سرخط خبرها

کابین خودرو آلوده‌تر از سرویس‌بهداشتی است

  • کد خبر: ۹۸۴۹۲
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
کابین خودرو آلوده‌تر از سرویس‌بهداشتی است
بد نیست بدانید که طبق تحقیقات انجام شده، فضای درون کابین خودرو بسیار آلوده‌تر از فضای توالت است!

به گزارش شهرآرانیوز؛ آیا شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که با خیال راحت روی صندلی خودرو تکیه می‌دهید و خوراکی نوش جان می‌کنید؟ بد نیست بدانید که طبق تحقیقات انجام شده، فضای درون کابین خودرو بسیار آلوده‌تر از فضای توالت است!

محققان دانشکده علوم زیستی دانشگاه استون به مقایسه فضای درون کابین خودرو و محیط توالت پرداخته اند. این تحقیقات روی پنج خودرو با حداقل عمر دوسال و دو واحد دست شویی عمومی انجام شده است.
مقایسه نمونه‌ها و نتایج آزمایشی به یک واقعیت عجیب و درعین حال چندش آور اشاره می‌کند! میزان باکتری ها‌ی موجود در کابین خودرو بیشتر از محیط توالت است و کابین آلوده‌تر از محیط توالت. جالب اینکه سطح آلودگی در صندوق عقب به اوج می‌رسد، درست همان جا که پلاستیک‌های خرید را با خیال راحت درون آن جاسازی می‌کنیم!

طبق گزارش نهایی، صندوق عقب دارای بیش از ۱۴۲۵ باکتری مختلف است و به همین دلیل «کثیف ترین» بخش خودرو محسوب می‌شود. صندلی راننده با ۶۴۹ نوع باکتری مدال نقره کثیف‌ترین بخش خودرو را از آن خود می‌کند. سپس دسته دنده (با ۴۰۷ نوع باکتری)، صندلی عقب (با ۳۲۳ نوع باکتری) و درنهایت داشبورد (۳۱۷ نوع باکتری) در رده‌های پایین‌تر قرار می‌گیرند.

با اینکه دست راننده دائما با فرمان ماشین در تماس است، ولی این قسمت جزو تمیزترین بخش‌های خودرو محسوب می‌شود. در ظاهر دلیل این امر، استفاده گاه وبی گاه از الکل و مواد ضدعفونی کننده برای تمیز کردن دست هاست که به نوبه خود باعث تمیز شدن فرمان خودرو نیز می‌شود. (البته تا زمانی که کرونا ادامه داشته باشد.)
هر چه عمر خودرو بیشتر باشد، میزان کثیف بودن و آلودگی آن نیز بیشتر است. به همین دلیل توصیه می‌شود به غیر از ظاهر، هراز گاهی به فکر پاکیزگی درون کابین نیز باشیم، زیرا محیط آلوده به طور اجتناب ناپذیری خطر ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->