آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص ۴۴۷۲ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت شاخص بورس بالاخره قرمز پوش شد| ریزش ناچیز نماگر بازار سرمایه سه شنبه (۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

جدیدترین قیمت خودرو‌های ایران‌خودرو؛ افزایش دوباره قیمت خودرو در بازار + (۱۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۹۸۴۲۲
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
  • ۱
جدیدترین قیمت خودرو‌های ایران‌خودرو؛ افزایش دوباره قیمت خودرو در بازار + (۱۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۰)
لیست جدید قیمت محصولات شرکت ایران خودرو با رشد ۲ تا ۹ میلیون تومانی در بهمن ماه امسال منتشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، لیست جدید قیمت محصولات شرکت ایران خودرو در بهمن ماه امسال منتشر شد. در این لیست قیمت انواع خودرو‌ها از یک میلیون و ۹۰۰ تا ۹ میلیون افزایش پیدا کرده است. به عنوان نمونه در محصول پژو پارس دوگانه سوز با افزایش ۳میلیون و ۸۰۰ هزارتومانی با قیمت ۱۷۵ میلیون و ۷۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان در بهمن ماه فروخته می‌شود.

درمحصول پژو پارس بنزینی نیز افزایش ۴ میلیون و ۳۲۵ هزار تومانی اعمال و قیمت این خودرو در بهمن ماه ۱۶۹ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است.

علاوه براین در بخش سمند نیز رشد قیمت‌ها بیش از ۴ میلیون بوده است به نحوی که سمند ال ایکس با رشد ۴ میلیون و ۵۰۰ هزارتومانی در بهمن ماه با قیمت ۱۵۹ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۲۰۰ تومان توسط ایران خودرو به فروش می‌رسد.

علاوه براین خودرو هایما اس ۷ پلاس توربو شارژ اتوماتیک شاهد رشد ۶ میلیون تومانی قیمت بوده است به نحوی که قیمت این خودرو در بهمن ماه ۶۸۰ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۲۰۰ تومان و دنا پلاس توربو شارژ با رشد ۹ میلیون تومانی با قیمت ۳۴۵ میلیون و ۶۸ هزار و ۹۰۰ تومان در بهمن ماه به مشتریان فروخته می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، افزایش جدید قیمت‌ها بابت اجرای قانون جدید مالیات ارزش افزوده را دیماه سال جاری است. بر اساس قانون جدید مالیات ارزش افزوده، مالیات و عوارض شماره گذاری خودرو‌ها براساس رتبه بندی انرژی که به تایید سازمان ملی استاندارد ایران رسیده مشمول مالیات و عوارض سبز شده است.

این نرخ از مالیات براساس رتبه انرژی محصولات از صفر تا پنج درصد برای خودرو‌های سواری و وانت دو کابین محاسبه و اعمال می‌شود. همچنین، بر اساس ماده ۳۰ قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، انتقال سند خودرو از کارخانه تولیدکننده به خریداران مشمول مالیات می‌شود. البته هرچند این مالیات توسط خودروساز وصول میشود، مبالغ دریافتی از مشتریان مرتبط با قوانین ابلاغی سازمان امور مالیاتی است و در نهایت به خزانه دولت واریز خواهد شد.

پیگیری‌ها نشان میدهد، بحث مالیات سبز که از ۱۳ دی ماه سال جاری مطرح شده و به عنوان عوارض اخذ می‌شود، در واقع مالیات بر آلایندگی خودرو‌ها است. این آلایندگی نیز توسط سازمان ملی استاندارد تعیین می‌شود. نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که این مالیات را خودروساز‌ها ابتدا دریافت کرده و پس از آن به حساب دولت واریز می‌کنند.

بررسی قانون مالیات ارزش افزوده نشان میدهد، خودرو‌هایی که به فرض در رده انرژی E قرار گیرند مشمول دو درصد عوارض هستند. همچنین بر اساس ماده ۳۰ قانون مالیات ارزش افزوده نیز یک درصد مالیات نقل و انتقال از خودرو‌های داخلی وصول خواهد شد.

بر اساس جدول ذیل ماده ۲۸ قانون مالیات ارزش افزوده، خودرو‌هایی مثل پژو ۲۰۷ و رانا پلاس عملاً دارای رتبه انرژی A, B بوده و عوارض آلایندگی برای آن‌ها لحاظ نشده است. به این ترتیب تنها یک درصد مالیات نقل وانتقال بر اساس ماده ۳۰ قانون مذکور در نظر گرفته شده است.

اما دیگر خودرو‌ها مثل دنا پلاس توربو شارژ با مالیات ۹ میلیون تومانی از این بعد با قیمت تجمیعی ۳۴۵ میلیون تومان عرضه خواهد شد. بر این اساس با لحاظ مالیات سبز ۳ درصدی این خودرو عملاً رتبه انرژی آن F میباشد. برای این خودرو نیز مثل تمام خودرو‌ها لیست بالا مالیات یک درصدی نقل و انتقال لحاظ شده است.

جدیدترین قیمت خودرو‌های ایران‌خودرو و سایپا | افزایش دوباره قیمت خودرو در بازار + (۱۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۰)
جدیدترین قیمت خودرو‌های ایران‌خودرو و سایپا | افزایش دوباره قیمت خودرو در بازار + (۱۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۰)
جدیدترین قیمت خودرو‌های ایران‌خودرو و سایپا | افزایش دوباره قیمت خودرو در بازار + (۱۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۰)

منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
0
0
تازمانی که انحصار خودرو دردست ایران خودرووسایپا باشد وضع برهمین منوال است بهامید روزی که واردات خودرو آزاد شود ودست این دوشرکت ازسرملت کوتاه شود ان شالله
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->