پلمب نانوایی متخلف در مشهد | آغاز دور جدید نظارت‌ها بر واحد‌های صنفی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) حواشی چای دبش ادامه دارد | دریافت ۱۴۳ وام فقط از یک بانک دولتی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) گزارش جدید از بحران قطعه‌سازی | بدهی ۱۱ میلیاردی سایپا روی میز ۵ سال بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس | ۳ بار رفت و برگشت یک طرح بین مجلس و شورای نگهبان در ۲ سال جولان لوازم جانبی تقلبی موبایل در بازار | تفاوت بین نمونه اصلی و تقلبی برای خریدار تقریبا غیرممکن است کاهش چراغ‌خاموش ارائه تسهیلات بانک‌ها در خراسان رضوی قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی، (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) اعلام شد مزایده ۶ هزار میلیاردی کالای تملیکی با عرضه خودروی داخلی و خارجی تا چه زمانی ادامه دارد؟ گرانی لبنیات ادامه دارد پیش‌بینی قیمت دلار برای پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ قیمت هر کیلو شمش طلا در بورس کالا بعد از یک ماه به ۱۱.۷ میلیارد تومان افزایش یافت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ نمایشگاه مشهد، آوردگاه ارتباط بی‌واسطه تولیدکننده و خریدار | بیست‌وچهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا آغازبه‌کار کرد نظام بانکی چطور ترمزِ جهش تولید مسکن را کشید؟ قانون مالیات بر خانه‌های خالی به بازار مسکن کمک نکرد مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی: تایید فرم تبصره ۱۰۰ و پرداخت مالیات با پیام‌رسان‌های داخلی ممکن شد قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | تغییر محسوس قیمت‌ها وزیر جهاد کشاورزی: قیمت گوشت قرمز در اختیار ما نیست و مربوط به بازار است قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | ثبات قیمت‌ها افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت میوه از باغ تا دست مشتری قیمت بلیت هواپیما اوج گرفت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) افشای راز ۲۰ میلیارد دلاری که در سال گذشته به اقتصاد برنگشت جلسه شورای عالی کار باید فوراً تشکیل شود تا قدرت خرید کارگران جبران شود اتحادیه طلا درباره سکه‌های پارسیان جعلی در بازار هشدار داد سخنگوی صنف جایگاهداران: راهی جز واردات برای تأمین بنزین سوپر وجود ندارد کوچک‌تر‌های بورس به‌ پا خاستند | ازدست‌رفتن حمایت ۲.۶ میلیون واحدی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) شرط سامانه جامع تجارت برای سرمایه‌گذاران خارجی: به ازای وارد کردن هر خودرو، در ایران ۳۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید ۹۷ درصد از کارگاه‌های کارگری امن نیستند سکه‌های پارسیان گران شدند (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) + جدول قیمت
سرخط خبرها

هزینه قطعی دوگانه سوز کردن خودرو‌ها اعلام شد

  • کد خبر: ۹۸۱۲
  • ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
هزینه قطعی دوگانه سوز کردن خودرو‌ها اعلام شد
معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: هزینه گاز سوز کردن خودرو حدود سه تا پنج میلیون تومان بسته به کیفیت تجهیزات است و هم‌اکنون امکان تبدیل روزانه ۲۲ تا ۳۰ هزار خودرو بنزینی به گازسوز در کشور وجود دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، حمید قاسمی ده چشمه با تاکید به این مساله که با مصرف سی ان جی، هزینه سوخت تا ۸۰ درصد کاهش خواهد داشت، اظهار کرد: هم‌اکنون به‌طور میانگین روزانه ۲۱ میلیون مترمکعب گاز طبیعی فشرده در جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) سطح کشور توزیع می‌شود که این مقدار تنها نیمی از ظرفیت موجود برای توزیع این سوخت پاک است.
وی افزود: با احتساب تبدیل ۴۰۰ هزار تاکسی و یک میلیون و ۱۰۰ هزار وانت‌بار بنزین‌سوز، امکان افزایش روزانه ۱۸ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی و دستیابی به توزیع روزانه ۴۰ میلیون مترمکعبی این سوخت پاک در کشور وجود دارد.
معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفت، ارزانی، صرفه اقتصادی، پاک بودن و سوددهی بالای جایگاه‌های سی‌ان‌جی را از مهم‌ترین مزایای این صنعت برشمرد و گفت: در شهر تهران تنها از یک‌سوم ظرفیت موجود استفاده می‌شود، این در حالی است که با استفاده از سی‌ان‌جی در خودرو‌ها می‌توان هزینه حمل‌ونقل عمومی و شخصی در سطح شهر‌ها را به نحو قابل ملاحظه‌ای کاهش داد.
وی هزینه حدودی تبدیل خودرو‌های بنزینی به گازسوز را حدود ۳ تا ۵ میلیون تومان بسته به کیفیت تجهیزات عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون امکان تبدیل روزانه ۲۲ تا ۳۰ هزار خودرو بنزینی به گازسوز در کشور وجود دارد.
قاسمی با اشاره به بازگشت سرمایه احداث جایگاه عرضه سی‌ان‌جی ظرف سه سال، آن را صنعتی سودبخش خواند و گفت: امیدواریم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بخش در سال‌های آینده به نحو قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد.
وی همچنین برنامه‌ریزی برای احداث جایگاه‌های کوچک مقیاس عرضه سی‌ان‌جی، به کارگیری فناوری‌های نو در صنعت گازسوز کردن خودروها، هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی و نیز اعطای گواهی سلامت به خودرو‌های گازسوز را از مهمترین برنامه‌های پیش رو برای توسعه صنعت سی‌ان‌جی در کشور خواند.
قاسمی با بیان اینکه در حال حاضر دو میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه وانت در کشور وجود دارد که یک میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه وانت گازسوز است، گفت: از یک میلیون و ۳۰۰ هزار وانت دیگر نیز ۲۰۰ هزار دستگاه امکان گازسوز شدن ندارند، بنابراین جامعه هدف برای گازسوزسازی وانت‌بار‌ها یک میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه ۱۱۰۰ کارگاه برای گازسوز ساختن خودرو‌ها در دست ساماندهی است، ابراز کرد: بر اساس مصوبه اسفند سال گذشته، خودرو‌هایی که گازسوز شوند تا پنج سال معاینه فنی رایگان خواهند داشت و با گازسوز شدن خوروها، میزان انتشار دی‌اکسیدکربن تا ۳۰ درصد کاهش پیدا می‌کند و ذرات معلق نیز به صفر می‌رسد.
وی تصریح کرد: در مدت زمان حدود یک هفته‌ای که از سهمیه بندی سوخت می‌گذرد شاهد ثبت تقاضای ۳۰ هزار نفر برای تبدیل خودرو خود از بنزین سوز به گازسوز هستیم که انتظار می‌رود این عدد نیز افزایش یابد.

 

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->