه اجرای عملیات توزیع سود و البته قبل از آن تصویب ترتیبات این اقدام در شورای عالی بورس مربوط می‌شود، بنابراین باید تا برگزاری و تصمیمات شورای عالی بورس صبر کرد.

خبر خوب شرکت‌های غیربورسی

علی اکبر حیدری، با اعلام خبر خوب شناسایی وصول و تخصیص سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت به سهامداران که توسط رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام شده بود، گفت: پرتفوی سهامداران سهام عدالت یک‌میلیون تومانی و پانصد‌هزار تومانی است.

در نظر داشته باشید که تعداد سهامداران یک‌میلیونی تقریبا ۱۲‌درصد از کل ۴۹‌میلیون نفر است. اگر کسی سهام عدالت یک‌میلیون تومانی داشته باشد، سود متعلق به آن حدود یک‌میلیون و ۱۰۰‌هزار تومان بوده و اگر هم سهامدار عدالت ۵۳۲‌هزار تومانی باشد حدود ۶۰۰‌هزار تومان سود دریافت می‌کند، اما همان‌طور که اشاره شد این که برای سهامداران از هر دو گروه چه مبلغی را می‌توان تا پایان سال وصول کرد و چه مبلغی از میزان وصول شده را می‌توان توزیع کرد به مولفه‌های مختلفی بستگی دارد.

حیدری بیان کرد: خبر‌های قبلی به نوعی منعکس شده که گویا این مبلغ به طور کامل و قطعی از شرکت‌های سرمایه‌گذار استانی وصول شده و تا پایان سال توزیع خواهد شد. در حالی که این مبلغ تنها در مجامع سرمایه‌پذیر بورسی و غیر‌بورسی به عنوان سود قابل تقسیم «شناسایی» عنوان شده است.

وصول مبالغ طول می‌کشد

گسترش‌نیوز نوشت: او تاکید کرد: در نظر داشته باشید که فرآیند وصول این مبالغ همچنین تجمیع و توزیع آن به طور قطع زمان بیشتری نسبت به پایان سال‌جاری می‌طلبد؛ همان‌طور که مبالغ سود عملکرد سال ۹۸ نیز هنوز وصول و توزیع نشده است، این موضوع حتی در مورد سال‌های قبل از سال ۱۳۹۸ هم همچنان وجود دارد.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ادامه داد: از طرفی دیگر در نظر داشته باشید که به طور معمول تمام مبالغی که شناسایی می‌شوند، وصول نمی‌شود. موارد متعددی و ملاحظاتی در این رابطه با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور وجود دارد که سبب می‌شود برخی شرکت‌ها با وجود شناسایی سود، موفق به تامین نقدینگی موردنیاز برای انتقال این دارایی به صاحبان سهام را نداشته باشند. او افزود: از طرفی به طور معمول فرآیند‌های وصول سود و توزیع آن هم مترتب بر این نیست که کل مبلغ شناسایی شده به مردم تخصیص پیدا خواهد کرد، زیرا در راستای صیانت و حفاظت از حقوق سهامداران عدالت گاهی نیاز می‌شود که بخشی از این مبالغ در قالب افزایش سرمایه برای فعالیت‌های توسعه‌ای استفاده شود.

منبع: تجارت نیوز


بیشتر بخوانید:کارت‌های اعتباری و یارانه‌ای در راه است؛ امکان شارژ این کارت‌ها از ابتدای سال آینده (۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۰)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
0
0
با سلام میخواستم خدمت آقای حیدری که میگویند سود سهام عدالت یک میلیونیها،1100000تومان است بگویم اگر سود سال 99سه برابر سود 98است باید بشود 1200000تومان،این صد هزار تومان مابقی سود ماها کجا کسرمیشود؟در ثانی چرا نمیتوانید همه سود را تا آخر سال جاری یکجا جمع کنید و به سهامداران عدالت بپردازید؟چطور آقایان میلیاردها دلار را یکجا میبلعند خیلی راحت اما این 1200000تومان برای شماها پولهای کلان حساب میشود؟تازه این مقدار سود مال سال 99است هنوز شماها یکسال یعنی سال 1400را هم به ماها بدهکار هستید و همینطور مابقی سود سال 98را،پس لطفا دغلبازی نکنید و حق مردم را بدهید و از خدا بترسید که گریبانتان را نگیرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
0
0
اگرخدا ترس بودند که حال وروزمان بهتربود نه بدترخوب است می خورند ومی برند و بعدیادشان می افتد که محاکمه شان کنندو دزدان واختلاس گران رافقط جریمه کرده واز سودپولها جریمه ها راپرداخت میکنندبه اسم مردم زحمتکش وبه کام باصطلاح حامی مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
0
0
ما سهامدار بی سهام هستیم چراکه اختیاری درخرید وفروشش و تملکی درتصمیم گیری نداریم ودیگران وصی وقیم ماهستند؟؟!!!!. اینم از سهامداری ما مردم !!!.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->