ماجرای حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس چه بود؟ وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد در سفارت ایران در فرانسه چه می‌گذرد؟! (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند دوباره غیرت ملت، دوباره شور قیام | راهپیمایی نمازگزاران مشهدی در حمایت از عملیات «وعده صادق» برگزار شد + فیلم سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد راهپیمایی مردم ایران در حمایت از عملیات «وعده صادق» آیت‌الله علم‌الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است | سه خطای محاسباتی در سنجش توفیق عملیات «وعده صادق» رئیسی: عملیات «وعده صادق» نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان واکنش نشان داد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان| تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز رای گیری برای بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است آمریکا قطع‌نامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
سرخط خبرها

سخنگوی دولت: سود سهام عدالت قبل از پایان سال توزیع می‌شود

  • کد خبر: ۹۸۵۳۷
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
سخنگوی دولت: سود سهام عدالت قبل از پایان سال توزیع می‌شود
سخنگوی دولت با بیان اینکه برنامه‌ریزی طرح پیشرانان اقتصادی، به حل مشکل تورم و بهبود سرمایه گذاری مولد منجر می‌شود، گفت: این امر نشان دهنده رویکرد دولت در خنثی سازی تحریم و توجه به ظرفیت های داخلی است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علی بهادری جهرمی در ابتدای نشست خبری با اهالی رسانه با بیان اینکه همانگونه که اعلام شد مطابق مصوبه بورس، توزیع سود سهام عدالت برای سهامداران تا پایان امسال یعنی قبل از پایان اسفند را خواهیم داشت، اظهار کرد: سود سهام عدالت بیش از ۲.۵ برابر بیشترین میزان سودی است که تا حالا پرداخت شده است. هر سهامدار سود ۵۳۰ تا ۵۵۰ هزار تومان دریافت می‌کند و برای دارندگان سهام یک میلیون تومانی این رقم یک میلیون تومان برای هر یک نفر می شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: روز گذشته مراسم افتتاح پروژه آبرسانی و برق رسانی در وزارت نیرو برگزار شد. پروژه آب رسانی به ۱۰ هزار روستا با ۱۹ هزار میلیارد سرمایه گذاری که برای تامین آب شرب بیش از ۳ میلیون نفر در مدت زمان ۳۰ ماه به نتیجه خواهد رسید.

وی اضافه کرد: دیروز برخی پروژه ها از جمله طرح آب رسانی به ۴۸۰ روستا، مورد بهره برداری قرار گرفت. برق رسانی به ۲۱۱ روستای کشور هم مورد بهره برداری قرار گرفت.

بهادری جهرمی یادآور شد: آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه در حوزه صنعت و پتروشیمی با ارزش تقریبی ۵۰۰ هزار میلیارد تومان نیز از ابتکارات دولت مردمی بود. یکی از نگاه های جدی دولت توسعه با محوریت قرار دادن بخش خصوصی است که دولت تسهیل گر آن باشد. محوریت فعالیت دولت مردمی خود مردم هستند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: پیش بینی می شود پس از بهره برداری کامل از پروژه ها بیش از ۲۰ میلیارد دلار درآمد سالانه آن‌ها باشد که از این مبلغ ۱۱ میلیارد دلار صادرات است.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات در راستای هدف‌گذاری دولت برای تحقق رشد ۸ درصدی است، گفت: اینها بخشی از اقدامات دولت برای سرمایه گذاری مولد است که به ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان در سال آینده می رسد. این پروژه ها ۲۱ هزار شغل و ۶۴ هزار شغل به صورت غیر مستقیم ایجاد می کنند.

بهادری جهرمی با یادآوری اینکه محوریت فعالیت ها در دولت مردمی، مردم هستند و دولت تسهیل گر، حامی و نظارت کننده امور خواهد بود، ادامه داد: طرح پیشرانان اقتصادی بزرگترین سرمایه گذاری تاریخ اقتصاد ایران است. این پروژه ها برای همان مجموعه اقتصادی اجرا کننده، مولد و سودآور و تکمیل کننده زنجیره فعالیت آنها خواهند بود و از منظر ملی دارای اولویت و منفعت برای عموم نیز هستند.

سخنگوی دولت افزود: پیش از این جلسات متعددی برای بررسی کارشناسی این طرح ها برگزار شده و تیم اقتصادی دولت با حضور رئیس جمهوری موانع و الزامات اجرای این طرح ها را بررسی کرده اند. این سرمایه گذاری در ۱۳ استان و ۲۷ شهرستان اجرا خواهد شد و گستره جغرافیایی بسیار وسیعی دارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی طرح پیشرانان اقتصادی، به حل مشکل تورم و بهبود سرمایه گذاری مولد منجر می‌شود، اظهار کرد: این امر نشان دهنده رویکرد دولت در خنثی سازی تحریم و توجه به ظرفیت های داخلی است.

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره آزادسازی سواحل اظهار کرد: از اصحاب رسانه و مردم عزیز دعوت می کنم برای اجرای دستور رئیس‌جمهور در آزادسازی سواحل دریای در جنوب و شمال نظارت کنند و هرجا دستور اجرا نشده گزارش کنند تا سریعا از سوی دستگاه مربوطه اقدام شود.

سخنگوی دولت افزود: هم‌زمان پیگیری برای آزادسازی سواحل شمالی در سواحل جنوبی نیز این امر پیگیری می شود. در این راستا ۱۰ کیلومتر از جزیره قشم هم آزادسازی می‌شود. همکاری خوبی بین نهادها در این زمینه صورت گرفت که در راستای رهاسازی یا مقدمات لازم در این زمینه بوده است. صدا و سیما و نیروهای مسلح به این اقدام پیوستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی یادآور شد: برای تکمیل این دستور، رئیس جمهوری دستور دیگری هم دادند که در نحوه آزادسازی مدیریت صورت گیرد. وزیر کشور متولی این امر شد. در راستای اجرای رئیس جمهور نظارت مردمی و رسانه ای هم باید داشته باشیم.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به پرسشی در زمینه تدابیر دولت برای کنترل شیوع امیکرون اظهار کرد: تدابیر اتخاذ شده در ستاد کرونا به صورت هفتگی گزارش می شود. از ابتدای شناسایی امیکرون در آفریقا اقدامات لازم در کشورمان و برای محدودسازی سفرهای خارجی صورت گرفت.

سخنگوی دولت تصریح کرد: برخلاف همراهی در تزریق دوز اول و دوم، آمار تزریق دوز سوم قابل قبول نیست. مردم و دولت باید پا به پای هم در این زمینه همراه باشند، اما ممنوعیت های لازم اتخاذ شده است و به مسئولین استانی اختیار داده شده که هر استانی با توجه به شرایط خودشان تصمیم گیری کنند.

این خبر تکمیل می شود

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->