سرخط خبرها

حاشیه‌های روز دوم چهلمین جشنواره فجر: ابراز دلتنگی رضا رویگری در نشست فیلم «شادروان»

  • کد خبر: ۹۷۹۶۸
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
حاشیه‌های روز دوم چهلمین جشنواره فجر: ابراز دلتنگی رضا رویگری در نشست فیلم «شادروان»
دومین روز جشنواره هم از حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن خالی نبود. شاید یکی از پررنگ‌ترین اتفاقات روز دوم را باید نشست فیلم «شادروان» دانست و حضور رضا رویگری به عنوان بازیگر و البته میهمان ویژه این نشست.

سیدزاده | شهرآرانیوز - «جشنواره فیلم فجر» این روز‌ها یکی از هشتگ‌های پراستفاده در توییتر و شبکه‌های اجتماعی دیگر است. جشنواره‌ای که عادت کرده‌ایم جدای از دنبال کردن فیلم‌ها و ژانر‌ها و بازیگرانش، اتفاقات پیرامونی آن را هم دنبال کنیم. اولین روز آن که به دلیل شلوغی و جای کم برای خبرنگاران و عکاسان، آن هم در این روز‌های جولان کرونا حاشیه‌ساز شد.

اتفاقی که البته تازه نیست و تفاوتی نمی‌کند یک جشنواره هنری و فرهنگی باشد یا موعد ثبت‌نام نمایندگان مجلس و ریاست‌جمهوری یا رقابت‌های فوتبال مقدماتی جام‌جهانی؛ عکاسان و خبرنگاران همیشه از نبود فضا و مکان مناسب برای پوشش رویداد‌ها گلایه دارند. دومین روز جشنواره هم از حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن خالی نبود. شاید یکی از پررنگ‌ترین اتفاقات روز دوم را باید نشست فیلم «شادروان» دانست و حضور رضا رویگری به عنوان بازیگر و البته میهمان ویژه این نشست.

بازیگری که درست در زمانی که به مدد یکی دو نفر تلاش می‌کرد تا روی صندلی‌اش بنشیند نتوانست اذعان نکند که: «چقدر دلم برایتان تنگ شده بود.» رویگری در مدت اخیر چند مرتبه دیگر هم در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شد؛ اما نه به دلیل حضور در فیلم یا سریالی، بلکه، به علت صحبت از شرایط نامطلوب پیش‌کسوتانی، چون خودش که چه به لحاظ مالی و چه به لحاظ عاطفی در مضیقه قرار دارند.

رویگری همچنین از این گفت که: «یک داستانی من نوشتم که به نوعی وصیت‌نامه من است. امیدوارم آدم سرمایه‌گذار سمت ما بیاید تا من این داستان را بسازم.» جمله‌ای که احساسات برخی از مخاطبان را هم برانگیخت. یک نفر نوشت: «کیان ایرانی وقتی از وصیت‌نامه می‌گه و نبود سرمایه‌گذار برای ساخت فیلمش دل آدم می‌گیره. چیه این دنیا آخه؟»
این، اما تنها حاشیه روز دوم جشنواره نبود. پوستر جشنواره فجر هم باعث شکل‌گیری واکنش‌های انتقادآمیز زیادی شد.

اصغر نعیمی، نویسنده و کارگردان، در روزنامه همشهری یادداشتی درباره همین موضوع نوشت و از این گفت که با رونمایی از پوستر جشنواره امسال آه از نهاد همه درآمد و شکل و شمایل آن اسباب حیرت شد؛ پوستری که نه فقط غیرخلاقانه که عاری از ابتدایی‌ترین اصول زیبایی‌شناسی است. او البته گریزی هم به پوستر سال‌های گذشته زد؛ نه تنها پوستر جشنواره، بلکه پوستر خود فیلم‌ها که آن‌ها هم در برخی از بازه‌های زمانی بسیار حاشیه‌ساز شد.

نعیمی در بخشی دیگر از این یادداشت نوشته است: «جشنواره فیلم فجر در سال‌های گذشته پوستر ضعیف و کم‌مایه کم نداشته، اما آنچه امسال طراحی و انتخاب شده را با فاصله می‌توان ضعیف‌ترین نامید، اما عارضه پوستر ضعیف فقط به این یکی ختم نمی‌شود و با مروری بر پوستر‌هایی هم که برای معرفی فیلم‌ها رونمایی می‌شوند می‌توان متوجه بحرانی جدی در این‌حوزه شد.» انتقاد از پوستر جشنواره بین کاربران فضای مجازی هم به چشم می‌خورد. کاربری نوشته است: این پوستر جشنواره فجر خیلی خوبه. می‌رفتن سر کوچه اولین دفتر فنی می‌گفتن با فتوشاپ یه چیزی بزن پوستر لازم داریم از این بهتر می‌شد.

معرفی فیلم «دسته دختران» منیر قیدی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->