هشدار ۱۶ برنده نوبل اقتصاد درباره تبعات سیاست‌های ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات سوریه: منطقه عربی با تداوم جنایت اسرائیل شاهد مرحله جدیدی از بی ثباتی و تنش است حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان کره شمالی، موشک بالستیک جدید آزمایش کرد نماینده فلسطین: برای ناکام گذاشتن نتانیاهو نیازمند استقرار آتش بس در غزه هستیم لاوروف: بریکس پذیرش عضو جدید را موقتا متوقف می کند شهادت ۸۰ عضو خانواده هنیه از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی خشم کابینه نتانیاهو از مشاور امنیت داخلی به دلیل اعتراف به ناتوانی ارتش اسرائیل سفیر آمریکا: زمان آتش بس در غزه و پایان ناسازگاری حماس فرا رسیده است قالیباف: کناره‌گیری من شایعه است + فیلم حمله موشکی یمن علیه رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن یک کشتی (۵ تیر ۱۴۰۳) آمریکا: اسرائیل راه حل دیپلماتیک را بر درگیری با حزب الله ترجیح می دهد حماس: مردم فلسطین برای روز بعد از جنگ تصمیم می‌گیرند هنیه: توافقی که آتش‌بس و پایان تجاوزها را شامل نشود، قابل پذیرش نیست وزیر دفاع آمریکا:جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله می تواند به جنگ منطقه‌ای منجر شود تلفات جسمی و روانی ۶۲ هزار صهیونیست‌ در جنگ غزه خصوصیات شخصیتی شهید جمهور همانند شهید بهشتی بود | وجود رابطه تعاملی میان مدیریت خراسان رضوی و دستگاه قضایی کانادا خواستار خروج شهروندانش از لبنان شد وزیر خارجه آلمان: تنها با راه حل سیاسی می توان به رنج غزه پایان داد تهدید کاخ سفید: اوکراین در نشست سران ناتو دعوتنامه عضویت دریافت نخواهد کرد
سرخط خبرها

بغداد برای نزدیک کردن دیدگاه‌های ایران و عربستان تلاش می‌کند

  • کد خبر: ۹۸۳۹۰
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
بغداد برای نزدیک کردن دیدگاه‌های ایران و عربستان تلاش می‌کند
مشاور امنیت ملی عراق با بیان اینکه ثبات منطقه با پایان دادن به اختلافات میان کشورهای همجوار آغاز می شود، تاکید کرد که کشورش از نقش محوری خود برای نزدیک کردن دیدگاه‌های ایران و عربستان استفاده می کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق در صفحه توییتر خود نوشت: روابط ما با آمریکا و ائتلاف بین المللی، علیه ایران نیست و روابطمان با ایران نیز علیه آمریکا و ائتلاف بین المللی نیست، همچنین روابط‌مان با عربستان علیه ایران نیست و روابطمان با ایران علیه عربستان نیست، روابط عراق براساس منافع ملی است.

وی در توئیتی دیگر نوشت: ما نمی خواهیم که یک گروه مسلح از خاک عراق برای هدف قرار دادن ایران و یا هر کشور دیگری استفاده کند و از هر طرف خارجی که به حاکمیت و قوانین کشور عراق احترام می گذارد استقبال می کنیم.

الاعرجی همچنین نوشت: اهداف عراق صادقانه است و معتقد است که ثبات منطقه با پایان دادن به اختلافات میان کشورهای همجوار آغاز می شود و از نقش محوری خود برای نزدیک کردن دیدگاه‌های ایران و عربستان بهره می برد.

به گزارش ایسنا، فواد حسین، وزیر خارجه عراق اخیرا در تماسی تلفنی با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان دلایل تاخیر در برگزاری دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان را بررسی و دوطرف نظرات خود در این خصوص را مطرح کردند.

وزیر خارجه عراق در این گفت‌وگو تاکید کرد: دولت عراق با تمام توان و با به کارگیری تمام روابط خود تلاش می کند که فرصت مناسبی برای تفاهم میان تهران و ریاض ایجاد کند.

دو روز پیش نیز مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در تماسی تلفنی با سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان رایزنی کرد.

ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد اخیرا در اظهاراتی تاکید کرده بود که دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان به زودی در بغداد برگزار خواهد شد. مسجدی به موعد دقیق برگزاری این مذاکرات و جزئیات آن نپرداخت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->