نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال
سرخط خبرها

طلسم بدشانسی دختران آلیش‌کار شکست

  • کد خبر: ۹۷۸۴
  • ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۴
طلسم بدشانسی دختران آلیش‌کار شکست
آغاز اردوی تیم ملی کشتی آلیش با حضور ۶ خراسانی برای حضور در مسابقات جهانی
مژده رنگیان - شش چهره خراسانی با حضور در اردوی تیم ملی آلیش، خودشان را برای حضور در مسابقات جهانی در ماه آینده آماده می‌کنند.
وضعیت مبهم کشتی زنان در ماه‌های اخیر و کم‌توجهی به این بخش، شرایط برای فعالیت بانوان ورزشکار در رشته‌های کشتی کلاسیک و کشتی آلیش را سخت کرده است. باوجود اینکه آلیش‌کاران در چندین نوبت در اردوی تیم ملی حضور داشتند و خود را برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی آماده می‌کردند، اما در مرداد و شهریور تمام در‌ها به روی این ورزشکاران بسته شد.

پایانی بر بدشانسی آلیش‌کاران
در این مدت ۳ مسابقه بین‌المللی تیم ملی کشتی آلیش زنان لغو شده است. تیم ملی کشتی آلیش ایران به‌دلیل دعوت‌نشدن به بازی‌های ورزش‌های رزمی جهان در کره‌جنوبی به این کشور اعزام نشد. همچنین مسابقات قهرمانی آسیا که قرار بود در چین برگزار شود، به‌دلیل انصراف این کشور از میزبانی، لغو شده بود. پس از آن فدراسیون در حال انجام کار‌های اعزام ملی‌پوشان به رقابت‌های جهانی استانبول بود که این رقابت‌ها نیز لغو شد.
به جز این اتفاقات، گلایه‌ها در کشتی بانوان بالا گرفت؛ به‌طوری‌که در مردادماه، مریم منظمی، نایب‌رئیس زنان فدراسیون کشتی، از این مقام استعفا کرد و فاطمه درخشان بر جای او نشست که تبعات ویژه خود را داشت. پس از آن، فراست مبتدی، از مربیان باسابقه کشتی آلیش، که هنگام نایب‌قهرمانی تیم آلیش زنان در مسابقات جهانی هدایت ملی‌پوشان را برعهده داشت، از دنیای مربیگری کناره‌گیری کرد. حالا پس از مدت‌ها سردرگمی ورزشکاران برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی، نخستین اردوی تیم ملی آلیش زنان برای حضور در رقابت‌های جهانی از اول آذرماه آغاز شده است و خراسانی‌ها حضور چشمگیری دارند.

خراسانی‌ها پرتعدادتر از مازندرانی‌ها
در این تمرینات که تا دهم آذرماه در محل خانه کشتی تختی استان البرز در حال پیگیری است، ۶ خراسانی حضور دارند که حتی توانسته‌اند از مازندرانی‌ها که در کشتی همیشه سرآمد هستند، پیشی بگیرند. در واقع این ورزشکاران نفرات اول تا سوم مسابقات قهرمانی کشور هستند. در بین ۱۸ ملی‌پوش دعوت‌شده، رقیه محمودآبادی در وزن ۶۰ کیلوگرم، شیرین تولایی در ۶۵ کیلوگرم، محیا اکبری در ۷۰ کیلوگرم و سارا آقایی در مثبت ۷۵ کیلوگرم، آلیش‌کاران خراسانی هستند و ورزشکاران خراسانی تنها در ۲ وزن ۵۵ و ۷۵ کیلوگرم حضور ندارند. علاوه بر ورزشکاران، ۲ مربی نیز در کادر فنی تیم ملی، مشهدی هستند. آنا براتی، مربی تیم‌های ملی کشتی کلاسیک و آلیش، در این اردو نیز در کنار ستاره اسماعیلی و ساحل گوران هدایت تیم را برعهده دارد و تکتم بیدل، مربی تیم‌های ملی جودوی بانوان، این‌بار به‌عنوان مربی بدن‌ساز در کنار آلیش‌کاران خواهد بود. رقابت‌های جهانی کشتی آلیش در روز‌های ۲۹آذر تا ۲دی‌ماه سال جاری در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار می‌شود و کادر فنی تیم ملی حدود ۲۰ روز فرصت دارد تا بتواند بهترین ورزشکاران را در ۶ وزن انتخاب کند. قرار است از هر وزن یک نفر به مسابقات جهانی اعزام شود و خراسانی‌ها به‌این‌ترتیب ۴ فرصت و شانس برای حضور در این مسابقات دارند.

قزاقستان، عرصه درخشش آلیش‌کاران ایرانی
فاطمه درخشانی، نایب‌رئیس زنان فدراسیون کشتی، نیز درباره این اردو اظهار کرد: با توجه به سابقه مدال‌آوری آلیش‌کاران در مسابقات جهانی، ملی‌پوشان در رقابت‌های جهانی قزاقستان هم خواهند درخشید. با توجه به اینکه کشتی‌گیران در رشته آلیش مدال‌آوری داشتند و در مسابقات جهانی آلیش قرقیزستان نایب‌قهرمان شدند، می‌توانند در مسابقات جهانی قزاقستان مقام کسب کنند. او درباره برنامه‌های کشتی کلاسیک و آلیش خاطرنشان کرد: اردوی مشترک تدارکاتی تیم ملی کشتی کلاسیک زنان با نپال در آذر یا دی برگزار خواهد شد. همچنین بعد از مسابقات جهانی آلیش دوره تکمیلی مربیگری را برای کشتی کلاسیک و آلیش با حضور یک مربی آذربایجانی برپا می‌کنیم. علاوه بر آن ۱۱دی‌ماه مسابقات قهرمانی کشور کشتی کلاسیک آغاز می‌شود و اسفندماه نیز زمان شروع لیگ کشتی کلاسیک و آلیش خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->